به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۰:۰۱
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۴۴۹۶۹

تلاش ناکام اخلالگران افراطي برای تشنج در مراسم سخنرانی دكتر عارف در دانشگاه شیراز

گروه سياسي: تلاش عده‌ای از افراطيون برای ایجاد تشنج و اختلال در مراسم سخنرانی محمدرضا عارف در دانشگاه شیراز ناکام ماند.
تلاش ناکام اخلالگران افراطي برای تشنج در مراسم سخنرانی دكتر عارف در دانشگاه شیراز
عده معدودی از حاضران در سالن فجر دانشگاه شیراز طی یک برنامه از پیش طراحی شده علیه دکتر جعفر توفیقی که به همراه محمدرضا عارف به شیراز سفر کرده است، شعارهایی سر دادند که با اعتراض و عدم همراهی دیگر دانشجویان حاضر در سالن و فرستادن صلوات‌های پی‌درپی مواجه شد.

معترضان به حضور جعفر توفیقی، در آغاز سخنرانی عارف با سر دادن شعار "صلی علی محمد، یاور رهبر آمد"، در نهایت به اعتراضات خود پایان دادند و این برنامه ادامه پیدا کرد. دانشجویان دیگر نیز با سر دادن شعارهایی نظیر "عارف زنده باد، روحانی پاینده باد" و "توفیقی دوستت داریم"، از حضور عارف و توفیقی استقبال کردند.

سايت انتخاب هم به نقل از یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز نوشت: ماه گذشته قرار بر این بود که دکتر عارف جهت سخنرانی به دانشگاه بیاید که به دلایلی لغو شد و خوشبختانه 22 خرداد موفق به برگزاری این امر در تالار فجر دانشگاه شیراز شد. سالن در ابتدا بسیار شلوغ بود و ازدحام جمعیتی در حدی بود که بسیاری ایستاده مراسم رو پیگیری می کردند (شاید نزدیک به 1200-1300 نفر).

در همان ابتدای برنامه گروهی افراطی که شاید به زحمت 20 نفر بودند شروع به شعار علیه دکتر توفیقی(که همراه دکتر عارف تشریف اورده بودند)کردند و فریاد میزدند که «توفیقی برو بیرون»، ولی با عکس العمل اکثریت دانشجویان دانشگاه مواجه شدند که شعار « توفیقی دوست داریم» زا سرمیدادند ...

با این حال این گروه خودسر همچنان به ایجاد تشنج پرداختند تا جایی که دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه پشت تریبون امدند و ضمن اشاره به سابقه انها خواستار خروج این گروه اخلالگر از مراسم شدند. گروه حاضر ساکت شده و تا سخنرانی دکتر عارف صحبتی نکردند ولی در فرازی از صحبت های دکتر عارف پیرامون اصلاحات و کمک به دولت شروع به شعار دادن کردند که عکس العمل دکتر عارف را درپی داشت که آیا شما سرکلاس هم همینگونه رفتار میکنید؟

کار و اعتراض به جایی رسید که انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه که متولی برگزاری مراسم بود به نمایندشان اجازه صحبت داد و آنها هم فقط یک سری اتهامات تکراری علیه انجمن و دکتر توفیقی مطرح کردند و اعلام کردند که هرکس با نظام اسلامی مشکل دارد، باید از ممکلت به بیرون برود.

از نکات جالب مراسم شعارهای دانشجویان در حمایت از توفیقی ، روحانی ، خاتمی و عارف بود.
گروه افراطی در نهایت با داد و بیداد سالن را ترک کردند و صندلی های سالن را هم تخریب کردند که صحنه بسیار زشتی را رقم زده بود.

گفتني اينكه، در آستانه نیمه شعبان، میلاد امام عصر(عج)با حضور دکتر محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و دکتر جعفر توفیقی رئیس هیات مدیره ،دفتر این بنیاد در شیراز افتتاح شد.
به گزارش امید، در آیین افتتاح بنیاد امید ایرانیان که برخی مدیران دولت اصلاحات استان فارس و نیز احمدرضا دستغیب نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم حضور داشتند، دکتر توفیقی رئیس هیات مدیره بنیاد طی سخنان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) با تببین فلسفه وجودی تاسیس بنیاد امید ایرانیان ،گفت:رسالت اصلی بنیاد امید ایرانیان نهادینه کردن ارزشهای بنیادین که مورد نیاز نظام می باشد است.

