به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۵۴۵۹۵
می‌توانیم با همه دنیا رابطه داشته باشیم

کارشکنی‌هاي حامیان و شركاي دولت سابق

گروه سياسي: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت : جز مقطع 8 سال گذشته که روند معکوسی در روابط با کشورها ایجاد شد، در هر مقطعی بر اساس تعامل با همسایگان، کشورهای منطقه، جهان اسلام و نظام بین المللی ، برنامه هایی در کشور وجود داشته است.
کارشکنی‌هاي حامیان و شركاي دولت سابق
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی قطع روابط با کشورها را در جهان کنونی غیرممکن و متضمن خسارت های سیاسی و اقتصادی خواند و گفت: بجز اسرائیل که در آرمان های انقلاب یک رژیم نامشروع است، می‌توانیم با همه دنیا بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت رابطه داشته باشیم و کار کنیم.وی ایران را کشوری دانست که مجموعه امتیازات تاریخی، جغرافیایی، تمدنی و فرهنگی آن می تواند الگوی کشورها باشد که شرط آن، فعلیت بخشیدن به ظرفیت های بالقوه است. وي، متانت، نجابت، دلسوزی و اراده مردم ایران را برای ساختن کشور بی نظیر خواند و گفت: در مقاطع مختلف تاریخی، هر وقت انحرافی در مسیر حرکت جامعه ایجاد شد، مردم با شعور و شور وارد شدند که انتخابات سال 92 تازه ترین مصداق آن است.

وی تشخیص مردم برای ترسیم خط سیر امور اجرایی را برخاسته از آینده نگری سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: در مقطعی که کسی چنین نتیجه ای برای انتخابات متصور نبود، مردم نشان دادند که بسیار بهتر و عمیق تر از جریانها مسایل را درک می کنند.عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه اسلامی، گفت: وقتی صحبت از فرهنگ می شود، بخشی از ذهن ها به این سمت می رود که میزان حجاب زنان در خیابان ها و عروسی ها و موسیقی ها و فیلم ها و اینترنت و ماهواره چگونه است، در حالی که فرهنگ علاوه بر اینها در اقتصاد، تولید و کار، خلاقیت، اخلاص، پرهیز از ریا و ربا، وفای به عهد، صله رحم، شجاعت، صراحت، صداقت، امانت، مهربانی، انسان دوستی، گذشت، ایثار و ده‌‌ها موضوع مهم دیگر و در همه شوون جامعه ریشه دارد.

وي با بیان اقدامات منفی دولت سابق در مسایل اقتصادی و سیاسی که ریشه در فرهنگ هم دارد، گفت: سرانجام مردم تصمیم گرفتند که نگذارند آن شیوه اجرایی بیش از این کشور را گرفتار تنگناهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کند. هاشمی رفسنجانی دولت یازدهم را نتیجه اراده مردم خواند وگفت: باید به دولتی که در اوج گرفتاری‌ها، مسوولیت پذیرفت، کمک کرد و دولت هم باید قدر حمایت‌های رهبری معظم و مردم را بداند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن مشکلات دولت در مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گفت: کسانی که از دولت سابق تا روز آخر حمایت کردند و شریک آن دولت در حیف و میل از درآمدهای کشور در آن سال‌ها هستند، امروز علیه دولت مردمی کارشکنی می‌کنند. آیت الله هاشمی رفسنجانی رابطه دولت و ملت را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: به رغم عمق گرفتاری‌ها، تاکنون کارهای مدونی برای حل مشکلات انجام شده که البته امید می‌رود این روند به شتاب مطلوب خود برسد؛ هر چند که مردم همه چیز و حتی موانع و مشکلات دولت را می‌دانند و همچنان امیدوارند.
مرجع : ايرنا