به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۴۸۲۹۰

30 زن تن فروش در بغداد قتل عام شدند

گروه بين‌الملل: در حمله گروه هاي مسلح به يك ساختمان مسكوني، 30 زن قتل عام شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه و به  نقل از منابغ محلي، مهاجمان از گروه هاي افراطي بوده و زنان كشته شده بعضا به تن فروشي اقدام مي‌كردند.

در تحولات سياسي، ائتلاف گروه‌های ملی عراق که از تعدادی فراکسیون پارلمانی سنی تشکیل شده از نامزدی سلیم جبوری برای ریاست پارلمان پیش از برگزاری جلسه امروز (یکشنبه) خبر داد. احمد مساری، عضو ائتلاف گروه‌های ملی عراق اعلام کرد: انتخاب این شخص در پی رای گیری داخل ائتلاف انجام شده و جبوری بیشترین آرا را به دست آورد.

ائتلاف گروه‌های ملی عراق از فراکسیون "متحدون للاصلاح" به ریاست اسامه نجیفی، رئیس سابق پارلمان عراق، فراکسیون العربیه به ریاست صالح مطلق، فراکسیون "دیالی هویتنا" به ریاست سلیم جبوری و فراکسیون "الوفاء للانبار" تشکیل شده است. نامزدی سلیم جبوری برای تصدی پست ریاست پارلمان به جای اسامه نجیفی چند ساعت قبل از برگزاری نشست امروز پارلمان عراق اعلام شد که قرار است در آن نامزدهای تصدی پست نخست وزیری، رئیس جمهور و رئیس پارلمان اعلام شوند.

اسامه نجیفی پیشتر اعلام کرده بود که برای قانع ساختن ائتلاف اتحاد ملی برای عدم نامزدی نوری مالکی جهت تصدی پست نخست وزیری برای بار سوم خود را نامزد تصدی ریاست پارلمان نخواهد کرد.
احمد مساری در ادامه گفت: ائتلاف گروه‌های ملی توافق کرده‌ که تا قبل از اینکه ائتلاف اتحاد ملی نامزد خود را برای تصدی پست نخست وزیری معرفی نکند نامزدی جبوری را برای ریاست پارلمان اعلام نکند. جبوری، رئیس کمیته حقوق بشر در پارلمان سابق و همچنین عضو سابق حزب اسلامی عراق بود و اخیرا ریاست فراکسیون مستقل "دیالی هویتنا" را برعهده گرفته است.

پیشتر منابع کرد زبان اعلام کردند: فراکسیون پارلمانی کرد به منظور تشکیل دولت جدید در نشست پارلمان شرکت خواهد کرد. پارلمان در جلسه اول خود که حدود دو هفته پیش بود نتوانست برای انتخاب نامزدهای ریاست سه گانه در این کشور به نتیجه برسد. از سوی دیگر، اسامه نجیفی از نامزدی سلیم جبوری برای نامزدی پست ریاست پارلمان این کشور خبر داد.

وی در بیانیه‌ای گفت: تمام نمایندگان عضو ائتلاف گروه‌های ملی متعهد شدند که از وی حمایت کرده و با نامزدی نوری مالکی، برای پست نخست وزیری مخالف هستند. نجیفی در بیانیه‌ای با حضور نمایندگان ائتلاف گروه‌های ملی عراقی گفت: این نشست با سخن از تجاوزهایی که هم اکنون عراق با آن رو به رو است شروع شده و همه باید برای رویارویی با این تجاوزها و ارائه راهکارهایی مناسب، سیاست‌های غلطی را که باعث شده کشور خسارت‌های زیادی متحمل شود، وارد عمل شوند.

نجیفی از تمام نمایندگان حاضر در جلسه خواست نامزد مورد نظر خود را معرفی کنند چرا که انتخاب این فرد باعث تغییر هرچه سریعتر روند سیاسی آشفته کشور خواهد شد. وی در پایان افزود: مسئولیت‌ها در این خصوص زیاد است و تمامی مردم ما منتظر اعلام دستاورد این نشست‌ها هستند.