به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۵:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۴۶۵۷۲۶

نماهای ساختمانی خود را با آجر نما سنتی زیباتر کنید

گروه کسب و کار:
نماهای ساختمانی خود را با آجر نما سنتی زیباتر کنید
آجر سنتی چیست؟
بسیاری از طراحان و معماران با آجر سنتی (Traditional Brick) آشنا هستند. این آجر که با نام‌های دیگری مانند: آجر خشتی، آجر قدیمی و آجر ختایی نیز شناخته می‌شود، از محبوب‌ترین انواع مصالح ساختمانی به‌شمار می‌آید. این آجرها با برخورداری از قیمتی مناسب و کاربردهای متعدد در نماسازی ساختمان‌ها و زیباسازی انواع سبک‌های دکوراسیون، به‌عنوان المان‌های اصلی طراحی‌های کلاسیک به کار می‌روند. با توجه به این که آجر سنتی به‌صورت دستی تولید می‌شوند، بافت ظاهری جذاب آن، امکان استفاده از این آجر را برای محیط‌های مدرن و کلاسیک و طراحی‌های نوین ساختمانی به وجود می‌آورد.

ویژگی‌های آجر‌ نما سنتی
یکی از دلایل محبوبیت بالای آجر نمای سنتی امکان استفاده از آن در تمام انواع شرایط آب‌وهوایی مرطوب و گرم و خشک است. این نوع از آجرها به دلیل کیفیت ساخت، شوره نمی‌زنند و با برخورداری از مقاومت مناسب در برابر تغییرات دمایی، بهترین گزینه برای پوشش نمای ساختمان‌ها و کف‌پوش‌ها برای ساختمان‌های مدرن و خانه‌های ویلایی هستند.

دیگر ویژگی‌های آجر نما سنتی عبارت‌اند از:
•    طول عمر بالا
•    عایق طبیعی نمای سنتی آجری و کمک به تنظیم دما و کاهش مصرف انرژی
•    مقاومت مناسب در برابر آتش
•    کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری
•    حفظ زیبایی ظاهری و قابل استفاده در سبک‌های مختلف دکوراسیون

کاربردهای آجر‌ سنتی بسیار متنوع و متعدد هستند
طراحان و معماران از آجرهای سنتی استفاده‌های فراوانی می‌کنند. باتکیه‌بر ویژگی‌ها و مقاومت بالای آجر سنتی این محصول را می‌توان برای نماسازی ساختمان‌ها، تکمیل آیتم‌های دکوراتیو داخلی، طراحی پله‌ها و... مورد استفاده قرار داد. از سوی دیگر با توجه به کاربردهای آجر نما سنتی در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی، به‌کارگیری این محصولات در این فضاها، ضمن زیبایی بخشیدن به ظاهر مکان، هزینه‌های ساختمان‌سازی را نیز کاهش می‌دهد.



بر همین اساس مهم‌ترین کاربردهای آجر سنتی عبارت‌اند از:
•    زیباتر کردن محیط خانه
•    به‌کارگیری در رستوران‌ها و تفرجگاه‌های سنتی
•    استفاده به‌عنوان پوشش نمای ساختمان
•    استفاده به‌عنوان کف‌پوش
•    قابل استفاده در ستون‌ها، آشپزخانه، دیوار پشت تلویزیون، شومینه و راه‌پله‌ها

آجر سنتی در انواع مختلفی به فروش می‌رساند
تلفیق سبک‌های مدرن با کلاسیک در طراحی‌های جدید معماری باعث شده است تا بسیاری از طراحان از آجر سنتی و آجر نما سنتی در پروژه‌های عمرانی استفاده کنند. بااین‌حال برای کاربردهای مختلف، یک نوع آجر خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد که در جدول زیر هر کدام از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
انواع آجر سنتی
نام آجر سایز رنگ‌ها کاربردها
پلاک سنتی 3×5×20 سانتی‌متر قرمز، سفید، ابلق و پوست پیازی پوشش دیوارهای پشت کار
قزاقی سنتی‌ 5×10×20 سانتی‌متر قرمز، سفید، ابلق و پوست پیازی قابل استفاده در انواع نماها برای دیوارکشی و تکمیل نما
اِل سنتی‌ 5×10×20 سانتی‌متر قرمز، سفید، پوست پیازی و ابلق گوشه دیوارها
کف‌فرش سنتی 20×20 سانتی‌متر قرمز، سفید، پوست پیازی و ابلق کف حیاط، سقف ساختمان، کف داخلی ساختمان و...
آجر نما سنتی لعابی متغیر مشکی، زرد، سبز، سرمه‌ای، قهوه‌ای، فیروزه‌ای و سفید زیباسازی نمای ساختمان و افزایش مقاومت آن در برابر هوازدگی، نمای مساجد، سر در منازل، آجرکاری سنتی، بناهای قدیمی
رستیک 70 ×280 × 25 سانتی‌متر قهوه‌ای روشن تا تیره، قرمز، گلبهی، مشکی و نارنجی دیوار داخلی، نمای خارجی ساختمان‌ها

کیفیت آجرهای سنتی به نوع کوره آن‌ها بستگی دارد
یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمان انتخاب و خرید آجر نما‌ سنتی نادیده گرفته می‌شود، نوع فراوری این محصولات است. کیفیت نهایی آجرهای سنتی تا حد قابل توجهی به نوع کوره آن‌ها بستگی دارد. به همین دلیل در زمان خرید بهتر است اطلاعات کاملی از فرایند تولید آجرها در کوره‌ها داشته باشید؛ زیرا دوام و ماندگاری و پایداری آن‌ها در برابر حرارت و عوامل محیطی به نوع پخت آجرها وابسته است. بر همین اساس در ادامه به معرفی سه دسته مهم کوره‌های آجرپزی برای تولید آجرها سنتی می‌پردازیم.

کوره‌های با آجر ثابت و آتش ثابت
دسته‌ اول کوره‌های آجرپزی برای تولید آجرهای نما، کوره‌های آجر ثابت و آتش ثابت هستند. در این کوره‌ها، آجرها به‌صورت دایره‌ای بر روی یکدیگر چیده می‌شوند و شکلی مانند یک برج آجری به خود می‌گیرند. آتش کوره‌ها در این شرایط خشت‌ها را می‌پزد و آن‌ها را به آجر تبدیل می‌کند.



کوره آجر ثابت با آتش رونده
نوع دیگری از فرایند تولید آجرهای سنتی درون کوره‌های ثابت با آتش در حال حرکت رقم می‌خورد. در این روش، خشت‌ها در سراسر طول کوره قرار می‌گیرند که آتش درون آن مدام در حرکت است. این آتش رونده باعث پحته شدن خشت‌ها و تبدیل آن به آجر می‌شود.

کوره آجر با آجر رونده و آتش ثابت؛ نوع مکانیزه فراوری آجر نما سنتی
آخرین روش از فرایند تولید آجر سنتی به این شکل است که یک تونل بزرگ در تونل‌ها وجود دارد که آتشی با حجم بسیار بالا به وسیله گاز در این تونل ایجاد می‌شود. سپس از یک سمت کوره خشت‌های خا وارد تونل شده و از سمت دیگر آجرهای پخته خارج می‌شوند. این روش دستی بودن فرایند تولید آجر سنتی را به یک فرایند مکانیزه تبدیل کرده است.

قیمت خرید آجر سنتی‌ چقدر است؟
آجر نما سنتی محبوبیت بالایی در بین خریداران دارند. به همین دلیل مراکز فروش این نوع از مصالح ساختمانی برای تعیین قیمت این محصولات، معیارهای متفاوتی را در نظر می‌گیرند. این معیارها در شهرهای مختلف ممکن است متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی شناخت آن‌ها عامل مهمی در دستیابی به قیمت‌های نهایی آجر نما سنتی است.
بر همین اساس مهم‌ترین معیارهای تعیین قیمت آجر‌ سنتی عبارت‌اند از:
•    کیفیت محصول
•    ابعاد آجر
•    نوع و مدل آجر
•    نوسانات ارزی
•    کیفیت مجموعه فروش
•    هزینه حمل‌ونقل



بهترین آجرهای سنتی نما را از شهر آجر خریداری کنید
آجرهای سنتی نما کاربردهای متفاوتی دارند. این آجرها با برخورداری از تنوع مناسب برای کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. بااین‌حال برای اطمینان از کیفیت خرید، باید مراکز معتبر را انتخاب کرد. شهر آجر یکی از معروف‌ترین مراکز تخصصی انواع آجرهای نما ساختمانی در کشور است که طیف متنوعی از جدیدترین و بهترین مدل‌ها را به فروش می‌رساند. محصولات این مجموعه در بالاترین کیفیت ممکن تولید می‌شوند و با حذف واسطه‌گری و در کمترین قیمت در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع مدل‌های آجر سنتی و آجر نما سنتی‌ به سایت این مجموعه سری بزنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها