به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۴:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۹ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۶۸۶۴

زندگی‌نامه قیصر امین پور تدوین می‌شود

گروه فرهنگ و ادب: طرح «شخصیت‌های مانا» در ششمین جلد خود به زندگی‌نامه و کارنامه کاری قیصر امین‌پور می‌پردازد. این اثر از سوی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری تدوین شده است.
زندگی‌نامه قیصر امین پور تدوین می‌شود
مجموعه 100 جلدی «شخصیت‌های مانا» به همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری به منظور معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار در حوزه های مختلف به رشته تحریر درمی‌آید. در این مجموعه به زندگی‌نامه شخصیت‌هایی پرداخته می‌شود که در یکصد سال اخیر بانی خیر در زمینه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و... بودند و نام آنها به نیکی در این حوزه‌ها یاد می‌شود. دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در سری جدید این مجموعه به سراغ زندگی قیصر امین‌پور رفته و به جزئیات زندگی این شاعر انقلاب پرداخته است.

این اثر از چند بخش زندگی‌نامه، خاطرات و فعالیت‌های امین‌پور در حوزه‌های مرتبط تشکیل یافته است که قرار است در 100 صفحه به رشته تحریر درآید. قالب و ساختار اثر به گونه‌ای طراحی شده است تا علاوه بر جوانان که مخاطب اصلی این آثار هستند، خواندن آنها برای دیگران هم جذاب باشد. این نخستین‌بار است که زندگی‌نامه کامل و مدونی از شخصیت‌های برجسته مانند قیصر امین‌پور با چنین قالب و ساختاری به نگارش درمی‌آید.

قرار است تا پایان مرداد ماه سال جاری پنج جلد از این مجموعه با محوریت زندگی‌نامه حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدخمینی، طاهره صفارزاده، غلامرضا سعیدی، سیدجعفر شهیدی و محمدعلی داعی‌الاسلام که به قلم اکبر خوشزاد، جواد کامور بخشایش و چندتن از نویسندگان به رشته تحریر درآمده، منتشر شوند.
مرجع : مهر