به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۵۳۸۰۱
شرق در یک نگاه

قصه های رخشان بني اعتماد دل ونیز را ربود

گروه سیاسی: در صفحه نخست روز یکشنبه روزنامه شرق تیترهای فرود خبرساز و قصه های رخشان دل ونیز را ربود دیده می‌شود.
قصه های رخشان بني اعتماد دل ونیز را ربود
این روزنامه تیتر یک را به عنوان فرود خبرساز اختصاص داد و نوشت: 35 سال اختلافات عمیق و مناقشات بین المللی می‌تواند هر موضوع ساده‌ای را به مساله‌ای پیچیده و تیتر داغ روزنامه‌های دنیا تبدیل کند. همین موضوع باعث شد خبر فرود یک هواپیمای آمریکایی در بندرعباس، به سرعت به تیتر یک اکثر رسانه‌های دنیا تبدیل شود و تعابیر و تحلیل‌های مختلفی را به دنبال بیاورد. حوالی نیمه شب روز جمعه 14 شهریور، هواپیمایی اماراتی که سرنشینان آن حدود صدپیمانکار آمریکایی بودند در فرودگاه بندرعباس فرود آمد. این هواپیما در ساعت 18:57 روز جمعه در فرودگاه بندرعباس به زمین نشسته و پس از انجام هماهنگی‌های لازم و مذاکره صورت گرفته با شرکت فرودگاه‌ها، مشکلات آن حل شده، اما شرکت فلای دوبی یک بویینگ737 را به عنوان هواپیمای جایگزین به بندرعباس فرستاده و مسافران این هواپیما در ساعت 2:42 بامداد شنبه، ایران را به مقصد دوبی ترک کردند.

قصه های رخشان دل ونیز را ربود دیگر عنوان شرق است که در تشریح مطلب می‌خوانیم: جایزه بهترین فیلمنامه هفتادویکمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز به راویان قصه های رخشان بنی اعتماد رسید. ساعت 19 به وقت ونیز در تالار سالاگرانده کاخ سینما در لیدو ونیز از میان جایزه‌های اصلی، جایزه برترین فیلمنامه، نصیب رخشان بنی اعتماد و فرید مصطفوی شد. شب پایانی جشنواره ونیز شب گذشته در ایتالیا برگزار شد و فیلمنامه قصه ها در رقابت با 20رقیب، گوی سبقت را از آنها ربود.

این روزنامه در تیتری به موضوع تخلف 729 میلیارد تومانی در پرونده بورسیه‌های غیرقانونی، پرداخت و نوشت: ماجرای بورسیه‌ها به خاکستر زیر آتش می‌ماند و با هر بادی شعله‌ای از آن برمی‌خیزد. این روزها برخی در تلاش‌اند ماجرای سه هزار بورسیه غیرقانونی دولت احمدی نژاد، هرطور شده به فراموشی سپرده شود، اما هر دم از این باغ بری می‌رسد. حامد قادرمرزی، نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس به شرق خبر داده که تنها یکی از تخلف‏‌های مالی صورت گرفته در اعزام دانشجو به خارج از کشور رقمی در حدود 729میلیارد تومان است.

از رکود عبور کردیم تیتر دیگر روزنامه شرق است. رییس جمهوری در بدو ورود به مشهد در جمع اقشار مختلف مردم مشهد در صحن جامع رضوی با اشاره به رسیدن نرخ رشد تورم به کمتر از 20 درصد تا پایان سال 93، تاکید کرد: ما توانسته‌ایم رشد سریع تورم را مهار کنیم. رییس دولت تدبیر و امید همچنین با اشاره به قول دولت در مورد غلبه بر رکود با بیان اینکه طرح لازم برای عبور از رکود را آماده و بخش‌هایی از آنکه به قانون نیاز داشت را تقدیم مجلس کرده‌ایم، تاکید کرد: امروز در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع) اعلام می کنیم که خوشبختانه از رکود عبور کرده ایم.

این روزنامه در تیتری با برجسته کردن عنوان رهبر گروه تروریستی الشباب کشته شد، نوشت: جان کربی سرپرست مطبوعاتی پنتاگون، روز جمعه طی بیانیه‌ای با تایید کشته شدن احمد عبدی غودانی رهبر گروه تروریستی الشباب، به دنبال حملات هوایی نیروهای آمریکایی در سومالی، این عملیات را لطمه‌ای نمادین و عملیاتی به این گروه اسلامگرای شبه نظامی و وابسته به القاعده توصیف کرد.