به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۱۲:۴۲
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۵۰۹۴۸

زیباکلام: عصبانیت روحانی به حق است

زور اصولگرایان به روحاني نمی‌رسد
گروه سياسي: يك استاد دانشگاه انتقادات رییس‌جمهور از مخالفان مذاکرات هسته‌ای را به‌حق دانست، ولی در عین حال نسبت به واکنش تندروها نسبت به این اظهارات ابراز نگرانی کرد.
زیباکلام: عصبانیت روحانی به حق است
دكتر صادق زیباکلام، خاطرنشان کرد: چهره‌ها و شخصیت‌هایی هستند که نگران هرگونه مصالحه و توافق با آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای‌اند. آن‌ها معتقدند توافق با آمریکا باعث می‌شود که این فکر به وجود آید که می‌توان بر سر موضوعات دیگر مورد مناقشه نیز با آمریکا گفت‌وگو کرد و در آن صورت قبح آمریکاستیزی و دشمنی با این کشور شکسته می‌شود.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این‌که راه برخورد با چنین افرادی چیست؟ و چگونه می‌توان هراس را از دل و ذهن این افراد خارج کرد؟ گفت:‌ ملاک آن چیزی است که اکثریت مردم می‌خواهند اما اکثریت هم زمانی می‌تواند انتخاب درست انجام دهد که اطلاعات دقیق و درست در اختیار داشته باشد. به عقیده من راه درست، دموکراسی است و نباید به بهانه امنیت، منافع و مصالح ملی جلوی اظهارنظر و انتقاد و حتی اعتراض افراد را درباره مسائل کلان کشور گرفت.

این استاد دانشگاه معتقد است: دود اظهارات رییس‌جمهور در آینده نزدیک به چشم نویسندگان،‌ روزنامه‌نگاران، دانشگاهیان و فرهیختگان مستقل خواهد رفت؛ چراکه آن‌چه گفته شده بنزینی است که بر آتش اصولگرایان تندرو ریخته خواهد شد. اصولگرایان زورشان به انتقاد و اعتراض به رییس‌جمهور و یا تغییر مسیر و جهت او نمی‌رسد، اما زورشان به من صادق زیباکلام و روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها و شخصیت‌های مستقل می‌رسد. این‌که رییس‌جمهور به مخالفان و یا به گفته ایشان تعامل‌هراسان می‌گویند بروید به جهنم؛ خب اصولگرایان و تندروها هم می‌گویند ما هم می‌رویم به جهنم اما شما را هم با خود می‌بریم.
 
زیباکلام در پاسخ به این که رییس‌جمهور اظهار کرده است به پشتوانه درخواست مردم مذاکرات هسته‌ای ادامه می‌یابد و مردم با آن موافقند، گفت: یک روز هم آقای احمدی‌نژاد به پشتوانه مردم اعلام کرد که توی دهن قدرت‌های بزرگ می‌زند؛ بنابراین توصیه بنده به آقای روحانی این است که این‌قدر از طرف مردم سخن نگویید؛ چراکه هیچ نظرسنجی در این‌باره صورت نگرفته است.
مرجع : ايسنا

ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۷:۵۷
سلام ،
استاد جان! ان رای که به احمدی نژاد داده شد،ماهیتا(ماهیتن)باان رای که به اقای روحانی داده شد فرق دارد. ضمنا(ضمنن) در رای دادن ،نوعی از نظرسنجی هم نهفته است. از اینها که بگذریم،شما معمولا در ارایه نظراتتان خوب استارت میزنید، ،ولی خیلی زود باطری خالی میکنید و جا میزنید!؟اگر به اکثر اظهارات خود رجوع کنید،در صدر و ختم انها این نقیصه را در می یابید. (244248)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۰۵:۳۸
بنده را به عنوان يك شخص طرفدار روحانى مي شناسند ، ابتدا با خود فكر كردم رييس جمهور نبايد از واژه به جهنم استفاده مى كردند ، أما با بررسي بازخوردها و دلايلى كه وجوددارد به روحانى حق مى دهم و آفرين مى گويم . (244371)
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۷:۵۸
صبر مردم و آقاي روحاني هم حدي دارد. در ديزي بازه حياي كجا رفته؟ (244249)
کدام مخالف ؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۲۲:۵۳
مذاکرات هسته ایی که بدون توقف وبا قدرت داره روند طبیعی خودش رو طی می کنه اوایل بعضی ها(دلواپسان ) نق نق می کردند اما ماههاست که انها هم اصل مذاکرات اخیر را تایید و به طور ضمنی حمایت کردن و دلواپسیشان تغییر شکل داده به سمت حجاب!

