گروه سياسي: کمیسیون فرهنگی مجلس با اضافه کردن نام حسن کامران به لیست کاندیداهایش برای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات، جنجالهای دو هفته اخیر مجلس را وارد فاز تازه ای کرد.
این کمیسیون هم حرف خود را به کرسی نشاند و هم ظاهرا به رای استمزاجی نمایندگان عمل کرد. به این ترتیب حمید رسایی و محمود نبویان از گروه پایداری و حسن کامران عضو فراکسیون رهروان ولایت از سوی کمیسیون فرهنگی به صحن مجلس معرفی میشوند تا نمایندگان با رای خود یک نفر را به عنوان عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کنند. این که میگویند هر دری را ببندی در دیگری باز میشود، مصداق بارز این روزهای رفتار محافظه کاران نزدیک به جبهه پایداری در مجلس برای فتح هیات نظارت بر مطبوعات است.
پس از آنکه آتش خشم پایداری ها در روز صحن علنی یکشنبه مجلس به دلیل آنچه که آنان نسبت به رای گیری نظر کمیسیون فرهنگی برای معرفی رسایی و نبویان اعتراض داشتند، فروکش کرد مهرهای دیگر را برای نشان دادن قانونگرا بودنشان معرفی کردند.
حسن کامران همان نمایندهای است که در سه سال اخیر به همراه علی مطهری کاندیدای حضور در هیات نظارت بر انتخابات میشد اما رای نمایندگان با مطهری بود و کامران ناکام از راهی شدن به این هیات. حالا محافظهکاران مجلس اصولگرای نهم با علم به رای نیاوردن کامران او را به همراه رسایی و نبویان به صحن علنی مجلس معرفی میکنند. پیشتر گمانهزنیها حاکی از این بود که پس از انصراف علی مطهری، جواد هروی نماینده قائنات یکی از کاندیداهای حضور در هیات نظارت بر مطبوعات باشد. که با این اقدام کمیسیون فرهنگی تا به امروز کاندیداتوری او منتفی است.
حضور یکی از نمایندگان عضو جبهه پایداری آن قدر برای این گروه اهمیت دارد که آنان حتی علی لاریجانی رئیس اصولگرایشان را هم «دیکتاتور» خطاب کردند. این اقدام نمایندگان تندرو که ترکیبی از جبهه پایداری و فراکسیون اصولگرایان نزدیک به حدادعادل بودند پس از آن صورت گرفت که لاریجانی انتخاب رسایی و نبویان از سوی کمیسیون فرهنگی را به رای گذاشت و نمایندگان نیز با رای ناپلئونی موافقت کردند که این کمیسیون باید بیش از دو کاندیدا برای هیات نظارت بر مطبوعات معرفی کند.
علیرضا زاکانی، روحالله حسینیان و مهدی کوچکزاده نمایندگانی بودند که علی لاریجانی را متهم به «دیکتاتوری» کردند. حال باید دید واکنش مجلس به این اقدام کمیسیون فرهنگی و برگ جدید آنان برای فتح هیات نظارت بر مطبوعات چیست؟