به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۴۵۶۸۱۸

قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره  غزه

قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره  غزه
گروه بین الملل: خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده که در آن خواستار آتش‌بس موقت در جنگ غزه شده و با حمله زمینی اسرائیل به رفح مخالفت می‌کند.
این اقدام پس از آن انجام می‌شود که ایالات متحده اعلام کرد قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که در آن بر لزوم آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه تاکید شده بود، وتو خواهد کرد و گفت که این قطعنامه مذاکرات میان آمریکا، مصر، اسرائیل و قطر را که با هدف ایجاد وقفه در جنگ و آزادی گروگان‌ها انجام می‌شود، به خطر می‌اندازد.
رویترز می‌نویسد، واشینگتن تاکنون مخالف واژه آتش‌بس در تمام قطعنامه‌های سازمان ملل بوده که در رابطه با جنگ کنونی میان اسرائیل و گروه حماس پیشنهاد شده، اما متن پیشنهادی آمریکا همان زبانی را به کار گرفته که جو بایدن، رپیس جمهوری ایالات متحده، هفته گذشته در مکالمات خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، استفاده کرد.
یکی از مقامات ارشد دولت ایالات متحده به شرط عدم انتشار نام خود گفت: «چنین برنامه‌ای نداریم که با عجله متن خود را به رای بگذاریم. اعتقاد نداریم که عجله در رای‌گیری لازم یا سازنده باشد و قصد داریم که به مذاکرات زمان بدهیم.»قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده تاکید می‌کند که «یک حمله زمینی گسترده به رفح در شرایط کنونی موجب آسیب بیشتر به غیرنظامیان و جابه‌جایی دوباره و انتقال احتمالی آنها به کشورهای همسایه می‌شود».
اسرائیل قصد دارد به رفح که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری فلسطینیان غزه را پناه داده است حمله کند. اما این امر نگرانی‌های جامعه بین‌المللی را برانگیخته که اقدام اسرائیل می‌تواند بحران انسانی در غزه را تشدید کند. سازمان ملل متحد نیز هشدار داده است که حمله اسرائیل به رفح می‌تواند به «کشتار» منجر بشود.
پیش‌نویس قطعنامه ایالات متحده می‌گوید که چنین اقدامی «پیامدهایی جدی برای صلح و ثبات در منطقه خواهد داشت و از این رو تاکید می‌کند که هیچ حمله زمینی عمده‌ای در شرایط کنونی نباید انجام بگیرد».


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها