به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۴۷۴۸۹

تشكل اصلاح‌طلب ساختگی جناح راست؟

گروه سياسي: مصطفی کواکبیان از یک عنوان ساختگی مورد حمایت شدید رسانه های جناح راست به نام «شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان» کناره گیری کرد.
به گزارش انصاف نیوز، پس از آنکه در سالهای اخیر در اثر فشارهای وارده، «شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات» امکان فعالیت علنی کمتری داشت، تشکیل عنوانی تقریبا مشابه از سوی رسانه های جناح راست به شدت مورد حمایت قرار گرفت که از تعدادی از عناصر سیاسی دست چندم اصلاح طلب تشکیل شده بود. این در حالی است که شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات از اواخر دهه ی هفتاد شکل گرفته بود و از 18 گروه تشکیل شده بود که در سالهای ابتدایی به عنوان شورای هماهنگی جبهه ی دوم خرداد فعالیت می کرد.

نکته ی جالب در این مشابه سازی ها این بود که وقتی شورای مشابه در رسانه های جناح راست اعلام موجودیت کرد، اعلام شد که از 18 گروه تشکیل شده است. مصطفی کواکبیان نماینده ی اسبق مجلس شورای اسلامی است که دبیرکلی حزب مردم سالاری و روزنامه ای به همین نام را بر عهده دارد. احتمال می رود پس از خروج کواکبیان، آن عنوان صوری نیز تعطیل شده و افراد تشکیل دهنده ی آن تحت عناوین دیگری به فعالیت بپردازند.
در عين حال برخي سايت ها امروز گزارش دادند شب گذشته جلسه فوق‌العاده شورای موسوم به «جبهه اصلاح‌طلبان» برگزار شد و طی آن اعضای جدید هیأت رئیسه این جبهه انتخاب شدند.