به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۸:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۶۹۷۴۲
به علت تهدید به متوقف‌کردن کمک تسلیحاتی به اسرائیل

جمهوری‌خواهان آمریکا به دنبال استیضاح بایدن

جمهوری‌خواهان آمریکا به دنبال استیضاح بایدن
گروه بین‌الملل: کری میلز، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا می‌گوید مشغول تدوین پیش‌نویس طرح استیضاح جو بایدن به علت اظهارات روز گذشته او مبنی بر متوقف کردن کمک تسلیحاتی به اسرائیل در صورت حمله زمینی به مناطق مسکونی و پر جمعیت رفح است.
این نماینده کنگره آمریکا امروز در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس گفت که از نظر او «گروکشی کمک مالی آمریکا برای وادار کردن دولت اسرائیل به خواسته کاخ‌سفید» غیرقابل قبول است. اظهارات روز گذشته جو بایدن واکنش‌های بسیاری برانگیخته و جمهوری‌خواهان را واداشته که علیه او موضع گیری کنند. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان کنگره امروز در واکنش به اظهارات آقای بایدن گفته بود امیدوار است رئیس جمهوری آمریکا این موضع را «به طور جدی» بیان نکرده باشد و این هم یکی از آن مواردی باشد که «افراد سال‌خورده» ممکن است در شرایطی بیان کنند.
نمایندگان ارشد جمهوریخواه در آمریکا می‌گویند که جلوگیری از ارسال تسلیحات آمریکا به اسرائیل، خطر برای غیرنظامیان در رفح را افزایش می‌دهد و منجر به ترغیب اسرائیل برای انجام عملیات در این شهر خواهد شد.
سناتور لیندسی گراهام از منتقدان سرسخت جو بایدن، رئیس جمهور در کنفرانسی خبری گفت که از رئیس جمهور «درخواست می‌کند تا موضع خود را تغییر دهد.» او گفت: «آن چه که از آن بیم دارم این است که تصمیم برای جلوگیری از ارسال تسلیحات، احتمال ورود نیروهای اسرائیل به رفح را بیشتر کند.» این سناتور جمهوریخواه همچنین استدلال کرد که عدم استفاده از تسلیحات به اسرائیل این پیام را به دیگر شرکای آمریکا به ویژه عربستان سعودی می‌دهد که واشنگتن یک متحد غیرقابل اعتماد است. گراهام افزود: «عواقب این تصمیم رئیس جمهور، منطقه و جهان را به بدترین شکل تغییر خواهد داد.»

آن چه گذشت
  • آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل اعلام کرد که از روز دوشنبه تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده‌اند.
    جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که در صورت حمله گسترده به رفح، امریکا ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف می‌کند. او در عین حال گفت که آمریکا تسلیحاتی که اسرائیل برای دفاع از خود نیاز دارد را به این کشور ارسال خواهد کرد.
    سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفت که این کشور از اظهارات بایدن «بسیار ناامید» شده است.
    دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا گفته است که این کشور از عملیات اسرائیل در رفح حمایت نخواهد کرد «مگر آن که طرحی مشخص برای حفاظت از مردم و نجات جان انسان‌ها وجود داشته باشد.»
     یک هیات حماس مذاکرات آتش‌بس در قاهره را برای مشورت با رهبران این گروه در دوحه قطر ترک کرده است.
    هیات اسرائیلی و ویلیام برنز، رئیس سیا و نماینده آمریکا هم مذاکرات قاهره را ترک کرده‌اند.
    بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: «اگر مجبور باشیم تنها بایستیم، تنها خواهیم ایستاد.»
برچسب ها: جمهوری‌خواهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها