به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۳:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۶۹۷۱۲

توقف ارسال بمب به اسرائیل توسط آمریکا 

توقف ارسال بمب به اسرائیل توسط آمریکا 
گروه بین الملل: یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید که ایالات متحده هفته گذشته پس از اینکه اسرائیل نتوانست به «نگرانی‌های» واشینگتن در مورد تهاجم برنامه‌ریزی شده به شهر رفح غزه رسیدگی کند، محموله بمب‌های ارسالی به اسرائیل را «متوقف» کرد.
این مقام دولت بایدن که خواست نامش فاش نشود،  گفت که این محموله شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی بود.
این مقام افزود که اسرائیل به نگرانی‌های آمریکا در مورد نیازهای بشردوستانه غیرنظامیان در رفح «به‌طور کامل رسیدگی نکرده است».
به گفته این مقام ارشد آمریکایی گفتگوها بین اسرائیل و آمریکا درباره ضرورت رفع نگرانی‌ها درباره وضعیت غیرنظامیان پناه‌گرفته در رفح، در صورت حمله به این منطقه ادامه دارد، اما هنوز نگرانی‌های کاخ سفید به طور کامل برطرف نشده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه آوریل به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده بود که سیاست آمریکا در قبال غزه بستگی به نحوه رفتار اسرائیل با غیرنظامیان دارد. این نخستین باری است که دولت بایدن به مسائل مربوط به این هشدار عمل می‌کند.
رسانه‌های اسرائیل با استناد به گزارش‌های مالی وزارت دارایی اسرائیل اعلام کرده‌اند که حدود نیمی از تسلیحاتی که ارتش این کشور در جنگ جاری در غزه به کار برده، از آمریکا خریداری شده است.با گذشت ۲۱۵ روز از جنگ غزه، ارتش اسرائیل روز ۱۸ اردیبهشت ورود زمینی نیروهایش به بخش شرقی شهر رفح در جنوب باریکه غزه را کلید زد و در بامداد این روز کنترل کامل بخش شرقی گذرگاه رفح از سمت غزه را در دست گرفت.
سازمان ملل متحد و هم‌پیمان سرسخت اسرائیل، ایالات متحده، هر دو بسته شدن دو گذرگاه را محکوم کردند.
مقام‌های اسرائیلی اما  اعلام کردند که گذرگاه مرزی کرم شالوم را برای کمک‌های بشردوستانه به غزه باز کرده‌اند.
ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که «کامیون‌های مصری حامل کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، آب، تجهیزات سرپناه، دارو و تجهیزات پزشکی اهدایی جامعه بین‌المللی در حال حاضر به گذرگاه کرم شالوم می‌رسند.»جنوب غزه، در حال حاضر بیش از ۱.۳ میلیون فلسطینی را که از شمال این منطقه به رفح پناه آورده‌اند، در خود جای داده‌ است.در همین حال، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، هشدار داده است که اگر مذاکرات برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی در بند حماس شکست بخورد، ارتش این کشور عملیات نظامی در رفح را «تشدید» خواهد کرد.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها