به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ - ۰۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۵۵۳۹۳

صادرات 600 میلیون دلاری گیاهان دارویی

گروه سلامت: معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که صادرات کشور در حوزه گیاهان دارویی زیاد نیست، گفت: با توجه به تنوع موجود می‌توان سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه داشت.
صادرات 600 میلیون دلاری گیاهان دارویی
دکتر سورنا ستاری امروز در نشست خبری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران که هفتم تا دهم مهر ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، افزود: در حال حاضر میزان صادرات کشور در حوزه گیاهان دارویی 500 تا 600 میلیون دلار است. وی با اشاره به تنوع کشور در حوزه گیاهان دارویی گفت: توسعه بسیار زیادی در حوزه گیاهان دارویی می‌توانیم داشته باشیم به نحوی که در حال حاضر برخی از گونه‌های گیاهی در کشور ناشناخته است.

ستاری ابراز امیدواری کرد که در حوزه تجاری سازی در بحث گیاهان دارویی قدم‌های مهمی با برگزاری این جشنواره صورت گیرد. وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های معاونت برای معرفی بزرگان علم ایران همچنین ابوریحان و ابن سینا تصریح کرد: در این حوزه ما ضعف بزرگی در مستندات داریم که در این راستا جلسه‌ای را با خانه سینما برگزار کرده‌ایم و در نظر داریم در حوزه مستندات و مفاخر گذشته فیلم و سریال داشته باشیم و در واقع معاونت آمادگی دارد تا در این حوزه برنامه‌ریزی کند. وی یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه شرکتهای دانش بنیان را موضوع فرهنگ عنوان کرد و گفت:‌ در واقع فرهنگ کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اولویت دادن به مغز باید جایگزین اقتصاد نفتی شود که جا انداختن این مباحث نیز کار سختی است.
مرجع : ايسنا