به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ - ۲۰:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۵۴۰۶۲
شرق در یک نگاه

توافقی خوب است که شأن ایران را حفظ کند

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز سه شنبه تیترهای مشکل اعراب؛ شیعه و ایران نیست، افراط گرایی سنی است و رضایت کامل از عمل جراحی رهبری دیده می‌شود.
توافقی خوب است که شأن ایران را حفظ کند
این روزنامه تیتر یک خود را به عنوان مشکل اعراب؛ شیعه و ایران نیست، افراط گرایی سنی است اختصاص داد و نوشت: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی در مورد استراتژی کشورش در قبال گروه داعش گفت: مشکل اعراب، موضوع شیعه و سنی یا ایران نیست، بلکه افراط گرایی سنی است و از کشورهای عرب خاورمیانه خواست که تلاش‌های خود را برای مقابله با افراط گرایی سنی افزایش دهند. به این ترتیب رییس جمهور آمریکا سخنانی گفت که استراتژی دولت آمریکا در 30سال گذشته را زیر سوال برد.

روزنامه شرق به عنوان رضایت کامل از عمل جراحی رهبری اشاره کرد. مقام معظم رهبری به دلیل عارضه پروستات، در یکی از بیمارستان‌های دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید. حضرت آیت الله خامنه‌ای در آستانه عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحدمرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم. ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن انشاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.

این روزنامه در تیتری به موضوع توافقی خوب است که شأن ایران را حفظ کند، پرداخت. هرچه به 27 شهریور، موعد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک نزدیک می‌شویم، عباس عراقچی عضو ارشد مذاکرات هسته‌ای، بیشتر از قبل در رسانه‌های خارجی دیده می‌شود. او در مصاحبه با شبکه4 انگلیس، درخصوص تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران، گفت: به طور قطع این تحریم‌ها خلاف اصل حسن نیتی است که باید بر فضای مذاکرات حاکم باشد. این چیزی است که ما در ابتدا به یکدیگر قول دادیم. در عین حال به توصیف توافق خوب از منظر ایران نیز پرداخت: توافق خوب توافقی است که شأن ما را حفظ کند.

انتقاد معاون اول احمدی نژاد از اعلام حکمش تیتر دیگر روزنامه شرق است. محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد، با نگارش نامه‌ای خطاب به آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، نسبت به اعلام جزییات حکم صادره در پرونده وی، قبل از نهایی شدن حکم گلایه کرد. اما او در این نامه، توزیع پول به نفع برخی کاندیداها در جریان انتخابات مجلس هشتم را رد نکرده و تصریح کرده که برخی از اسناد مربوط به توصیه‌های خاص درباره نحوه هزینه کرد این پول‌ها را نیز به پیوست نامه برای آیت الله لاریجانی فرستاده است.

این روزنامه در تیتری با برجسته کردن طرح 3 مرحله‌ای آمریکا برای نابودی داعش، نوشت: سه سال پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق، پای این کشور بار دیگر به عراق باز شده است؛ این بار برای مقابله با داعش، تهدیدی خطرناک‌تر از صدام. داعش، این بزرگترین تهدید تروریستی تاریخ معاصر، ایالات متحده را ناگزیر به واکنشی بی‌سابقه کرده است. دولت اوباما درصدد است تا در کارزاری گسترده که احتمالا سه سال به طول خواهد انجامید، نه تنها از شتاب پیشروی نیروهای داعش بکاهد، بلکه به شکلی نظام مند قابلیت‌های این گروه تروریستی را تضعیف کرده، سرزمین‌های تحت کنترل آنان را آزاد کرده و عاقبت به طور کامل موجب نابودی این گروه تروریستی شود.