به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۹:۳۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۶۰۶۹۸
ابتکار در یک نگاه

فشار بی‌سابقه برای تغییر نظر رئیس​جمهور

گروه سیاسی: روزنامه ابتکار در شماره روز یک شنبه موضوع‌های فشار بی‌سابقه برای تغییر نظر رئیس جمهور و انفصال دایم را برای چاپ انتخاب کرد.
فشار بی‌سابقه برای تغییر نظر رئیس​جمهور
این روزنامه تیتر یک را به عنوان فشار بی‌سابقه برای تغییر نظر رییس جمهور، اختصاص داد و نوشت: جلسه رای اعتماد به چهارمین وزیر پیشنهادی علوم هفته جاری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. در شرایطی که موج تخریب حتی از شب قبل از معرفی رسمی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس آغاز شده بود، ساز مخالف برخی نمایندگان برای ندادن رای اعتماد به گزینه دولت ادامه دارد. این در حالی است که برخی خبرها درباره فشار به رییس جمهور برای تغییر گزینه پیشنهادی خود، پیش و پس از معرفی دانش آشتیانی خبر می‌دهد؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد حسن روحانی به آن توجهی نکند، همان طور که درباره تغییر گزینه‌های پیشین خود کوتاه نیامد.

روزنامه ابتکار با انعکاس موضوع انفصال دایم، نوشت: براساس تایید دیوان عالی کشور، سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به صورت دایم از احراز شغل قضا انفصال پیدا کرد و همچنین انفصال وی از مشاغل دولتی به مدت 5 سال نیز مورد تایید قرار گرفت. این در حالی است که وکیل پرونده نسبت به صدور حکم ابراز بی اطلاعی کرده است. سید حسن کمالی، وکیل خانواده جان باختگان بازداشتگاه غیر قانونی کهریزک در این باره به تابناک می‌گوید: تا این لحظه از صدور حکم نهایی پرونده بی‌اطلاعم؛ اگر حکم صادر شده باشد، به ما ابلاغ خواهد شد که تاکنون این چنین نشده است.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان احضار مجدد ظریف به مجلس در اوج مذاکرات، نوشت: در حالی که مذاکرات تیم هسته‌ای ایران با گروه 1+5 به اوج خود رسیده و چند روز دیگر باید تکلیف این موضوع مهم مشخص شود، برخی از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای که یک نماینده عضو جبهه پایداری تهیه کرده، خواستار حضور محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی کشور در مجلس و ارایه توضیحات در باره مساله هسته‌ای شدند.

هشدار هسته‌ای کاخ سفید به کنگره، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. توافق هسته‌ای ایران، تندروهای کنگره آمریکا را به رویارویی با گروه‌های مختلف در آمریکا و جهان کشانده است. از یک سو کابینه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و از سوی دیگر کشورهای اروپایی به تکاپو افتاده‌اند تا در روزهای پایانی توافقنامه موقت ژنو کنگره آمریکا را با خود برای توافق جامع با ایران همراه سازند. در این راستا وزارت خارجه آمریکا کنگره را از سنگ اندازی در برابر توافق هسته‌ای با ایران برحذر داشت و اعلام کرد: آخرین مراحل برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تا 24 نوامبر جریان دارد. در آستانه مهلت سوم آذرماه برای توافق هسته‌ای میان گروه 1+5 و ایران، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت:آخرین مراحل در جریان است.جن ساکی با طرح این موضوع که توافق بالقوه کنونی بهترین فرصت برای شفاف سازی درباره رویکرد برنامه هسته‌ای ایران است، اظهار کرد: در مذاکرات جدی، اغلب تصمیم‌های جدی هم اتخاذ می‌شود و ما امیدواریم که این طور باشد. با این حال تلاش می‌کنیم که تا موعد مقرر 24 نوامبر به نتیجه برسیم.ساکی درباره ادعای تندروها در کنگره آمریکا مبنی بر این که ایران از یک توافق هسته‌ای ضعیف به عنوان سرپوشی برای اقدام در جهت دستیابی به سلاح استفاده خواهد کرد، گفت: از تمامی اعضای (کنگره) می‌خواهیم منتظر جزییات نهایی بمانند. مطالب را تنها براساس تیتر و عنوان آنها قضاوت نکنید، بلکه مضمون را در نظر بگیرید و سپس درباره آنها نظر دهید.

این روزنامه با انتخاب موضوع کی روش: تیم ملی سوپر مارکت نیست!، نوشت: سرمربی تیم ملی با اشاره به حضور رحمتی در تیم ملی گفت که هیچ جبهه فکری منفی نسبت به رحمتی یا دیگر بازیکنان ندارم ولی شکی نیست که برخی افراد دارای تفکر و جبهه خاص نسبت به وی هستند. کی روش ادامه داد: البته تیم ملی هم جایگاهی نیست که مثل یک سوپرمارکت به صورت رندم بازیکن انتخاب کند. انتخاب ملی پوشان حتما باید با تداوم و ادامه دار باشد. این هرگز به معنای جای ثابت و دادن کارت اعتباری به ملی پوشان نیست. من در این مدت نیز به اثبات رساندم که به حضور افراد دارای کارت‌های اعتباری برای حضور در تیم ملی خاتمه دادم.