به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۵۵۳۰
دفاع اتوبوسي؛ بد براي كي‌روش، خوب براي مورينيو!

منتقدان کی روش انصاف داشته باشند

گروه ورزشی: شايد نكته‌اي كه منتقدان كي‌روش فراموش كرده‌اند اين است كه ما شب گذشته با «نيجريه» بازي كرديم و از آنها امتياز گرفتيم، نه از قطر و بحرين!
منتقدان کی روش انصاف داشته باشند
تيم ملي فوتبال ايران با كسب يك امتياز از بازي نخست، به قول كارلوس كي‌روش همچنان در جام ماند. نكته‌اي كه ايران را در اين بازي از نيجريه متمايز مي‌كند اما دقيقا خود كارلوس كي‌روش است. سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان برخلاف همتاي آفريقايي خود مي‌دانست از اين بازي چه مي‌خواهد و به آن رسيد، حتي با دفاع اتوبوسي. در سوي مقابل اما شاگردان كشي در اكثر دقايق بازي بي‌هدف و باصطلاح دورهمي بازي مي‌كردند.

شايد امروز كه همه به جان كي‌روش و تيمش نق مي‌زنيم نبايد فراموش كنيم كه دفاع اتوبوسي، واژه‌اي است كه به دفاع تيم چلسي با سرمربيگري آقاي خاص فوتبال جهان اطلاق مي‌شود و در همين كشور خودمان هزار و يك شيفته و شيدا دارد. جالب اينجاست كه وقتي مورينيو دست به چنين دفاعي مي‌زند همه از سختي اجراي آن و توانمندي‌هاي خاص ژوزه حرف مي‌زنند اما به تيم ملي فوتبال كشورمان كه مي‌رسد، مي‌شويم يك تيم دست و پا بسته و بي‌خاصيت!

اگر ايران با تاكتيك دفاعي كي‌روش موفق به كسب يك امتياز شد نبايد فراموش كنيم كه هر مربي بر اساس داشته‌هايش برنامه‌ريزي مي‌كند. مطمئنا مربي مطرحي در سطح كي‌روش آنقدر روي بازيكنانش شناخت دارد كه اگر توان كسب سه امتياز را در آنها ببيند، برنامه‌هايش را تغيير بدهد. شايد نكته‌اي كه منتقدان كي‌روش فراموش كرده‌اند اين است كه ما شب گذشته با «نيجريه» بازي كرديم و از آنها امتياز گرفتيم، نه از قطر و بحرين!

پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۴:۲۷
دست کیروش درد نکند....عالی بود با احترام به مربیان ایرانی میگویم اگر مربی بودند بالای 2تا گل میخوردیم مگر با شانس..... (236075)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۴:۴۲
یکی از مشکلات اصلی تیم ایران استرس شدید بیشتر اعضای تیم بود که علت اصلی آن نداشتن بازی تدارکاتی با تیمهای قوی خارجی بود که می توانست اعتماد به نفس و استرس تیم را خوب کند علت نبود بازی هم ضعف مدیریت فوتبالی کفاشیان است و لا غیر (236082)
دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۷:۵۴
هر چند كه يك امتياز قابل قبول است و بضاعتمان محدود اما بهتر از اين هم ميتوانستيم باشيم ، حتما جوان هستيد و بازي هاي جام ٩٨ يادتان نيست ! (236125)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۲۱:۵۸
اتفاقا خیلی خوب یادمه که بهترین تیم تاریخ ایران چطور به یوگسلاوی معمولی باخت. نیجریه همین سال پیش قهرمان آفریقا شده بود. (236179)
محمد جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۹:۱۶
نکته ای که همه یادشون رفته ،اینکه توی دفاع اتوبوسی باید ضدحمله های طوفانی داشت و اینجوری برنده شد.ولی متاسفانه ایران این کار را هم نمی کرد. واین به شخصیت تیم ضربه می زند. (236147)
مجد
United Arab Emirates
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۴:۲۸
بازی دفاعی دیشب به مراتب آبرومندانه تر از بازی رفت و برگشت با کره بود
باید یاد بگیریم بضاعتمون همینه و بر اساس این مقدار کار شد و نتیجه گرفتیم
اگه وضعمون خوب بود که کیروش دور دنیا چرخ نمیزد برای بازیکن . . . (236076)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۴:۳۲
دم بچه های تیم ملی گرم خیلی عالی بود کسانی که نق میزنند تو عمرشون یه بار پا به توپ نشدند و گر نه میفهمیدند بازی تیم ایران یعنی چی. ولی من هم عقیده دارم اگر یه ذره نه زیاد، بیشتر جرات به خرج میدادیم شاید الان پیروز میدان هم بودیم. هورا تیم ملی دوستتون دارم خیلی زیاد. گل کاشتین (236077)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۴:۳۶
اگه این منتقدین سرمربی بودند حتماً این تیم رو هجومی می چیدند. این تیم که چند تا پاس سالم نمی تونستند به هم بدهند(تازه دو ماه روشون کار شده) انتظار داشتید حمله هم کنند. (236080)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۴:۵۱
اگه تیم مورینیو دفاع اتوبوسی می کنه برای حمله هم طرح و نقشه داره ولی تیم ما هیچ طرحی برای حمله کردن نداشت...!!فک نکنم اصلا گل بزنیم توی این جام.. (236086)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۲۲:۰۲
مطمئنا ایران پر گل به آرژانتین و بوسنی می بازه ولی نه به خاطر کیروش به خاطر اینکه ایران یک کشور جهان سومی تحت تحریمه که دروازه بان اولش مربی رو تهدید میکنه و قهر می کنه. دفاع اون با قطری ها گاوبندی میکنه و تیم جلو لبنان می بازه و کاپیتانش از ترسش که تیم داره اوت میشه از فوتبال خداحافظی می کنه. لیاقتمون همینه. (236180)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۷:۰۱
بسیار عالی بود بازی (236113)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۱۹:۴۲
انصافا حرفت خیلی درسته.من نمی دونم چرا اینقدر منفی بهت دادن.بابا دفاع اتوبوسی یعنی ضدحمله های برق آسا. (236154)