در حال حاضر مذاکرات تقریبا" هیچ مخالف جدی ندارد اینکه آقای روحانی چه کسانی رو خطاب قرار داده است مشخص نیست!!! (244322)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۸:۰۶
سلام قبل از اينکه بحث سياسي بکنيد يه سوال گفتند کارخانه ها لبنيات روغن پالم و خطر سرطان و نخوريد چي شد???????????????? توافق شد نهايتا خبر به اينجا رسيد کارخانه متخلف برخورد مي شود و به مردم لابد ربطي نداره چه کارخانه اي درست شما اگه اسامي کارخانه متخلف اعلام نکنيد يعني پول گرفتيد سکوت کرديد حالا راه حل براي شما دولت مردم دوست سه چهار اسم الکي معرفي کنيد مردمم خوشحال مي شوند ميگن ما که محصولات اين کارخانه نمي خورديم قضيه تموم ميشه خلاص (244250)
روحانی دوست داریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۸:۲۴
بعضی وقتها شدت لازم هست والا ریس جمهوری که سست باشد را کسی از ملت نمی خواهد هزاران آفرین به روحانی (244253)
فرداد
United States
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۸:۲۹
یا روحانی از قدرت خودش مطمئنه که اینجوری حرف زده و یا بخاطر عصبانیت از دستش در رفته ولی بیشتر به نظر میاد که از قدرت خودش مطمئن شده باشه (244254)
حميد خميني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۱۹:۲۹
مردم مخاطب روحاني را دقيقا ميشناسند (244272)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۲۳:۱۰
نه نمی شناسیم

توی 3ماه اخیر مذاکرات هسته ایی هیچ مخالف جدی نداشته است.

حتی روزنامه کیهان وائمه جمعه سراسر کشور و افرادی مانند علم الهدا هم از مذاکرات هسته ایی وجناب دکتر ظریف دفاع کرده اند.

اگر شما مخاطب آقای روحانی را می شناسید به مردم هم بگو! (244330)
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۲۱:۲۷
رای مردم به روحانی در برابر جلیلی ینعی تایید نظر دکتر روحانی در مذاکرات هسته ای (244303)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۲۱:۵۴
هرچند که این ادبیات چندان شایسته رئیس جمهور نبود اما متاسفانه دار و دسته دلواپس فقط همین زبان را میفهمند. (244311)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۲۲:۱۳
اقای روحانی بهتر است بجای استفاده از ادبیات احمدی نژادی فکری به حال وزرا ، مشاوران ، استانداران ، مدیران و فرمانداران همفکر احمدی نژاد بکند که در حال ادامه روند دولت قبل هستند و طرفدارانش را بیشتر از این از خود دور نکند چرا که مخالفان دلواپسش نیز جذب وی نخواهند شد. (244314)
anti benjamin
United States
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۲۲:۲۸
بخش لیبرالی سخنان استاد رو حذف کردین (244316)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۲۳:۰۹
تحمل و صبرهم حدی دارد،از سکوت دولت مردان سو استفاده کرده اند÷تاچه اندازه مدارا .حقشون بود (244329)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ۲۳:۴۵
عصبانیت آقای روحانی کاملاً به حق است چون یک عده جیره خوار نمیخواهند بگذارند مذاکرات به نتیجه برسد و مردم شرایط اقتصادی بهتری داشته باشند . (244340)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۰۰:۱۱
در بعد سیاست داخلی آقای روحانی با این حرفش تغییر رو نشون دادند (244345)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۰۲:۰۰
ببین چی به روزگارش اوردن ،که اینطوری جوابشونو میده، جنتلمن تراز رییس جمهور روحانی اون اطراف نداشتیم ؛
شما فکرکن یکی تفکر غلطشو دایم باصدای بلند تکرار کنه،
روان ادم پاک میشه دیگه
خسته نباشی رییس جمهور، تو کوچه ماهم هرروز چند تا وانت با بلندگو داد میزننو ضایعات میخرن ،هرروز صبح که صداشونو میشنوم میگم اخه مگه تو یه کوچه چقدر اهن ومس و ماشین لباسشویی اسقاط میشه که هرروز میان واسه خریدش؟!!!نمیدونم شاید دلیل دیگه ای داره!!!!!!!!! (244358)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۰۳:۲۷
کامران دنشجو هم باید به خاطر تخلفات 3000 بورسیه به مجلس فرا خوانده شود. و به این وضعیتی که در دانشگاه ها با فرهاد دانشجو درست کرده پاسخگو باشد (244366)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۰۷:۳۱
اظهارات روحانی و شجاعتش ستودنی است (که خاتمی نداشت) ولی کاش توی اظهاراتش تندتر به خونخواران ملت و کاسبان تحریم حمله می کرد (244376)
مهندس مکانیک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۰۷:۴۸
ما که توی صنعت هستیم میدونیم که به اسم دور زدن تحریم چه پول هایی به جیب زده شده برای همین واقعا به رییس جمهور حق میدم حتی بدترین از اینها رو به جماعت دلواپس بزنه. (244379)