به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۴۶۶۱۰۱

طرح جدید حجاب، تمام و به بایگانی سپرده شد؟

طرح جدید حجاب، تمام و به بایگانی سپرده شد؟
گروه سیاسی: پس از اینکه مهدی فضایلی (عضو دفتر رهبری) در توییتی خبر داد که برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند یک استاد حقوق عنوان کرد: طرح جدید حجاب با تذکر رهبری، تمام و به بایگانی تاریخی سپرده شده است.

محسن برهانی «حقوق‌دان» در واکنش به توئیت عضو دفتر رهبری نوشت: کارهای بی‌قاعده یعنی اقدامات غیرقانونی و يا رفتارهای غیرشرعی و يا کارهای غیرعقلایی. به نظرم طرح نور با این تذکر، تمام و به بایگانی تاریخی سپرده شد. آنقدر اقدامات غیرکارشناسانه انجام می‌دهند و بر نشنیدن تذکرات مشفقانه تأکید می‌کنند تا تذکر خاص صادر شود.
کدام یک از اقدامات گشت ارشاد قانونی است؟
عباس عبدی هم در واکنش به توییت فضائلی؛ عضو دفتر رهبری نوشت: بی‌قاعده تعریف روشنی ندارد. غیرقانونی باید گفت. اگر چنین است دقیق باید موارد را اعلام و خاطیان بویژه آمران را مجازات کرد. انجام کار غیر قانونی با تذکر حل نخواهد شد. کدام یک از اقدامات گشت ارشاد قانونی است؟

همان صحنه‌های زشت با شدت و‌ خشونت بیشتر با زنان و دختران ایران در حال تکرار شدن است!
آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات دیروز در توییتی نوشت: قبل از مرگ مهسا و اعتراضات پس از آن، مکرر گفتیم که گشت ارشاد را جمع کنید و این مناقشه ویرانگر را خاتمه دهید. اما درست در موقعیتی که همبستگی ملی بیش از هر زمان ضرورت دارد، همان صحنه‌های زشت با شدت و‌ خشونت بیشتر با زنان و دختران ایران در حال تکرار شدن است! این چه تدبیری است؟

گشت ارشاد موضوع اول پیام‌های شبکه اکس
 
در کشاکش اخبار مرتبط با افزایش برخوردهای خشن گشت ارشاد با زنان و دختران محمد رهبری، کارشناس جامعه‌شناسی سیاسی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق)، نتایج تحلیلی از شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر را منتشر کرده است که بر اساس آن‌، تعداد توییت‌های مربوط به گشت ارشاد، "بیش از توییت‌های مربوط به تنش میان ایران و اسرائیل" بوده است. این کاربر می‌نویسد، در شرایطی که احتمال حمله اسرائیل به ایران وجود دارد مهم‌ترین هشتگ‌های توییتر فارسی هشتگ‌هایی همچون گشت ارشاد و جنگ‌ علیه زنان هستند و "تعداد توییت‌های مربوط به این موضوع بیش از توییت‌های مربوط به تنش میان ایران و اسرائیل است." این کاربر در نهایت این طور نتیجه می‌گیرد که "تداوم اقدامات گشت ارشاد باعث جابجایی اولویت کاربران شده" است.
برچسب ها: حجاب گشت ارشاد

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ ۱۷:۰۳
آمران به معروف مخل امنیت و آرامش جامعه هستن و گشت ارشاد توهین وتجاوز به مردم وبخصوص زنان امیدوارم این دوران سیاه ایران به پایان برسد (439669)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها