به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۸ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۶۰۲۰۱

علت خروج «عصبانی نیستم» از دستور اکران

گروه فرهنگ و هنر: مدیر کل سینمای حرفه‌ای در نامه‌ای به رئیس شورای صنفی اکران خواستار خارج شدن فیلم "عصبانی نیستم" از دستور اکران شد.
علت خروج «عصبانی نیستم» از دستور اکران
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد: «در متن نامه" محمد رضا فرجی" مدیر کل سینمای حرفه‌ای به " ابوالحسن داوودی" رئیس شورای صنفی اکران آمده است:"با توجه به حواشی به وجود آمده در خصوص فیلم "عصبانی نیستم" و اعلام نظر کمیسیون‌های محترم فرهنگی و اصل نود مجلس شورای اسلامی و حسب نظر مقام عالی وزارت و رئیس محترم سازمان، نظر به اینکه انجام اصلاحات خواسته شده مستلزم صرف زمان بیشتری می‌باشد مقتضی است فیلم یاد شده فعلاً از دستور اکران خارج گردد؛ بدیهی است پس از انجام اصلاحات و تایید وزیر محترم تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد."»

در پی این نامه رئیس شورای صنفی نمایش تاکید کرد: من فکر می‌کنم همه دوستان معترض باید توجه کنند فرهنگ و هنر وجه مصالحه قرار نگیرد. ابوالحسن داودی در پی نامه فرجی به او مبنی بر خارج کردن فیلم «عصبانی نیستم» از دستور اکران با بیان این مطلب به خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده و اعتراض‌هایی که در مراحل مختلف انجام شده به نظر می‌آید فضای به ‌وجود آمده درباره این فیلم، خیلی فضای واقعی نیست و یک جور برخورد سلیقه‌ای در حال انجام است.

وی تصریح کرد: این فیلم بر اساس یک سری معیارهای قانونی ساخته شده و بر اساس همان معیارها پروانه گرفته و در شرایط خاصی در پی این اعتراض‌ها باعث شده که خود آن قانون دچار خدشه شود. داودی که فیلم "زاد بوم‌"اش طی چند سال اخیر توقیف بود و به تازگی اجازه نمایش گرفته است، یادآور شد: من به شخصه شاید از برخی عملکرد شوراهای پروانه‌ نمایش سابق راضی نباشم. خصوصاً با تجربه «زادبوم» که برخی خاطرات بد آن همچنان برای من پابرجاست. ولی فکر می‌کنم اهمیت دادن به این قانون‌مندی باید مد نظر همه آحاد ملت باشد.

رئیس شورای صنفی نمایش ادامه داد: وقتی یک دولت در حدود قوانین نظام تغییر می‌کند نمی شود حدود قانونی مسئولیت‌های واگذار شده را با سلیقه‌های سیاسی متفاوت دچار خدشه کرد. وی با اشاره به نامه مدیر کل سینمای حرفه‌ای گفت:در مورد این نامه فکر می‌کنم جزو حقوق قانونی وزارت ارشاد است که پروانه نمایش و اجازه نمایش می‌دهد و خود این نامه نیز به نحوی جزو این حقوق است. به هر دلیلی مسئولان ارشاد در انجام امور قانونی موانعی را پیش روی خود می‌بینند و بر اساس حقوق قانونی‌شان اقدام می‌کنند و ما هم با وجود اینکه ممکن است، از آن راضی نباشیم،باید آن را اجرا کنیم.

او در پاسخ به اینکه فیلم جایگزین «عصبانی نیستم» چه فیلمی خواهد بود گفت: فردا در جلسه شورای صنفی بررسی می‌شود.
مرجع : ايسنا