به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۹:۰۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۶۵۹۸۴
به «جرم نداشتن حجاب اجباری»

آیدا، خواهر نیکا شاکرمی، بازداشت شد

 گروه جامعه: مادر نیکا شاکرمی که نامش در اعتراضات «زن، زندگی،‌ آزادی» در جهان پرآوازه شد، روز پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین، خبر داد که آیدا، دیگر دخترش، یک روز است در بازداشت به سر می‌برد.
آیدا شاکرمی (راست)
آیدا شاکرمی (راست)
نسرین شاکرمی، در حساب شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: «دیروز دخترم آیدا توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران به جرم نداشتن حجاب اجباری بازداشت شده و تا به حال در بازداشت به‌ سر می‌برد.» او هنوز جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است. نیکا شاکرمی شامگاه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات در بلوار کشاورز تهران ناپدید و پس از هشت روز جنازه او به خانواده‌اش تحویل داده شد.
اجرای طرح موسوم به «نور» برای مقابله با آن چه مقامات «مقابله با بی‌حجابی» می‌خوانند، از روز شنبه ۲۵ فروردین شروع شده است. عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، پیشتر گفته بود، این طرح در همه معابر و اماکن عمومی کلید خورده است. او دلیل اجرای این طرح را «رعایت قانون» و «مطالبه مردم متدین» اعلام کرد.
با این حال، از زمانی که اجرای این طرح تازه آغاز شده، تعداد قابل توجهی از زنان جوان در شبکه‌های اجتماعی از برخورد خشن با آنها برای تحمیل حجاب اجباری نوشته‌اند. همزمان هر روز بر تعداد ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی از این برخورد اهانت‌آمیز و خشونت‌بار با زنان جوان منتشر می‌شود افزوده شده است.
برچسب ها: نیکا شاکرمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها