به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۵۶۲۶۳

اينچوئون؛ كشتي آزاد ایران در يكقدمي 4طلا

گروه ورزشي: مسعود اسماعیل پور، میثم مصطفی جوکار، عزت الله اکبری و پرویز هادی با شکست کشتی گیران قزاق و کره‌ای به فینال بازی‌های آسیایی راه یافتند.
اينچوئون؛ كشتي آزاد ایران در يكقدمي 4طلا
 آزادکاران اوزان 61 و 74 و 86 و 120 کیلوگرم ایران به فینال بازی‌های آسیایی راه یافتند.

نیمه نهایی 61 کیلوگرم
مسعود اسماعیل پور، نماینده وزن 61 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی در مرحله نیمه نهایی مقابل دولت نیازبکوف از قزاقستان، دارنده مدال برنز آسیا در سال‌های 2009، 2013 و 2014 و برنز جهان در سال 2011 به روی تشک رفت و در پایان موفق شد حریف خود را با حساب 8 بر 3 شکست دهد و به فینال راه یابد. اسماعیل‌پور کشتی را خوب شروع نکرد و 3 بر یک در وقت اول عقب افتاد اما در وقت دوم بارها حریفش را از تشک بیرون انداخت و اختلاف را جبران کرد.
اسماعیل پور در دور اول مقابل جمشید کنجایف از ازبکستان چهار بر یک پیروز شد. در دور دوم نیز لی سئونگ چول از کره جنوبی را 7 بر 2 از پیش‌رو برداشت.

نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم
عزت الله اکبری نیز در وزن 74 کیلوگرم برابر لی‌سان کیو از کره به روی تشک رفت و در یک کشتی سخت و سنگین حریفش را 4 بر 3 شکست داد به فینال راه یافت. اکبری در وقت اول دو بار به پاهای حریفش رسید و سه امتیاز گرفت. دارنده نشان نقره جهان در وقت دوم در شرایطی که می‌توانست به پاهای حریفش برسد خودش اسیر شد و با خاک شدن دو امیتاز از دست داد تا کار سخت شود در ادامه اخطاری هم گرفت تا سی ثانیه فرصت داشته باشد. اکبری نتوانست در سی ثانیه امتیاز بگیرد تا یک امتیاز از دست بدهد و همه چیز برابر شود. در شرایطی که کشتی‌گیر کره‌ای کاملا کشتی را بسته بود و داور هم علاقه‌ای به اخطار دادن نداشت اسماعیل‌پور او را بیرون انداخت و امتیاز چهارم را گرفت و پیروز شد تا این کشتی بسیار سخت را برنده از تشک خارج شود.

مصطفي‌جوکار هم به ديدار فينال راه يافت
کشتي‌گير وزن 86 کيلوگرم تيم ملي آزاد کشورمان موفق شد به فينال بازي‌هاي آسيايي برسد.
میثم مصطفی جوکار که در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی حریف هندی خود را به راحتی شکست داده بود در مرحله نیمه نهایی مقابل «کیم» کشتی گیر کره جنوبی قرار گرفت.
جوکار در این کشتی با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید تا فینالیست بازی‌های آسیایی شود.