وی با بیان اینکه ما ادعا می کنیم که نظام جمهوری اسلامی ایران راه خودش را با موفقیت طی می کند،گفت:یکی از شعارهای اساسی بنیاد بحث اخلاق است و ما امیدواریم در بحث نهادینه کردن اخلاق در جامعه الگو باشیم. رئیس هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه بنیاد باید در ترویج و تبیین اخلاق و عقلانیت نقش داشته باشد،اظهار داشت:یکی دبگر از ماموریت های بنیاد هم افزایی نیروهااست.امکان ندارد مردم سالاری در جامعه تحقق پیدا کند مگر با آگاهی مردم. وی ادامه داد: بنیاد امید ایرانیان با همکاری با تشکل‌های همسو مطمئنا می تواند گام‌های مهمی در انجام ماموریت‌های خود بردارد.

نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۱۹:۵۰
افراطیون عصبانی باشند( از به قدرت نرسیدن ظرفیتها!!!) و از این عصبانیت بمیرند... (235265)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۲:۲۶
اينها، مريدان كامران دانشمجو هستند. (235300)
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۳:۵۹
اتفاقا در سفر دكتر عارف به زاهدان هم اين اتفاق افتاد
اكثريت شعار ياحسين ميرحسين ميدادن
و عده اندكي هم شروع كردن به فحاشي!
چقدر فرق هست بين اعتدال و افراطي گري! (235344)
اسی
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۳:۲۹
آقا این دلواپسا یک وحشی بازی در آوردن آخرشم گنده شون میگفت ما از دعوا نمیترسیم بیاین جلو

اون سخنرانشونم من تا حالا تو دانشگاه ندیدم شاید که رفت سوال شفاهی پرسید...... (235325)
دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۳:۳۴
افراطي ها و دلواپسان ، بدانند با اين كارها منفورتر ميشوند، أخلاق سياسي را از عارف بياموزند (235408)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۰:۰۹
توفیقی دوستت داریم.

