به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۶۹۷۰۱

خیانت برخی دفترخانه‌ها به دختران 

خیانت برخی دفترخانه‌ها به دختران 
گروه جامعه: اگر آزمایش‌های قبل از ازدواج، بر اعتیاد داماد مهر تایید بزند طبق قانون صیغه عقد نباید جاری شود.
به گزارش شرق، یک مشاور ازدواج نوشت که یکی از دوستانم که در دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق در یکی از نقاط جنوب تهران کار می‌کند، به من گفت: «ما در دفترخانه به‌هیچ‌وجه این‌گونه افراد را به عقد یکدیگر درنمی‌آوریم. یعنی رئیس دفترخانه فردی بسیار معتقد و مقید به اصول اخلاقی و انسانی است».
او می‌گفت هر زوجی که به دفترخانه ما رجوع می‌کنند، برای جاری‌شدن صیغه عقد به آزمایشگاه معرفی می‌کند تا تست سلامت، عدم اعتیاد و... بگیرند و به همین منظور است که از ازدواج فرد معتاد جلوگیری می‌کند و آنان را به عقد یکدیگر درنمی‌آورد. رئیس دفترخانه ما معتقد است باید نجات‌دهنده خانواده تازه‌تشکیل‌شده باشیم نه اینکه با دریافت هزینه‌های بیشتر چشم روی خوشبختی یکی از زوج‌ها بسته و آنان را با آگاهی بیشتر روانه حلقه بدبختی کنیم.
دوستم در ادامه صحبت‌هایش گفت: اگر دختر جوانی با علم به اینکه می‌داند پسر جوان مورد علاقه‌اش اعتیاد به مواد مخدر دارد، می‌خواهد روی عیب او پوشش بگذارد، به این معناست که با چشم باز خود را در آتش نابودی انداخته است! او اضافه کرد که متأسفانه برخی از دختران جوان بر این باور غلط هستند که می‌توانند پسر مورد علاقه‌شان را ترک بدهند، اما این تفکر و اندیشه یک اشتباه محض است؛ زیرا پس از ازدواج، مرد می‌داند که همسرش کاملا از اعتیاد او باخبر است و با علم به دانستن این موضوع با او ازدواج کرده و تلاشی برای ترک ازدواج نمی‌کند، بلکه جسورتر و وقیح‌تر شده و دیگر تن به کار و درآمدزایی و اشتغال نمی‌دهد و این شروع اولین درگیری‌ها و در نهایت ختم‌شدن به دادگاه خانواده برای جاری‌شدن اتفاق شوم و تلخ طلاق است. به همین سادگی.
پول، حلال مشکلات است
جالب است بدانید از همین دوستم پرسیدم خب شما که با این شرایط عقد این‌گونه دختران و پسران جوان را انجام نمی‌دهید، آیا آنان از تصمیم‌شان منصرف می‌شوند؟ وی پاسخ داد: نه! یادت باشد که پول، حلال مشکلات است. پرسیدم چطور؟ او در پاسخ به این پرسش من با صراحت تمام گفت: «برخی از دفترخانه‌ها هستند که با دریافت هزینه‌های بیشتر و اضافی، دختر و پسر جوان را به عقد یکدیگر درمی‌آورند و خانواده‌ها هم از جریان اعتیاد پسر باخبر نمی‌شوند. به قول معروف طوری رفتار می‌کنند که آب از آب تکان نخورد. به همین سادگی. باور می‌کنی؟، اما دفترخانه‌ای را می‌شناسم که رئیس آنجا مانند دفترخانه ما، برای جاری‌شدن صیغه عقد، اجازه پدر دختر یا جد پدری دختر جوان را جزء الزامات می‌داند و این شخص (رئیس دفترخانه) معتقد است اگر دختر جوان اصرار و پافشاری داشته باشد با پسر معتاد ازدواج کند، حتما باید پدر او در جریان تمام قضایا باشد و اگر پدر دختر جوان در قید حیات نباشد، جد پدری او باید مطلع باشند، در غیر این صورت بدون اطلاع خانواده دختر از اعتیاد پسر جوان، صیغه عقد را جاری نخواهد کرد».
برچسب ها: ازدواج
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها