به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۳:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۵۵۷۹۳

پیش ثبت نام عتبات عالیات نوروز ۱۴۰۳ آغاز شد!

گروه گردشگری: تعطیلات نوروز، فرصت مناسبی برای متقاضیان سفر به کربلا به وجود آورده است تا به زیارت حرم امام حسین (ع) و اماکن مقدس کشور عراق مشرف شوند.
پیش ثبت نام عتبات عالیات نوروز ۱۴۰۳ آغاز شد!
به نقل از سایت آوای رسم سفر میزان تقاضا برای تور کربلا عید ۱۴۰۳ بسیار زیاد است و پس از شروع ثبت ‌نام، در کمترین زمان ممکن، ظرفیت کاروان‌ها تکمیل می‌شود. از این رو، بسیاری از دفاتر زیارتی، اقدام به شروع پیش ثبت نام تورهای نوروزی کرده‌اند تا پس از باز شدن کاروان‌ها از اواخر بهمن‌ماه، ثبت‌نام داوطلبان سفر کربلا را قطعی کنند. در این مطلب، جزئیات تور کربلا نوروز ۱۴۰۳ را شرح خواهیم داد و نحوه پیش ثبت‌نام در این تور‌ها را ارائه خواهیم داد.

ماه رمضان و شب ‌های‌ قدر
همان‌طور‌که می‌دانید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان همزمان شده است؛ به‌طوری‌که از دهه آخر اسفند، این ماه مبارک آغاز شده و شب‌های قدر امسال با آخر تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ مصادف خواهد بود. از این رو، ممکن است برخی افراد ترجیح دهند این ایام به سفر نروند؛ اما ازطرفی دیگر، بسیاری از افراد، بیش‌از‌پیش متقاضی سفر به این سرزمین بهشتی در این ماه پربرکت می‌شوند تا از فضائل و خیر این ماه بزرگ در کربلا بهره‌مند شوند. لحظه‌ سال تحویل در بین‌الحرمین، شب قدر و شب شهادت حضرت علی(ع) در حرم مطهر، آرزوی بسیاری از عاشقان اهل بیت است. از سویی، سفره اطعام و نذر‌ی در گوشه‌وکنار این سرزمین، حال و هوایی دیگری به این ایام می‌بخشد.

نحوه پیش ثبت نام در کاروان کربلا نوروز ۱۴۰۳
دفاتر زیارتی امکانی را فراهم کرده‌اند با دریافت اطلاعات شخصی‌ شما (نام، کدملی و تاریخ تولد)، به‌محض باز شدن کاروان‌ها، ثبت نامتان را در کاروان‌‌های زیارتی کربلا عید نوروز ۱۴۰۳، انجام دهند. پس از صدور فیش پرداخت وجه کاروان شما، تا ساعت ۲۴ روز بعد، مهلت خواهید داشت ثبت نام خود را نهایی کنید. از این رو، شما می‌توانید جهت مشاهده تورها و پیش ثبت نام تور کربلا نوروز ۱۴۰۳ به https://rasmesafar.co/tours/karbala مراجعه کنید.

قیمت تور کربلا نوروز ۱۴۰۳
با توجه به میزان تقاضای بالای متقاضیان و افزایش هزینه‌های کاروان (حمل و نقل و اسکان)، قیمت این تور‌ها نسبت به بقیه اوقات سال، حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت دارد. از این‌ رو، قیمت تور کربلا هوایی ویژه نوروز1403، از ۱۵ میلیون تومان و قیمت تور کربلا زمینی ویژه نوروز، از ۷ میلیون تومان آغاز می‌شود. بسته به مبدأ و نوع هتل محل اسکان شما، قیمت این تورها، تغییر خواهد کرد.

اعزام و برنامه سفر در تور کربلا عید ۱۴۰۳
اعزام زائران در کاروان‌ زیارتی کربلا ویژه نوروز، از هفته آخر اسفند ماه آغاز می‌شود تا زائران لحظه سال تحویل را در حرم امامان معصوم در عراق سپری کنند. این تور‌های ویژه، تا پایان تعطیلات نوروز به کربلا اعزام می‌شوند تا زائرانی که قصد دارند شب‌های قدر در شهر‌های زیارتی عراق حضور داشته باشد هم، بتوانند با ثبت نام در این کاروان‌ها، از فضیلت این شب‌ها در حرم ائمه بهره‌مند شوند.
تور‌های نوروزی، همانند سایر ایام سال، در ۷ یا ۶ شب برگزار می‌شود. زائران معمولاً ۳ شب در کربلا و ۳ شب در نجف هستند. البته برخی از تور‌ها نیز ۴ یا ۵ شب در کربلا حضور خواهند داشت و ۲ شب را در نجف می‌گذرانند؛ البته یک روز در این تور‌ها به زیارت حرم امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) در کاظمین، حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در سامرا و آرامگاه سید محمد، اختصاص می‌یابد. قابل ذکر است که تور‌های ۷ شبی دیگر نیز، یک شب را در کاظمین اسکان خواهند داشت.
اینکه ترتیب اقامت در شهر‌های مختلف عراق، چگونه باشد، بستگی به برنامه کاروان دارد؛ اما آنها سعی می‌کنند طوری برنامه‌ریزی کنند که مورد‌رضایت بیشتر زائران باشد و بتوانند از ایام مناسبتی و فضایل آن، بهره‌مندی کافی را کسب کنند.

امکانات و برنامه سازمان حج برای برنامه تور‌های عید نوروز در ماه رمضان
سازمان حج و زیارت، همانند سایر ایام سال، امکانات ویژه خود را برای زائران ارائه می‌دهد. البته نوروز امسال و همزمانی آن با ماه رمضان باعث شده است، برخی از گمان کنند که مثلاً وعده‌های غذایی در این ایام توزیع نخواهد شد. درصورتی‌که تمام وعده‌های صبحانه، ناهار و شام در آشپزخانه مرکزی این سازمان، طبخ و به دست زائران در هتل‌ اسکان آنها خواهد رسید. همچنین زائران از بیمه مسافرتی و درمانی برخوردار خواهند بود که از ۲ روز قبل تا ۲ روز بعد سفر می‌توانند از خدمات رایگان آن استفاده کنند.
برنامه زیارت دوره از دیگر امکانات این سفر خواهد بود. در این برنامه، علاوه بر زیارت حرم کاظمین و سامرا و آرامگاه سیدمحمد، یک مرتبه زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در کربلا و همچنین زیارت حرم امام علی (ع) در نجف با کاروان انجام خواهد شد تا زائران با مسیر و مکان‌های زیارتی آشنا شوند و برای دفعات بعد به‌صورت انفرادی نیز بتوانند برای زیارت به حرم امامان، بیایند. همچنین در ادامه برنامه سفر در این دو شهر، زیارت مسجد کوفه، آرامگاه میثم تمار و مسجد سهله در شهر کوفه انجام خواهد گرفت. در کربلا نیز، خیمه‌گاه امام حسین (ع)، تل زینبیه، نهر فرات، مقام امام صادق (ع) و مقام امام زمان (ع)، کف‌العباس و آرامگاه طفلان مسلم بازدید و زیارت خواهند شد.

هتل اسکان زائران در تور‌های نوروزی



سازمان حج و زیارت، هتل‌های زیادی را در سفر‌های خود برای زائران درنظر می‌گیرد. در نوروز ۱۴۰۳ نیز هتل های مختلفی بسته به نوع تور، برای اقامت رزرو شده‌اند. از این رو، لازم است با شناخت از نوع هتل‌ها و کیفیت آنها، تور مدنظر خود را انتخاب کنید. در کربلا، هتل امپراطور، هتل عطاءالوارث، هتل کورال، هتل کربلاالدولی، هتل برج النقاش، هتل برج الحارث، برج الاماره، هتل جواهر، هتل الریان، هتل جابر، هتل ابرج الشرق، جزو بهترین هتل‌های این سرزمین به شمار می‌آیند.
در نجف نیز هتل کوثر، هتل اوروک، هتل یاقوت، هتل کروان پلاس و هتل ارض القداح، هتل الماس، هتل اسطوره و هتل ام القری، جزو بهترین هتل های این شهر تاریخی، محسوب می‌شوند.
هتل‌ها در کاظمین نیز، گرچه سطح پایین‌تری نسبت نجف و کربلا دارند، اما هتل خفاجی، هتل فضوه الشیخ، هتل کمیل، هتل قصرالکاظمیه و هتل جنه الباقر، به‌عنوان بهترین ‌هتل‌های کاظمین، یاد می‌شوند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها