به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۰۱:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۵۷۹۷۵

ساعتی در تهران با حاتمی، کیمیایی و بیضایی

گره فرهنگ و هنر: نمایشگاه گزیده‌ی عکس‌های «عزیز ساعتی» همراه رونمایی از کتاب سه مجموعه عکس او در نگارخانه‌ی آریا برگزار می‌شود.
ساعتی در تهران با حاتمی، کیمیایی و بیضایی
کتاب «ساعتی در تهران» شامل سه مجموعه «با حاتمی در طهران»، «با بیضایی در طهران» و «با کیمیایی در تهران» است که پیش از این به‌طور جداگانه به‌نمایش درآمده بودند. در این سه مجموعه، شهر تهران از زاویه‌ی نگاه این سه کارگردان ایرانی روایت شده است. همزمان با رونمایی از این کتاب‌ها، گزیده‌ای از عکس‌های عزیز ساعتی نیز در نگارخانه‌ی آریا در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


عزیز ساعتی متولد سال 1327 در تهران، مدیر فیلمبرداری و عکاس است. او در سال ۱۳۵۱ به مدرسه‌ی عالی تلویزیون و سینما رفت و در سال ۱۳۵۳ در رشته‌ی تصویربرداری و فیلمبرداری فارغ‌التحصیل شد و به‌عنوان استاد عکاسی و لابراتواری در همین مدرسه به تدریس پرداخت. دو سال بعد، تدریس را رها کرد و به‌عنوان عکاس صحنه به سینمای حرفه‌ای وارد شد و با بسیاری از کارگردانان سینمای ایران همکاری کرد.

مراسم افتتاح نمایشگاه عکس‌های این هنرمند و رونمایی از کتاب او یکشنبه، 27 مهرماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه‌ی آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از سه‌راه دکتر بهشتی، کوی زرین، شماره‌ی 10 برگزار می‌شود.این نمایشگاه تا 30 مهرماه از ساعت 10 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
مرجع : ایسنا