خدای ناکرده ، زبانم لال ، گوش شیطون کر ، این گروه اغتشاش گر که مواخذه و اینها نمیشن؟ مواخذه و درج در پرونده و ... فقط برای اصلاحطلب هاست! (235269)
عاشق رهبر
Europe
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۰:۱۳
عارف میخواد راهیو بره که کمال پاشا اتاتورک رفت اما باید همیشه یادش باشه که ملت ایران در صحنه حاظره و اجازه همچین کاریو بهش نمیده (235271)
....
United States
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۲:۱۴
شما اگه همون لحظه تالار فجر بودی و موج جمعیت و شعارهامی حامی اصلاح طلبان و همچنین دکتر عارف و توفیقی رو با چشمان خود نظاره می کردین. قطعا نظرتون این نبود (235294)
حاضر در صحنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۲:۲۹
حاظر در صحنه ! شما جزو بورسيه هاي رانتي نيستي با اين سواد بالايت !؟؟؟ (235301)
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۳:۴۴
شما باید نظرتون این باشه چون مدارک رابطه ای می گیرید یا اینکه مدرک می سازید مانند مرحوم کردان (235331)
فرح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۰:۵۷
شمااول بروغلط هاتو درست کن بعدبیابرای دکترعارف خط ونشان بکش (235366)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۰:۲۱
بهار افراطی و بی بصیرت . هنوز سال ۸۸ و افراط و بی قانونی شما در ذهن ها می باشد . (235273)
وحيد
Netherlands
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۳:۰۹
تبريك به شما إنسان بابصيرت و معتدل و قانونكرا. انجه به مزاج شما شيرين نبود بأيد بر همه تلخ بأشد، (235319)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۱:۱۹
با درود وسلام بر دکتر عارف هیات همراه این ها دانشجو نیستند این گروه ظرفیت تحمل خود شان هم ندارند این سواد هم ندارند همیشه یک دانشجو نخبه ظرفیت بالای دارند اینها کاری به ابادی کشور ندارند این ها اگر به فکر کشور بودند واقعا نگاهی به 8 گذشته ی کشور می کردند کشور منزوی شد درجهان فساد مالی چه بر سر کشور اورد این ها فقط وقتی کم می اورند امر یکا را تکیه کلام خود قرار می دهند اگر دلسوز کشور بودند برای همیشه برای عذر خواهی از ملت سکوت می کردند (235285)
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۲:۱۲
افراط اسم رمز جدید فتنه است برای وادار کردن طرف مقابل به کوتاه اومدن از ارزشها و تسلیم شدن و درنهایت ریختن شما به خیابونها و هوچی گری و عربده کشی تو روز عاشورا
ما شما را نه دی له کردیم. (235293)
داش سیا
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۳:۴۷
داداش توهم زدی ها خیلی باحالی !!!!!!! (235333)
داش سیا
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۰:۱۴
اینا تقریبا 15 نفر بودن اینقد تعدادشون کم بود که خیلی وقتا معلوم نبود اصلا چی میگن صداشون تو انبوه جمعیت گم میشد مراسم هنوز شروع نشده بود که اینا شروع کردن به شلوغ کردن موقع تلاوت قران و سرود ملی ساکت بودن ولی بعدش دوباره شروع کردن تا آخر برنامه هم ادامه دادن . علیه دکتر صفوی و دکتر توفیقی هم شعار دادن بقیه دانشجوها هم با شعاراشون از این دو نفر حمایت کردن (توفیقی دوست داریم و...) .......... در حمایت از عارف و روحانی هم کلی شعار داده شد (235352)
فرح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۱:۰۳
مثل اینکه همیشه درتوهمی فکرمیکنی خرابکاریهای عاشورا رو کی راه انداخت . .. .مردم دیگه شمارو شناختن (235367)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۲:۱۵
مرده بصیرت گفتن اینهام هرکی باهاشون نباشه بی بصیرته شما اگه بصیرت داشتید دزدیه دوستاتون تو بنیاد شهیدا محکوم میکردید شاید بصیرتتون کم شده یه وقت کور نشید از بی بصیرتی (235296)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۳:۰۲
به بند کفش های عارف که عصبانی شدن!!! (235316)
جواب سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۳:۰۹
شما که بصیرت دارید چرا نمی بینید ادم با بصیرت باید واقعیت ببیند شما 24خرداد 92 دید چرا باور ندارید پس بصیرت باید چگونه باشد (235320)
narges
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۲ ۲۳:۵۸
جالبه گفتن :" هرکس با ما مشکل دارد، باید از ممکلت به بیرون برود."
کجا بره؟ این مملکت مال همه ایرانی هاست نه شما و همفکرانتان.
همه شما تفکرتون همینه. هرکی مخالفتونه یا بره بیرون یا بره زندان یا بره بمیره!!!!! (235341)
مصطفی محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۰:۵۷
به خدا تندروهای ایران از القاعده و طالبان و داعش بدترند . (235365)
اسلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۱:۴۰
دروغ بس است بهار من خودم در شیراز بودم که دانشجویان از توفیقی به عنوان فتنه گر استقبال کردند نه از دکتر عارف که چند وقت پیش سخنان بسیار ارزشمندی بر علیه فتنه و ظلم 88 گفته بود (235375)
اذری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۵:۱۲
بابا این تندروها علی را به زانو در اورده و شهید کردند اینها امام حسن و امام حسین را هم شهید کردند. حالا یک عده شده اند القاعده، داعش و طالبان و عده ای هم که در ایران مانده اند شده اند افراطی. ملت ایران باید هوشیار باشند چون اینها در 8 سال گذشته مسیر حکومت را عوض کرده بودند. (235413)
ارسلان@
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ۰۵:۵۰
فعلاکه چشم بصیرت مردم بازشده با انتخاب روحانی و برملا شدن دزدیهای دولت قبل که میراثی از رانت خواران رابه جا گذاشته .بااین دادو فریادها نمی شود فساد دولت قبل رابپوشانند . (235416)