کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دفاع اتوبوسي؛ بد براي كي‌روش، خوب براي مورينيو!

منتقدان کی روش انصاف داشته باشند

27 خرداد 1393 ساعت 14:21

گروه ورزشی: شايد نكته‌اي كه منتقدان كي‌روش فراموش كرده‌اند اين است كه ما شب گذشته با «نيجريه» بازي كرديم و از آنها امتياز گرفتيم، نه از قطر و بحرين!


تيم ملي فوتبال ايران با كسب يك امتياز از بازي نخست، به قول كارلوس كي‌روش همچنان در جام ماند. نكته‌اي كه ايران را در اين بازي از نيجريه متمايز مي‌كند اما دقيقا خود كارلوس كي‌روش است. سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان برخلاف همتاي آفريقايي خود مي‌دانست از اين بازي چه مي‌خواهد و به آن رسيد، حتي با دفاع اتوبوسي. در سوي مقابل اما شاگردان كشي در اكثر دقايق بازي بي‌هدف و باصطلاح دورهمي بازي مي‌كردند.

شايد امروز كه همه به جان كي‌روش و تيمش نق مي‌زنيم نبايد فراموش كنيم كه دفاع اتوبوسي، واژه‌اي است كه به دفاع تيم چلسي با سرمربيگري آقاي خاص فوتبال جهان اطلاق مي‌شود و در همين كشور خودمان هزار و يك شيفته و شيدا دارد. جالب اينجاست كه وقتي مورينيو دست به چنين دفاعي مي‌زند همه از سختي اجراي آن و توانمندي‌هاي خاص ژوزه حرف مي‌زنند اما به تيم ملي فوتبال كشورمان كه مي‌رسد، مي‌شويم يك تيم دست و پا بسته و بي‌خاصيت!

اگر ايران با تاكتيك دفاعي كي‌روش موفق به كسب يك امتياز شد نبايد فراموش كنيم كه هر مربي بر اساس داشته‌هايش برنامه‌ريزي مي‌كند. مطمئنا مربي مطرحي در سطح كي‌روش آنقدر روي بازيكنانش شناخت دارد كه اگر توان كسب سه امتياز را در آنها ببيند، برنامه‌هايش را تغيير بدهد. شايد نكته‌اي كه منتقدان كي‌روش فراموش كرده‌اند اين است كه ما شب گذشته با «نيجريه» بازي كرديم و از آنها امتياز گرفتيم، نه از قطر و بحرين!


کد مطلب: 45530

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/45530/منتقدان-کی-روش-انصاف-داشته-باشند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir