به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۴۵۶۸۲
دمپسی: انجام عملیات نظامی در عراق دشوار است

مخالف سنا با مداخله نظامی آمریکا در عراق

گروه بين الملل: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد انجام عملیات نظامی برای مقابله با تروریست های داعش در عراق دشواری هایی دارد.
مخالف سنا با مداخله نظامی آمریکا در عراق
به گزارش مهر به نقل از واشنگتن پست، ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت انجام عملیات علیه داعش در عراق دشواری های سیاسی و نظامی به همراه دارد. وی با اشاره به درخواست دولت عراق برای پشتیبانی هوایی عملیات ارتش این کشور علیه تروریست های داعش از تلاش واشنگتن برای باز پس گیری مناطق تسخیر شده توسط آنها خبر داد.

دمپسی طی اظهاراتی در برابر اعضای کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا گفت دولت "باراک اوباما" در حال بررسی چگونگی پاسخگویی به این درخواست است. وی در عین حال تاکید کرد که انجام حملات هوایی در عراق بسیار پیچیده است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین در مورد بروز جنگ طایفه ای در عراق هشدار داد. این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا امروز برای گفتگو در مورد تحولات عراق با نمایندگان کنگره دیدار می‌کند.

رئیس سنا آمریکا: مخالف مداخله نظامی آمریکا در عراق هستیم

هری رید رئیس سنا آمریکا هم ضمن مخالفت با دخالت آمریکا در جنگ عراق از آن به بزرگترین اشتباه سیاست خارجی واشنگتن یاد کرد. هری رید امروز چهارشنبه تاکید کرد که آمریکایی ها نباید اقدام محافظه کاران را بر اساس آن نیروهای آمریکایی را درگیر جنگ عراق کرد و از آن به عنوان "بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ این کشور یاد می شود" نادیده گرفت.
اظهارات تند رید تنها پنج ساعت پیش از مذاکرات وی و اعضای کنگره با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره جنگ عراق است و حکایت از مخالفت رئیس سنا با حضور نظامیان آمریکایی در جنگ داخلی عراق و همکاری واشنگتن و تهران در این زمینه دارد.

گفتني اينكه، هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در سخنانی در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده گفت: عراق به طور رسمی از آمریکا برای انجام حملات هوایی به مراکز داعش درخواست کمک کرده است. هر چیزی حتی درخواست دخالت ایران برای حل بحران و پایان حضور داعش وجود دارد.
زیباری از درخواست عراق از سعودی ها برای صدور فتوای تحریم مشارکت در جنگ در کنار داعش خبر داد. از سوی دیگر وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عبدالله ابراهیم الشحی سفیر امارات در عراق برای پاره ای مشورتها فراخوانده شده است.