به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۶۶۰۶۳

دادگاه ترامپ به زودی آغاز می‌شود

دادگاه ترامپ به زودی آغاز می‌شود
گروه بین الملل: با کامل شدن روند انتخاب ۱۲ عضو هیات منصفه دادگاه دونالد ترامپ، قاضی از ورود به مرحله بعدی این محاکمه خبر داده است.
این دادگاه برای رسیدگی به پرونده پرداخت حق السکوت از سوی دونالد ترامپ تشکیل می‌شود و طی آن به این اتهام رسیدگی می‌شود که او به یک بازیگر فیلم‌های پورن - استورمی دنیلز- پول داده تا مانع از افشای ماجرای یک رابطه جنسی ادعایی با او شود؛ این ادعا به بحبوحه آغاز رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ مربوط است.با تکمیل شدن هیات منصفه این دادگاه می‌تواند بنابر تصمیم قاضی، از روز دوشنبه آینده کار خود را آغاز کند.این نخستین دادگاه یک رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکاست. برای همین هم تک‌تک مراحل آن رویدادی تاریخی در پیشینه سیاسی و قضایی آمریکا محسوب می‌شود.روند انتخاب اعضای هیات منصفه از روز  دوشنبه  آغاز شد و با چالش های متعددی روبرو بود به طوری که رساندن اعضای واجد شرایط برای حضور در هیات منصفه برای بسیاری دغدغه خبری روز شده بود.برخی از ناظران حتی پیش‌بینی کرده بودند که روند انتخاب و تایید اعضای هیات منصفه تا دو هفته طول بکشد اما به نظر می‌رسد قاضی توانسته ظرف ۳ روز واجدان شرایط را که باید تعدادشان به ۱۲ نفر می‌رسید را مطابق پروتکل دادگاه مصاحبه و انتخاب کند.
دادگاه در چند روز گذشته با حضور دونالد ترامپ جلسات اولیه خود را برگزار کرده و قاضی در حال بررسی و تایید صلاحیت اعضای هیات منصفه بود.
همه اعضای هیات منصفه به دلیل اهمیت پرونده ناشناس خواهند ماند، اگرچه دادستان‌ها و تیم حقوقی ترامپ از هویت آنها اطلاع خواهند داشت.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها