به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۴:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۶۳۳۵۱

دولت جدید فلسطین سوگند یاد کرد

دولت جدید فلسطین سوگند یاد کرد
گروه بین الملل: در بحبوحه جنگ در غزه تشکیلات خودگردان فلسطینی دولت جدید خود معرفی کرده و اعضای آن سوگند یاد کردند. این دولت به نخست‌وزیری محمد مصطفی پایان جنگ در غزه را مهم‌ترین هدف خود اعلام کرده است.
 کابینه دولت فلسطینی که ریاست آن را محمد مصطفی بر عهده دارد، ۲۳ عضو را در بر می‌گیرد از جمله چهار سیاستمدار زن و شش وزیر که اهل نوار غزه هستند.
یکی از آنان ماجد ابو رمضان، شهردار پیشین شهر غزه است که در کابینه جدید فلسطینی در رأس وزارت بهداشت قرار دارد. وارسن آقابکیان که ارمنی‌الاصل است از جمله زنانی است که در دولت جدید فلسطینی عضویت داشته و مسئولیت وزارت امور خارجه و مهاجرت را عهده‌دار است.
محمد مصطفی، رئیس دولت فلسطینی گفته است که مسئولیت غزه را بر عهده می‌گیرد. او هنگام معرفی کابینه پایان جنگ در غزه را "بالاترین اولویت ملی" خواند و تصریح کرد، دولت او در راستای اتحاد دوباره نهادها و همچنین مسئولیت‌پذیری برای باریکه غزه تلاش خواهد کرد.
محمد مصطفی اقتصاددان است و سال‌های زیادی به عنوان مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی فعالیت داشته است.
در اواخر ماه فوریه محمد اشتیه که سمت نخست‌وزیری را برعهده داشت، کناره‌گیری کرد و به فعالیت کابینه خود  پایان داد  و کابینه را منحل کرد. بسیاری‌ها این گام نمادین را اذعان تشکیلات خودگردان به دگرگونی و اصلاحات ارزیابی کردند.
تشکیلات خودگردان فلسطینی ادره امور در کرانه غربی رود اردن را در دست دارد، اما از قدرت و اختیاراتی محدود برخوردار است.
در سال ۲۰۰۷ میلادی سازمان حماس قدرت را در غزه به دست گرفت و حزب فتح به رهبری محمود عباس را از این باریکه با خشونت بیرون راند.
این تشکیلات از سوی ایالات متحده زیر فشار قرار دارد تا اصلاحات لازم را انجام داده و خود را برای دوران پس از جنگ در غزه آماده سازد. بسیاری‌ها اما تردید دارند که این نهاد با توجه به اختلافات، شکاف‌ها، رسوایی‌‌ها و فساد مالی و همچنین گرایش‌های خودکامانه بتواند نقشی قابل‌اعتماد بازی کند.

 
برچسب ها: فلسطین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها