به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۵۹۲۹۰
درتایپ آیپد مینی 3 بهتر از آیپد ایر 2 عمل می‌کند

مناسب ترین سایز گجت اپل برای شما کدام است؟

گروه فناوری: نوع ابعاد در محصولات اپلی بالا رفته است. واین تنوع ابعاد و اندازه انتخاب و خرید را برای کسانی که به دنبال یک محصول متناسب با نیازهای خود هستند کمی مشکل می‌کند.
با معرفی آیفون‌های جدید توسط اپل در سایزهای جدید تنوع ابعاد در محصولات اپلی بالا رفته است. واین تنوع ابعاد و اندازه انتخاب و خرید را برای کسانی که به دنبال یک محصول متناسب با نیازهای خود هستند کمی مشکل می‌کند. آیا استفاده از آیفون 6 پلاس مانند آیفون‌های قبلی با توجه به اندازه بزرگ‌تر راحت و بدون دردسر است؟ آیا تبلت‌های جدید اپل برای اجرای راحت و بازی‌ها مناسب هستند؟

در ادامه قصد داریم تا ابزارهای متفاوت اپل از جمله آیفون 5s، آیفون 65، آیفون 6 پلاس، آیپد مینی 3 و آیپد ایر 2 را از از نظر اندازه مقایسه کرده و انتخاب آن‌ها را برای مصارف مختلف برسی کنیم. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که اندازه دست افراد نیز متفاوت بوده و می‌تواند در انتخاب یک ابزار همراه مناسب تعیین‌کننده باشد. بنابراین می‌توان گفت درنهایت بهترین کار قبل از خرید امتحان کردن هرکدام از این دستگاه‌ها از نزدیک است.




استفاده راحت
سال‌ها بود که گوشی‌های آیفون به ابعاد جمع‌وجور فریم‌های خود مشهور بودند و به راحتی در جیب قرار گرفته و استفاده آن‌ها با یک دست به راحتی امکان پذیر بود. اما با ورود آیفون 6 و 6 پلاس قضیه کمی فرق کرد. صفحات نمایش بزرگ‌تر گوشی‌های جدید فضای بیشتری را برای اپلیکیشن‌ها، عکس‌ها و هر چیز دیگری در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما از طرف دیگر قرار دادن این گوشی‌های جدید با ابعاد یک فبلت در جیب شلوار کمی مشکل به نظر می‌رسد.

علاوه بر این برای افرادی که دست‌های نسبتاً کوچکی دارند ممکن است استفاده از آیفون‌های جدید با یک دست کمی مشکل و یا حتی غیر ممکن باشد. بنابراین اگر هنوز در فکر داشتن یک گوشی با صفحه نمایش 4 اینچی هستید که چنین مشکلاتی نداشته باشد آیفون 5s گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این گوشی حداقل تا یکم سال دیگر تا زمان عرضه آیفون جدیدتر توسط اپل به فروش می‌رسد.


در مورد آیپدها انتخاب یک صفحه نمایش کوچک‌تر حمل و نقل آن را آسان تر می‌کند. ایپد مینی 3 با ابعادی در حدود 7 اینچ گزینه بهتری برای قرار گرفتن در یک کیف کوچک و حمل و نقل نسبت به ایپد ایر 2 9 اینچی است. اما اگر قصد دارید از آیپد خود تنها در خانه استفاده کنید بدون شک ابعاد بزرگ‌تر آیپد ایر 2 می‌تواند فضای بیشتری برای اجرای برنامه‌ها، خواندن کتاب‌های الکترونیکی و تماشای فیلم در اختیار شما قرار دهد.





تماشای فیلم و اجرای بازی
هنگامی که حرف از تماشای فیلم و اجرای بازی می‌شود بدون شک داشتن یک صفحه نمایش بزرگ‌تر بهتر است. تماشای بهتر صحنه‌ها با جزئیات واضح‌تر و فضای بیشتر برای اجرای بازی فاکتورهایی هستند که تجربه استفاده از ابزار همراه شما تا حدود زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهند. از این رو آیفون 6 پلاس و آیپد ایر 2 بهترین گزینه‌ها در این زمینه هستند.


علاوه بر داشتن صفحه نمایش بزرگ‌تر آیفون 6 و آیفون 6 پلاس مجهز به پردازنده A8 با معماری 634 بیتی هستند که اجرای بازی‌هایی را که گرافیک پیچیده ای دارند روان‌تر می‌کنند. در مقابل اگر تماشای ویدئو و انجام بازی جزء اولویت کارکردهای شما با ابزار همراهتان است، آیفون 5s و آیپد مینی 3 نمی‌توانند تجربه خوبی را مانند دیگر مدل‌ها با صفحه نمایش بزرگ‌تر در اختیار شما قرار دهند.



تایپ کردن
یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران گوشی‌های آیفون 5s آیفون‌های قبلی با آن مواجه بودند، تایپ کردن با کیبورد کوچک و جمع‌وجور آیفون بود. با این حال در بین گزینه‌های موجود برای تایپ کردن با یک دست آیفون 5s بهترین گزینه است. زیرا با استفاده از آیفون 6 و 6 پلاس جهت تایپ کردن مجبور هستید از دست دیگر خود تا حدودی کمک بگیرید تا گوشی را ثابت نگه دارید و یا حروفی را که انگشتتان به آن آن‌ها نمی‌رسد پوشش دهید.

در مورد تبلت های اپل نیز در زمینه تایپ کردن آیپد مینی 3 بهتر از آیپد ایر 2 عمل می‌کند. باوجود اینکه امکان جدا کردن کیبورد در سیستم‌عامل آی او اس برای تایپ کردن بهتر در آیپد وجود دارد اما باز هم تایپ کردن در صفحه نمایش بزرگ ایپد ایر 2 تا حدودی مشکل است.

مرجع : بازارخبر