به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۶۹۷۱۹

پیش بینی‌های ترامپ و بایدن از انتخابات آمریكا

پیش بینی‌های ترامپ و بایدن از انتخابات آمریكا
گروه بین الملل: به باور  رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ، رقیب خود از حزب جمهوری‌خواه "نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را مانند گذشته زیر سوأل خواهد بود".
جو بایدن در مصاحبه با شبکه خبری تلویزیونی سی‌ان‌ان تصریح کرد: «ترامپ [در صورت شکست] نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت. من به شما قول می‌دهم که او چنین شکستی را قبول نخواهد کرد.» او چنین رفتاری را "خطرناک" خواند.
جو بایدن که در تلاش برای ابقا خود در مقام ریاست جمهوری است در انتخابات دورن‌حزبی به عنوان نامزد حزب دموکرات انتخاب و تأیید شده است. در انتخابات دورن‌حزبی جمهوری‌خواهان نیز دونالد ترامپ دیگر کاندیداها را پشت سر گذاشته و به عنوان رقیب بایدن در انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهد داشت.
بایدن در مصاحبه با سی‌ان‌ان ضمن اشاره به این مسئله تصریح کرد که ترامپ به جای پذیرفتن شکست خود، همچنان ادعاهای بی‌اساس و دروغین پخش می‌کند و مدعی است که "در پی جعل شدید آراء و تخلفات انتخاباتی شکست خورده است".
رفتار و عملکرد ترامپ پس پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا به حمله خشونت‌آمیز هوادارانش به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ منجر شد؛ حمله‌ای که اساس دموکراسی در ایالات متحده را متزلزل کرد. در جریان این حمله ۵ نفر کشته شدند.
با توجه به پیکار دوباره بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بسیاری‌ها بیم آن دارند که سایه هرج و مرج بار دیگر بر آمریکا حاکم شود. ترامپ خود به تازگی در مصاحبه‌ای اذعان داشت که این بار هم ممکن است "کار به خشونت بکشد، اگر انتخابات عادلانه برگزار نشود".
او در مصاحبه‌ای با مجله "تایم" در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت شکست از بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آرام خواهد ماند، گفت: «من فکر می‌کنم پیروز شویم. و اگر پیروز نشویم بستگی دارد. این بستگی به عادلانه بودن انتخابات دارد.»
البته مشخص نیست که منظور او از "عادلانه بودن" انتخابات چیست. ترامپ علیرغم ناکامی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تا به امروز به شکست خود اعتراف نکرده؛ انتخاباتی که از دید او "ناعادلانه" انجام گرفته است.



 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها