به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۴۳
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۵۵۵۴۴
بازداشت عوامل زنجانی برای ارتباط او با بیرون زندان

زنجاني از سه شناسنامه متفاوت استفاده می‌کرد

گروه سياسي:سخنگوی قوه قضائیه از شناسایی و بازداشت افرادی که به عنوان واسطه از طرف بابک زنجانی با بیرون از زندان ارتباط برقرار می‌کردند خبر داد.
زنجاني از سه شناسنامه متفاوت استفاده می‌کرد
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده بابك زنجاني گفت: در این پرونده اتفاقات جدیدی رخ داده است که ‌آنها را به اطلاع شما خواهم رساند. وی ادامه داد: مشخص شد که متهم در مقاطعی از سه شناسنامه با مشخصات متفاوت استفاده می‌کرده و معلوم شد با هر کدام از این شناسنامه‌ها بهره‌برداری‌هایی کرده است که این کار از دو جهت یعنی استفاده از شناسنامه مجعول و همچنین نوع کاری که انجام می‌داده جرم محسوب می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ایشان توانسته بود با اقداماتی ناصحیح ارتباطی با بعضی افراد در داخل زندان پیدا کند و اطلاعاتی را به بیرون از زندان منتقل کند تا از این طریق بر روی بعضی موارد سرپوش بگذارد. محسنی‌اژه‌ای گفت: بحمدالله واسطه‌ها شناسایی شدند و هم پیغام‌ها و هم کسانی که پیغام به آنها رسیده بود شناسایی شدند و از آنها تحقیق به عمل آمد و بعد بازداشت شدند و لذا یک باب جدید در این پرونده باز شد که امیدواریم به اصل پرونده کمک کند.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: ایشان قبلا دو سال حبس و یک محکومیت دیگر، بیش از 20 چک برگشتی و 6 الی 7 سابقه دیگر داشته که بعضی از آنها قطعی نشده است.محسنی‌اژه‌ای همچنین گفت که غیر از وزارت نفت و شرکت نفت شکات دیگری هم پیدا شده‌اند و در حال حاضر بابک زنجانی چندین شاکی خصوصی دارد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در حال حاضر 10 نفر در این پرونده بازداشت هستند، افزود: از افراد دیگری از جمله مدیران عامل بانک‌ها فعلا به عنوان مطلع تحقیق شده تا اگر تقصیری ثابت شد این عنوان تغییر کند. معاون اول قوه قضاییه در ادامه با اشاره به شبکه‌های اجتماعی گفت: در مورد شبکه‌های اجتماعی انتظار بوده و هست که دستگاه‌های مربوطه اقداماتی را انجام دهند تا این شبکه ها وجود داشته باشند و مردم از آن استفاده کنند و هم در عین حال شرایطی را فراهم کنند که موارد خلاف اعم از خلاف عفت، امنیت و اخلاق در آنجا وجود نداشته باشد یا به حداقل برسد. اگر تلاش نکنیم که ابزارهایی را فراهم کرده تا از استفاده کارهای بد در این شبکه‌ها جلوگیری شود جامعه و کشور ضرر می‌کند.

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته و اوایل امسال جلساتی را با مسئولین ذیربط برگزار کردیم و آنها قول دادند و گفتند که ظرف 3 ماه می توانند ساز و کارها را پیش بینی کنند که محتوای مجرمانه‌ آنها را پالایش کنند. در واقع این مدت گذشت و این کار صورت نگرفت. نامه‌ای نوشته شد به وزیر ارتباطات که تلاش کنید تا آن ساز و کارها فراهم شود تا مردم بتوانند استفاده خوبی از این شبکه‌ها داشته باشند و هم محتوای مجرمانه‌اش پالایش شود.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شما در جلسه قبل اعلام کردید که آقای «م. ر» به حبس و جزای نقدی محکوم شده، اما وی در رابطه با این موضوع اعتراض کرده است، گفت: ایشان با فرض این که حکم صادر نشده مطالبی را عرض کردند اما حکم صادر شده است و طبیعتا آن اشکالات وارد نیست؛ زیرا وی فرض را بر این گذاشته بود که حکم صادر نشده است.

خبرنگار دیگری سوال خود را این گونه مطرح کرد که اگر بین گشت‌های انصار حزب‌الله و افراد درگیری پیش بیاید این موضوع از نظر حقوقی چه جایگاهی دارد؟ که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: آنها گفته‌اند که ما خلاف قانون عمل نمی‌کنیم و ان‌شاء الله چیزی که شما مطرح کردید پیش نخواهد آمد. سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده غنچه قوامی گفت: برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه صورت گرفت پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد.
مرجع : ايسنا