به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۵۶۶۳۸

رمان جدید «جیمز باند» در راه است

گروه فرهنگ و هنر: آنتونی هورویتس نویسنده انگلیسی گونهٔ وحشت و خیال‌پردازی که بیشتر به نوشتن رمان‌های کودک و نوجوان می‌پردازد، نگارش رمان جدید جیمز باند را بر عهده خواهد داشت.
رمان جدید «جیمز باند» در راه است
آنتونی هورویتس، نویسنده معروف انگلیسی رمان‌های کودک و نوجوان جاسوسی الکس رایدر، رمانی جدید بر اساس شخصیت محبوب جیمز باند خواهد نوشت. از زمان مرگ یان فلمینگ، خالق شخصیت جیمز باند تاکنون شش نویسنده ماجرا‌های این شخصیت معروف را ادامه داده‌اند و هورویتس پس از ریموند بنسون، جفری دیور، جان گاردنر، ویلیام بوید، کینگزلی دیمیس با نام مستعار رابرت مارکام و سباستین فالکس، هفتمین رمان نویسی خواهد بود که میراث ادبی یان فلمینگ را ادامه خواهد داد.

آنتونی هورویتس در رمان جدیدش با عنوان قتل روی چرخ‌ها که ماده اولیه ساخت یک سریال تلویزیونی خواهد بود، جیمز باند را به دنیای مسابقات موتورسوای می‌برد و این رمان که نقطه آغاز این نویسنده خواهد بود از هشتم سپتامبر 2015 منتشر خواهد شد. این نویسنده 59 ساله که اذعان می‌کند شخصیت خلق شده از سوی یان فلمینگ تاثیر شگرفی در زندگی او داشته است معتقد است  این کتابی است که باید می‌نوشتم.

هورویتس که در سال 2011 با نگارش رمان خانه ابریشمی به شخصیت شرلوک هولمز دوباره جان داد به جمع نویسندگان مطرحی پیوست که پس از یان فلمینگ نگارش مجموعه‌های جدید از جیمز باند را بر عهده گرفته‌ داشته‌اند. کازینو رویال آغازگر سفر طولانی فلمینگ بود که در سال 1953 به چاپ رسید و فلمینگ 56 ساله که سابقا روزنامه‌نگار و افسر نیروی جاسوسی بود، 12 اوت 1964 در حالی درگذشت که 14 رمان جیمز باند را از خود برجای گذاشت. او پیش از مرگ بنیادی راه‌اندازی کرد تا 007 تا دهه‌ها شخصیتی ماندگار در ادبیات کارآگاهی باشد.

تاکنون 23 فیلم براساس رمان‌های جیمز باند ساخته شده و شش نویسنده میراث‌دار فلمینگ، 24 کتاب دیگر به این مجموعه اضافه کرده‌اند.
روشام گرینج و هری پاتر، گروشام گرینج، مجموعه‌های الکس رایدر، برادران دایمند، ستارهٔ پنج‌پر، قدرت پنج از جمله آثار آنتونی هورویتس محسوب می‌شوند.
مرجع : ایسنا