به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۵۸۸۶۲

مادر ریحانه جباري از اعدام دخترش مي‌گويد

گروه جامعه: ساعاتی پس از اعدام ریحانه جباری مادر او شعله پاکروان در گفتگویی کوتاه و تلفنی توضیحاتی را درباره این اعدام به داد.
مادر ریحانه جباري از اعدام دخترش مي‌گويد
پاکروان که از شرایط روحی نامساعدی برخوردار بود و با داروی آرام‌بخش خود را کنترل می کرد گفت: « هنوز جسد ریحانه را به ما تحویل نداده اند و ما نمی دانیم چه زمانی می توانیم برای خاک سپاری دخترم آماده شویم.» او با اشاره به اینکه تا آخرین لحظات امیدوار بود و فکرش را نمی کرد که ریحانه جباری را اعدام کنند، در ادامه می افزاید: «ما کلا در لحظه اعدام خانواده سربندی را ندیدیم. انگار آن ها را از در دیگری به داخل زندان منتقل کردند. ما بیرون از زندان بودیم که خبر اعدام ریحانه را به ما دادند.» شعله پاکروان در پایان افزود: «الان توان فکر کردن به چیزی راندارم. فکر می کنم عده ای از کمپین ها طناب دار دختر من را بافتند. الان شرایط روحی خوبی ندارم و باید ذهنم را متمرکز کنم تا بتوانم به یک جمع بندی درست برسم...»

گفتني اينكه، در پی گزارش ارتکاب یک فقره قتل عمد فردی به نام مرحوم مرتضی عبدالعلی سربندی در تاریخ شانزدهم تیرماه سال 1386 و پس از کشف تلفن همراه مقتول و دسترسی به آخرین تماس وی با فردی به نام ریحانه جباری، نامبرده به عنوان مظنون ارتکاب قتل تحت تعقیب قرار می‌گیرد. با مراجعه ماموران به محل اقامت ریحانه جباری، از منزل او یک عدد کارد آشپزخانه‌ی آغشته به خون و جلد آن و یک عدد روسری آغشته به خون کشف می‌گردد. ریحانه جباری متولد 1366 در تمام مراحل تحقیق نزد ضابطان، بازپرس و دادگاه به ارتکاب قتل از سوی خود اقرار نموده و برای توجیه اقدام خود مدعی شده بود مرحوم قصد تجاوز به وی را داشته.

گرچه ادعای ریحانه جباری در خصوص شیخی به هیچ وجه اثبات نشده و در مرحله‌ای نیز توسط محکوم انکار گردیده، اما با فرض صحت موضوع، وی نقش نامبرده را صرفاً حضور در محل جنایت اعلام کرده و به صراحت ارتکاب قتل به تنهایی از ناحیه‌ی خود را پذیرفته است. گفتنی است تا به حال کمتر سابقه داشته است که افراد را در روز شنبه اعدام کنند و اعدام ها بیشتر روزهای سه شنبه انجام می شد، اما به دلیل فرا رسیدن ماه محرم، و به تعویق افتادن این ماجرا اولیا دم خواستار اعدام جباری، پیش از فرا رسیدن ماه محرم شدند.
مرجع : ایسکا نیوز