به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۵۲۳۲۵

هشدار فرجی‌دانا نسبت به ناامیدکردن مردم

گروه سياسي: وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ناامیدکردن مردم از نتیجه انتخابات 24 خرداد 1392 و روی کارآمدن دولت تدبیر و امید هشدار داد.
هشدار فرجی‌دانا نسبت به ناامیدکردن مردم
دكتر رضا فرجی دانا امروز یکشنبه در مراسم تکریم خود و معارفه محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست جدید وزارت علوم با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ، اظهار داشت: یکی از این سناریوهایی که به شدت عده ای بر روی آن کار می کنند، ناامیدکردن مردم از نتیجه انتخابات 24 خرداد است.

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی و همچنین کنترل تورم و مهار رکود موفقیت ها و دستاوردهای خوبی داشته است، تصریح کرد: آنهایی که قصد داشتند امید ایجادشده به دولت را بعد از انتخابات ناامید کنند از هیچ تلاشی در ماه های گذشته فروگذاری نکردند و چه عرصه ای بهتر از آموزش عالی.

وزیر سابق علوم از دانشگاهیان و دولتمردان خواست تا با القای نشاط و توجه بر این که هیچ نکته منفی رخ نداده است، گفت: نگذارید سناریوی ناامیدکردن مردم از نتیجه انتخابات به نتیجه برسد و لباس ناامیدی نپوشید؛ انشاءالله سال تحصیلی 94 - 93 دانشگاه را به گونه ای با نشاط آغاز کنیم که نمونه آن در سال های گذشته وجود نداشته باشد؛ این خواسته قلبی من است.

فرجی دانا با بیان اینکه فضای جلسه تودیع او با نشاط نیست، گفت: وقتی عده ای را به نشاط دعوت می کنیم ولی خود نشاط نداریم، حالت چهره ما مشخص است و بعید به نظر می رسد کسی دعوت ما را اجابت کند. وی با ابراز امیدواری به دوری دانشگاه ها از سیاست زدگی و حرکت آنها در مسیر رشد و توسعه علمی، خاطرنشان کرد: باید در آستانه بازگشایی دانشگاه ها و سال تحصیلی جدید با القای نشاط از این پیچ خطرناک عبور کنیم؛ این پیچ خطرناک ناامید کردن بچه های انقلاب از انقلاب است.

مشاور رییس جمهور با یادآوری فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر تلاش دشمن در راستای عدم خودباوری اظهار داشت: همه باید باور کنیم که می توانیم به قله های ترسیم شده آموزش عالی برسیم. فرجی دانا تصریح کرد: باید دانشگاه ها را از فضای سیاسی بیرون جدا کنیم تا بدون تاثیرپذیری از فضای بیرونی به کار خود ادامه دهند؛ دانشگاه ها و جوانان باید با امید بیشتر به آینده خود نگاه کنند.

وزیر سابق علوم گفت: درحالی گروهی از اساتید دانشگاه ها نزد رییس جمهوری رفتند که در سال های قبل از این نظر محروم شده بودند، آنها با هرسلیقه سیاسی نشان دادند که در طرفداری از نظام هیچ تفاوتی با دیگر اساتید که خود را «طرفداران یکه» نظام نشان می دهند، ندارند. در همان جلسه با آقای ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس گفتم من حتی اگر یک دستاورد داشته باشم این است که همه اساتید در زیر یک خیمه پر برکت با همه سلیقه ها حضور دارند. مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: القایی شده است که عده ای خاص و تنها از میان تندروها و افراطی ها طرفدار نظام هستند که این امر واقعیت ندارد.

* اعتماد به دانشگاهیان مهم ترین سرمایه است
وی در بخش دیگری از سخنان خود تبدیل گفتمان علم و فناوری به گفتمان قالب در آموزش عالی را خواستار شد و افزود: اعتماد مهم ترین سرمایه ماست و دانشگاهیان افراد معتمد نظام هستند؛ نظام ما به دانشگاهیان اعتماد دارد. هر مساله ای که با اعتماد نظام به دانشگاهیان مقابله کند و دانشگاه ها را خطر بداند، ضد نظام است.

وزیر سابق علوم تاکید کرد: باید با سخنانی که برای جدا سازی دانشگاهیان از نظام یا ناامید کردن آنها مطرح می شود، مقابله کنیم. وی مشارکت دانشگاهیان در امور را عاملی برای رضایتمندی آنها توصیف کرد و گفت: در یک راستا از مردم می خواهیم تا برای اداره امور مشارکت کنند اما در حداقل امور دانشگاهیان از آنها مشورت نمی خواهیم؛ حتما مسوولین نظام مشارکت دانشگاهیان در امور را می خواهند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه کماکان در سنگر معلمی به فعالیت های خود ادامه خواهد داد، اظهار داشت: همچنان با توجه به تجربه قابل اعتنایی که از گذشته آموخته ام، به آینده امیدوار هستم. فرجی دانا در پایان سخنان خود محمدعلی نجفی را انتخابی مناسب از سوی رییس جمهوری برای وزارت علوم توصیف و برای وی آرزوی توفیق و موفقیت کرد.

اب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۱۴:۵۵
تو اهل دانش وفضلي همين گناهت بس- براي اين تندرو ها افرادي ...... كه چاك دهن ندارند مناسب است!!!!!!!!!!!!! اينها به ايران و فرهنگ وتمدن آن كاري ندارند به قدرت چسبيده اند (247996)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۱۴:۵۵
درود بر دکتر فرجی دانا
خدا ........نگذاشتند حداقل 12ماه در وزارت خانه بمانید (247997)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۱۵:۱۵
من که به شخصه از دولت نا امید شدم. هنوز فرمانداران و مدیرکل های احمدی نژادی سر کار هستند و یا از یک پست به پست دیگر یا از یک شهر به شهر دیگر با همان پست قبلی یا بالاتر منتقل شده اند. در این یکسال من چیز خاصی از دولت در زمینه مبارزه با تند روها و غیر امنیتی کردن جامعه و جمع کردن بساط گروه های فشار ندیدم. (248002)
سبزمثل میر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۱۵:۲۰
خداوند حافظ شما باشد انشااله (248005)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۱۵:۳۱
جای بسی خوشوقتیست که سرپرست دانای دیگر به وزارت علوم آمد تا راه ضدفساد دکتر فرجی را دامه دهد و تیر افراطی ها باز به سنگ خورد.
اینبار با تدبیر روحانی. (248012)
دانادوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۱۵:۵۲
مردم دارن نامیدمیشن.بخاطرمحافظه کاری ولاپوشانی وتعامل.من نمیدانم این آقای دکترروحانی چرامماشات می کند؟حالاتامجلس همسوتشکیل شودبایدکناربیایی؟ آقای لاریجانی شماهم امروز تندروها دیکتاتورخواندندشماهم هی تعامل کن و کناربیا (248018)
بنفشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۱۸:۱۲
درود وزیر عزیزم... (248048)
سعید جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۲ ۲۲:۱۰
درود.کاش حداقل توی مراسم تجلیل و تکریم از فرجی دانا آقای روحانی حضور داشت تا اینجوری به همه ی مخالفانش بیشتراز قبل ثابت می کرد که تمام قد از تفکرات وزیرش دفاع میکنه و راهشو ادامه میده.اینجوری بهتر بود ولی بازم خیالی نیست امثال فرجی دانا زیاد هستند باید مواظب باشیم اونارو ازمون نگیرن.دوست دارم دانای مظلوم.توانا بود هرکه دانا بود (248088)