به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۴۶۳۱۹۵

درخواست عجیب روسیه از اوکراین

درخواست عجیب روسیه از اوکراین
گروه بین الملل: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از کی‌یف می‌خواهد تمام افراد مرتبط با اقدامات تروریستی در روسیه، از جمله رئیس سازمان امنیت اوکراین را به این کشور مسترد کند.
سازمان امنیتی اوکراین بلافاصله این خواسته مسکو را «احمقانه» توصیف کرد و گفت که وزارت خارجه روسیه «فراموش کرده» که برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، حکم بازداشت بین‌المللی صادر شده است.
اطلاعیه وزارت خارجه روسیه با فهرستی از رخدادهایی همراه است که از آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون در روسیه رخ داده است، از جمله بمب‌گذاری‌هایی که منجر به مرگ دختر یکی از ملی‌گرایان معروف روس و زخمی شدن یکی از بلاگرهای طرفدار جنگ اوکراین شد.
از جمله افرادی که در فهرست وزارت خارجه روسیه آمده، واسیلی مالیوک، رئیس سازمان امنیتی اوکراین، است که به نقش خود در ارتباط با حملات به پلی که شبه‌جزیره کریمه را به خاک روسیه متصل می‌کند، از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، اذعان کرده است. روسیه در سال ۲۰۱۴ کنترل شبه‌جزیره کریمه را در اختیار گرفت و این پل پس از ضمیمه شدن کریمه به روسیه ساخته شد.
وزارت خارجه روسیه افزوده که مسکو از کی‌یف می‌خواهد «تمام حمایت‌های خود از فعالیت‌های تروریستی را متوقف کند، افراد گناهکار را تحویل دهد و به قربانیان بابت این صدمات غرامت بپردازد».سازمان امنیت اوکراین در واکنش گفت که خواسته‌های روسیه «طعنه‌آمیز» است چرا که «از جانب کشوری که خودش تروریست است» بیان شده و «بنابراین تمام حرف‌های وزارت خارجه روسیه احمقانه است».
این نهاد در ادامه به حکم بازداشتی که دیوان بین‌المللی دادگستری علیه ولادیمیر پوتین در ارتباط با انتقال کودکان اوکراینی به روسیه صادر کرده است، اشاره کرد و گفت که «دیوان لاهه منتظر اوست».بیانیه وزارت خارجه روسیه به حمله‌ای نیز که اخیرا به سالن کنسرتی در حومه مسکو انجام گرفت اشاره داشته و آن را هم با اوکراین مرتبط دانسته است.
داعش که در سراسر جهان به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود مسئولیت این حمله را که ۱۴۴ کشته بر جای گذاشت بر عهده گرفته است.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها