به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۴۶۱۳۰۷

ترامپ: اگر انتخاب نشوم، حمام خون راه می‌افتد

ترامپ: اگر انتخاب نشوم، حمام خون راه می‌افتد
گروه بین الملل: دونالد ترامپ که علیرغم پرونده‌های متعدد قصد بازگشت به کاخ سفید را دارد، در طی یک سخنرانی در چارچوب کارزار انتخاباتی خود مدعی شد، اگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر امسال "انتخاب نشود، حمام خون به راه می‌افتد".
ترامپ در سخنرانی خود در برابر هوادارانش در اوهایو گفت: «اگر ما در این انتخابات پیروز نشویم، گمان نمی‌کنم که در این کشور دیگر انتخاباتی برگزار شود.» او افزود: «اگر من انتخاب نشوم، در سراسر کشور حمام خون به راه خواهد افتاد.»
به گزارش رسانه‌های خبری دقیقا مشخص نیست که منظور او چه بوده است. او  پیش از گفتن این جملات در باره صنایع خودروسازی آمریکا سخن گفته بود.
او با اشاره به برنامه‌های چین برای ساخت خودرو در مکزیک و عرضه آن در بازار خودرو در آمریکا تصریح کرد: «اگر من انتخاب شوم، آنان قادر به فروش خودروها نخواهند بود.» ترامپ سپس اضافه کرد: «اگر انتخاب نشوم، در سراسر کشور حمام خون به راه می‌افتد. این کوچکترین اتفاقی است که خواهد افتاد. ما شاهد حمام خون در کشور [آمریکا] خواهیم بود. اما آنان [چینی‌ها] قادر به فروش خودروها نخواهند بود.»
جیمز سینگر، سخنگوی کمپین انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اظهارات ترامپ در مورد "حمام خون" را محکوم کرد. او تصریح کرد: «بازنده انتخابات ۲۰۲۲ بار دیگر تهدید کرده که به خشونت سیاسی متوسل شود.»
سینگر افزود، ترامپ خواهان تکرار رویداد ۶ ژانویه (حمله به کنگره) است، اما مردم آمریکا در انتخابات نوامبر بار دیگر شکست او را رقم خواهند زد، چرا که مخالف افراطگرایی او، خشونت‌گرایی او و انتقام‌جویی او هستند".
در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ هواداران ترامپ در پی ناکامی او در انتخابات ریاست جمهوری به کنگره هجوم برده‌اند؛ رویدادی که به عنوان لکه‌ای سیاه در دموکراسی آمریکا ثبت شده است.
در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در نوامبر امسال برگزار می‌شود، جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان شرکت دارند. از هم اکنون پیدا است که پیکار انتخاباتی دو جناح یکی از سخت‌ترین نبردهایی طرفین در تاریخ این کشور خواهد بود.
در این میان کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، در خصوص اظهارات روز شنبه به شبکه ان‌بی‌سی گفت منظور او این بوده که «سیاست‌های (جو) بایدن یک حمام خون اقتصادی برای صنعت خودرو و کارگران این بخش خواهد بود».
نامزدی دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری آبان ماه سال آتی، هفته گذشته رسمیت یافت تا او با جو بایدن، به عنوان نامزد حزب دموکرات، بار دیگر مانند انتخابات سال ۲۰۲۰ رقابت کند.
جو بایدن، ۸۱ ساله، در حال حاضر مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده است و اگر در کاخ سفید بماند، به این معنی است که در سن ۸۶ سالگی این مسند را ترک می‌کند.
دونالد ترامپ و حامیانش «ناتوانی» بایدن و برخی سخنان و رفتارهای او را دستمایه انتقاد در کارزار کنونی ریاست‌جمهوری قرار داده‌اند.
ارزیابی می‌شود بایدن در ماه‌های آینده با پرسش‌های مداوم در مورد سن و شایستگی خود برای ادامه ریاست‌جمهوری روبه‎‌رو شود.
دونالد ترامپ که حدود چهار سال از بایدن جوان‌تر است، خود را سیاستمدار و بازرگانی موفق که توان جسمی و شناختی‌اش را به خوبی حفظ کرده، توصیف می‌کند.
اما جو بایدن در یک ضیافت شام در واشینگتن ترامپ را فاقد سلامتی ذهنی و روانی برای ریاست‌جمهوری نامید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها