به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۱۱:۱۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۴ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۴۶۴۹۴۳

CBS: حمله ایران به اسراییل قریب‌الوقوع است

گروه بین‌الملل: شبکه‌ سی بی اس گزارش داد حمله ایران به اسراییل قریب‌الوقوع است و احتمالا امروز با حمله به مراکز نظامی اسرائیل در خاک این کشور انجام می‌شود.
CBS: حمله ایران به اسراییل قریب‌الوقوع است
این شبکه آمریکایی در گزارشی به نقل از دو مقام ایالات متحده مدعی شد احتمالا، جمهوری اسلامی امروز (جمعه ۲۴ فروردین) با بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک به اهداف نظامی در اسرائیل حمله خواهد کرد. این مقامات به سی‌بی‌اس گفتند «دفاع در برابر حمله‌ای در این مقیاس برای اسرائیل چالش‌برانگیز خواهد بود.» وزارت خارجه آمریکا روز گذشته به اتباع مقیم خود در اسرائیل هشدار داد که به خارج از شهرهای بزرگ که سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین آن‌ها رو پوشش می‌دهد، سفر نکنند.
همزمان با بالاگرفتن احتمال حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به اسرائیل، ایالات متحده به دلیل ملاحظات امنیتی برای کارکنان دیپلماتیک خود در اسرائیل محدودیت تردد در نظر گرفته است.
سفارت ایالات متحده آمریکا در اورشلیم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بنا به اقدامات احتیاطی، کارمندان دولت ایالات متحده و اعضای خانواده‌ ‌آن‌ها تا اطلاع ثانوی از تردد در خارج از مناطق تل‌آویو، اورشلیم [بیت‌المقدس] و بئرشبع منع شده‌اند». با این حال، کارمندان دولت اجازه دارند "برای سفر شخصی میان این سه منطقه رفت‌و‌آمد کنند." سفارت آمریکا در اسرائیل در بیانیه خود، دلیل خاصی برای این تصمیم ارائه نکرده است اما در ادامه بیانیه آمده است که شرایط امنیتی همچنان "پیچیده" است و ممکن است "بسته به وضعیت سیاسی و رویدادهای اخیر به سرعت تغییر کند."
وزارت خارجه هند نیز در پی افزایش تنش میان ایران و اسراییل به شهروندان خود توصیه کرد تا اطلاع بعدی به این دو کشور سفر نکنند. هند همچنین از کلیه شهروندان خود که در این دو کشور هستند، خواست نهایت احتیاط را رعایت کرده و با سفارت تماس بگیرند.
رویترز هم گزارش داد: فرانسه کلیه دیپلمات‌های خود و بستگانشان را از ایران خارج کرد.  شبکه ۱۲ اسرائیل هم خبر داد: بنیامین نتانیاهو امروز در حال رایزنی با وزیر دفاع و رهبران ارشد امنیتی برای پیش بینی حمله احتمالی ایران است.
 
برچسب ها: اسرائیل و ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها