به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۶۷۵۳۴

چگونه امتحان نهایی را 20 بگیریم؟

گروه دانش: امتحانات نهایی همواره یکی از دغدغه های دانش آموزان و کنکوری ها بوده است به خصوص در سال های اخیر که تاثیر بسیار زیادی را در قبولی دانشگاه ها ایفا کرده است و بخش قابل توجهی از درصد قبولی و رتبه کنکور را به خود اختصاص داده است بنابراین موفقیت در امتحان نهایی کلید راه یابی به دانشگاه های تاپ است.
چگونه امتحان نهایی را 20 بگیریم؟
چگونه امتحان نهایی را 20 بگیریم؟
امتحانات نهایی همواره یکی از دغدغه های دانش آموزان و کنکوری ها بوده است به خصوص در سال های اخیر که تاثیر بسیار زیادی را در قبولی دانشگاه ها ایفا کرده است و بخش قابل توجهی از درصد قبولی و رتبه کنکور را به خود اختصاص داده است و به همین ترتیب هر ساله درصد تاثیر امتحانات نهایی در کنکور زیاد و زیادتر می شود و وجود یک مشاور تحصیلی برای مشاوره کنکور و کمک به دانش اموزان بیش از پیش اهمیت دارد.
به همین منظور در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که با چه روش هایی می توانیم در امتحانات نهایی نمره 20 را کسب کنیم.

1-گرفتن مشاوره از مشاوران کنکور:
یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید برای 20 گرفتن در امتحانات نهایی استفاده کنید استفاده از تجربه مشاوران کنکور است.
در هر کاری استفاده از تجربه مشاوران کمک بسیار زیادی به شما در آن حوزه می کند، مشاور کنکور تجربی ریاضی و انسانی با داشتن تجربه و همچنین داشتن اطلاعات کافی در حوزه امتحانات نهایی می توانند به شما در خواندن درست و صحیح درس مورد نظر و رفع به موقع ضعف شما در دروس کمک کنند.

2-استفاده از منابع مناسب امتحانات نهایی:
یکی دیگر از راهکارهای مهم در امتحانات نهایی استفاده از منابع درست و مناسب سطح دانش آموز در امتحانات نهایی است چراکه ممکن است سطح هر کنکوری و دانش آموز در هر درس متفاوت باشد برای مثال ممکن است برخی از دانش آموزان تجربی در درس فیزیک سطح ضعیف تری نسبت به بقیه دانش آموزان داشته باشند و به همین دلیل برای این گونه دانش آموزان مناسب تر است که از منابعی با سطح سوالات ضعیف تر و درسنامه قوی تری که قابل فهم باشد استفاده کنند.
همچنین دانش اموزان لازم است از منبعی استفاده کنند که نمونه سوالات کافی امتحانات نهایی را داشته باشد تا به راحتی با سطح سوالات امتحان نهایی آشنا شوند.
 
استفاده از منابع مناسب امتحانات نهایی

3-اسنفاده از برنامه ریزی مناسب در طول سال تحصیلی :
اکثر دانش آموزان و کنکوری ها در طول سال دروس را مطالعه نمی کنند و به اصطلاح شب امتحانی هستند!
یکی از مهم ترین اشتباهات در امتحانات نهایی انباشته کردن درس ها و نخواندن آنها در طول ترم است و این یکی از متداول ترین معضلات در بین دانش آموزان و کنکوری ها هست بنابرین زمانی که دلیل این کار ار آنها پرسیده می شود بسیاری از آنها نداشتن وقت و برنامه ریزی را عنوان می کنند.
همانطور که بیان شد برای حل این مشکل استفاده از مشاوران با تجربه بسیار در این زمینه می تواند به دانش آمور کمک کند و حتی اگر دانش آموز امکان مراجعه به مشاور کنکور را نداشته باشد می تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت به برنامه های رایگان دسترسی پیدا کند.

4-مطالعه دقیق و صحیح کتاب درسی:
بسیاری از دانش آموزان قبل از مطالعه کتاب درسی به سراغ مطالعه درسنامه کتاب های کمک آمورشی و حل نمونه سوال می روند!
همانطور که خودتان می دانید کتاب درسی مهم ترین منبع هم برای امتحانات نهایی و هم برای کنکور است و به همین دلیل هم باید ابتدا تسلط کامل بر روی کتاب درسی داشته باشید و بعد به سراغ کتاب های کمک آموزشی ونمونه سوالات بروید
بنابراین سعی کنید در گام اول کتاب درسی را به دقت مطالعه کنید و سپس به سراغ مطالعه کتاب های کمک آموزشی و نمونه سوال بروید چرا که اکثر سوالات امتحان نهایی از کتاب درسی می آیند و به ندرت اتفاق می افتد مطلبی خارج از مطالب کتاب در امتحانات نهایی بیایند
 
مشاوره کنکور

5-استفاده از ویدیو آموزشی یا معلم خصوصی:
اگر در مبحثی خیلی احساس ضعف می کنید به طوری که حتی با خواندن درسنامه کتاب کمک اموزشی و حل نمونه سوال نمی توانید بر ضعف خود غلبه کنید می توانید از ویدیو های آموزشی و یا معلم خصوصی استفاده کنید این روش هر چند زمانبر و پر هزینه است اما نتایج خوبی به همراه دارد و می تواند به شما در برطرف کردن ضعف خود کمک کند
اما باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید برای هر مبحث و هر درسی ویدیو آموزشی ببینید زیرا باعث می شود زمان خود را از دست بدهید درحالی که می توانستید همان مبحث را با صرف زمان کمتری یاد بگیرید.
بنابراین سعی کنید تنها در مطالب سخت از معلم و ویدیو آموزشی استفاده کنید در غیر اینصورت مطالعه کتاب های کمک آموزشی و حل نمونه سوال کفایت می کند.

جمع بندی
در این مقاله به راه هایی برای افزایش نمره امتحانات نهایی پرداختیم درصورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارین میتونین از مشاوران کنکور و تحصیلی استفاده کنین یکی از سایت هایی که میتونه کمک کننده باشه سایت رتبه یکی هاست که میتونین مشاوران کنکور رتبه برتر تک رقمی و دو رقمی کنکور و براساس نیازتون انتخاب کنین و بطور مستقیم با این رتبه برتر ها ارتباط بگیرین
آدرس وبسایت رتبه یکی ها :https://rotbe1iha.info


 
برچسب ها: کنکور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها