به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۶۱۵۲۴
خاكسپاري و تشييع‌هاي پر بحث و حديث!

آن‌هفته «پاشائی» اين هفته «خشخاشی»!

گروه جامعه: در حاليكه هفته گذشته كثرت جمعيت شركت كننده در خاكسپاري يكي از هنرمندان جوان كشور، باعث بحث ها و تحليل‌هاي متعددي شده بود، روز گذشته مراسم تشییع "محسن خشخاشی" معلم فیزیک یکی از مدارس پسرانه شهر بروجرد، هم به دليل ازدياد تشييع‌كنندگان، با تنش‌هايي همراه شد.
آن‌هفته «پاشائی» اين هفته «خشخاشی»!
مرحوم محسن خشخاشی سر کلاس درس، با حمله یکی از دانش آموزان نوجوان کلاس، به ضرب چاقو کشته شد و صدها تن از معلمان و چند هزار تن از مردم برای تشییع جنازه در برابر اداره آموزش و پرورش بروجرد جمع شدند، اما به دلايلي نامشخص، جنازه را مستقیما به گورستان دارالسلام شهر بردند و این اقدام نسنجیده، یک تشییع جنازه طبیعی را متشنج كرد.

ديروز خبرگزاري ايلنا گزارش داده بود: «در حالی که چندین هزار نفر از مردم بروجرد صبح امروز برای تشییع پیکر این معلم مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان واقع در خیابان مدرس غربی تجمع کرده بودند، جنازه او با دخالت پلیس به صورت مستقیم از خانه به آرامگاه دارالسلام منتقل شد.» بنا به اين گزارش، حدود سه هزار نفر از مردم بروجرد در مراسم تشییع پیکر «محسن خشخاشی»، دبیر فیزیک دبیرستان پسرانه حافظی که دو روز پیش توسط یکی از دانش آموزانش به قتل رسید، شرکت کردند.

به گزارش ایلنا، در حالی که چندین هزار نفر از مردم بروجرد صبح امروز (دوشنبه ۳ آذر) برای تشییع پیکر این معلم مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان واقع در خیابان مدرس غربی تجمع کرده بودند، جنازه او با دخالت پلیس به صورت مستقیم از خانه به آرامگاه دارالسلام منتقل شد. منابع خبری ایلنا حضور پلیس و ماموران نهادهای نظارتی در تجمع را پرشمار توصیف کرده‌اند. بر اساس این گزارش، پلیس در تجمع صبح امروز سعی می‌کرده است حاضرین را متفرق کند اما برخورد خشنی از سوی این نهاد نظامی با مردم گزارش نشده است.

هنگامی که مردم حاضر مقابل اداره آموزش و پرورش از انتقال جنازه به دارالسلام مطلع شدند، به سمت این آرامگاه که در شمال شهر بروجرد و بالای منطقه رودکی واقع شده است حرکت کردند. بیش از یکصد معلم که در مراسم تشییع جنازه مرحوم خشخاشی شرکت کرده بودند به مقابل اداره آموزش و پرورش آمده‌ و به نحوه برگزاری مراسم تشییع جنازه این معلم معترض‌ بودند. یکی از معلمان حاضر در تجمع با انتقاد از محدودیت‌های ایجاد شده برای شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه مرحوم خشخاشی به ایلنا گفت: حتی یک بلندگو هم در اختیار صنف معلمان قرار ندادند تا مطالب خود را بیان کنیم یا برای معلم کشته شده مداحی کنیم. او در تشریح فضای مراسم افزود: در این مراسم فردی از جانب فرمانداری پشت بلندگو قرار گرفته بود که متن‌های از پیش آماده شده را می‌خواند.

بیانیه اعتراضی ۱۷ کانون صنفی معلمان در اعتراض به قتل معلم بروجردی
شماری از فرهنگیان و کانون‌های صنفی معلمان در اقدامی هماهنگ با صدور بیانیه‌ای اعتراضی، درگذشت «محسن خشخاشی» (معلمی که یکم آذرماه به دست دانش آموز خود به قتل رسید) را نشانه وجود بحران‌ در آموزش و پرورش دانسته و نسبت به ترویج سیاست‌هایی که به عادی شدن خشونت در جامعه منجر می‌شود هشدار دادند. به گزارش ایلنا، در ابتدای این بیانیه گفته شده است «این حادثه در کنار دیگر مظاهر خشونت که هر روزه به شکل‌های مختلف در کشور بروز و ظهور پیدا می‌کنند معنا می‌یابد و ضرورت ریشه یابی و بررسی چرایی بروز این رفتار‌ها را از سوی روشنفکران، جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، آموزش و پرورش و البته مسوولان کشور اجتناب ناپذیر می‌سازد.»

در ادامه این بیانیه مرگ محسن خشخاشی نشانی از نابسامانی‌های مدیریتی، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی نظام آموزش و پرورش و ناامنی که روز به روز بر مدرسه‌ها و به ویژه مدرسه‌های دولتی سایه می‌گستراند دانسته شده است. در بخش دیگری از این بیانیه با ابراز نگرانی از عادی شدن درگیری‌های خیابانی، قتل‌های خانوادگی، تجاوز، فقر، کودکان کار و اسید پاشی برروی دختران و زنان بی‌گناه از پایین آمدن آستانه تحمل مردمان، شکستن حرمت بزرگان و بی‌حرمت شدن معلمان انتقاد شده و تاکید شده که امضاء کنندگان این بیانیه تنها سوگوار همکار خود نیستند بلکه همچنین سوگوار گسترش اخلاق، منش و رفتاری هستند که مشخص نیست همگی را به کجا خواهد برد.

فرهنگیان امضاء کننده این بیانیه با انتقاد از شلوغی کلاس‌های درس در مدرسه‌های دولتی و آندسته از مسئولان آموزش و پرورش که مدعی‌اند شمار معلمان مدرسه‌های دولتی بیش از حد است و باید تعداد آنان دویست یا سیصد هزار تن کمتر شود، گفته‌اند «هم اکنون معلمان با حقوق یک تا دو میلیون تومان و زیر خط فقر با تدریس در کلاس‌های شلوغ عملا هر کدام کار دو معلم را انجام می‌دهند و در این شرایط از امنیت و حمایت لازم هم برخوردار نیستند».

در پایان این بیانیه معلم کشته شده و دانش آموز ضارب، هر دو قربانیان نظام ناهنجار فرهنگی، اجتماعی و آموزشی معرفی شده‌اند و در عین حال از معلمان خواسته شده که در اعتراض به مرگ آقای خشخاشی و برای همدردی با خانواده این معلم، شنبه هفته آینده با [...] در مدرسه حاضر شوند و در زنگ دوم این روز ضمن حضور در کلاس درس از [...] و به روشنگری درباره ریشه‌های این رخداد اندوه بار بپردازند.

گفتنی است این بیانیه به امضای کانون صنفی معلمان مشهد، انجمن صنفی معلمان کردستان، کانون صنفی معلمان کرمانشاه، کانون صنفی معلمان استان چهارمحال و بختیاری، کانون صنفی معلمان نورآباد لرستان، کانون صنفی معلمان سنقر، کانون صنفی فرهنگیان گیلان (رشت)، کانون صنفی معلمان انزلی، کانون صنفی معلمان لاهیجان، کانون صنفی معلمان لنگرود، کانون صنفی معلمان رودسر، کانون صنفی معلمان اسلامشهر، کانون صنفی معلمان رباط کریم، کانون صنفی معلمان پاک دشت، کانون صنفی معلمان کرج، کانون صنفی معلمان شهر قدس و کانون صنفی معلمان ایران (تهران) رسیده است.

متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید: محسن خشخاشی، دبیر فیزیک دبیرستان حافظیه شهرستان بروجرد، در تاریخ یکم آذرماه ۹۳ هنگامی که در کلاس درس مشغول درس دادن بود با ضربات چاقوی یکی از دانش آموزان خود به شدت مضروب گشت و متاسفانه چند ساعت بعد در بیمارستان درگذشت. به خون غلطیدن معلمی که به سخت کوشی ودلسوزی شهرت داشته، آن هم توسط یکی از دانش آموزانش، قطعا یک اتفاق ساده نیست. به گمان ما این حادثه در کنار دیگر مظاهر خشونت که هرروزه به شکل‌های مختلف در کشور بروز و ظهور پیدا می‌کند معنا می‌یابد و ضرورت ریشه یابی و بررسی چرایی بروز این رفتار‌ها را از سوی روشنفکران، جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، اندیشه وران آموزش و پرورش، و البته مسوولان کشور، اجتناب ناپذیر می‌سازد.

ما تردید نداریم که نادیده گرفتن و کوچک انگاشتن این حوادث، نتیجه‌ای جز عادی و روزمره شدن آن‌ها را به همراه نخواهد داشت، خشونت‌هایی که متآسفانه هر روز بیش از روز قبل درجامعه و فرهنگ ما گسترش می‌یابد. ازعادی شدن درگیری‌های خیابانی گرفته تا قتل‌های خانوادگی و تجاوز و فقر و کودکان کار و خیابانی و این اواخر اسید پاشی برروی دختران و زنان بی‌گناه کشورمان.

ما از پایین آمدن آستانه تحمل مردمان، ازشکستن حرمت بزرگان، از بی‌حرمت شدن معلمان، و از ناسپاسی‌ها، نگران ودلواپسیم. ما اگرچه از مرگ دلخراش همکارمان و ظلمی که نسبت به او و جامعه فرهنگیان روا داشته شده اندوهگین هستیم اما تنها سوگوار همکار فرهیخته خود نیستیم بلکه همچنین سوگوار گسترش اخلاق، منش و رفتاری هستیم که مشخص نیست همگی ما را به کجا خواهد برد.

مرگ محسن خشخاشی، بی‌گمان، درد و اندوه بزرگی است بر جان و روان همه آموزگاران کشور، افزون بر این نشانی است از نابسامانی‌های مدیریتی، آموزشی، اقتصادی و فرهنگی نظام آموزش و پرورش، و ناامنی که متاسفانه روز به روز بر مدرسه‌ها، و به ویژه مدرسه‌های دولتی، سایه خود را بیش از پیش می‌گستراند. متاسفانه در شرایطی که در کلاس‌های شلوغ مدرسه‌های دولتی - کلاس‌های سی چهل نفره و حتی بیشتر - هر روز روح و جسم آموزگاران در رنج است از زبان برخی از مسئولان فرادست آموزش و پرورش، پیاپی شنیده می‌شود شمار معلمان مدرسه‌های دولتی بیش از حد است و باید تعداد آنان دویست سیصد هزار تن کمتر گردد!

از سوی دیگر شرایط در آموزش و پرورش به گونه‌ای پیش می‌رود که همه اختیارات معلمان از آنان گرفته شده و معلمان برای برخورد مناسب با دانش آموزان خاطی و ناهنجار، تقریبا، همه ابزار کنترل خود را از دست داده‌اند. هم اکنون معلمان با حقوق یک تا دو میلیون تومان زیر خط فقر، با تدریس در کلاس‌های شلوغ، عملا هر کدام کار دو معلم را انجام می‌دهند و در این شرایط، از امنیت و حمایت لازم هم برخوردار نیستند.

ما جمعی از معلمان کشور، درخواست رسیدگی عاجل به شرایط نابسامان آموزش و پرورش کشور را داریم. خون به ناحق ریخته شده محسن خشخاشی، از دید ما، یکی از نشانه وجود بحران‌های بسیار در آموزش و پرورش است. ما خواستار این هستیم که بیش از این، بر این کاستی‌ها و نابسامانی‌ها، سرپوش گذاشته نشود و همه مسئولان کشور - فرا‌تر از شعار‌ها و تعارف‌های تکراری و بی‌بنیاد درباره شان و مقام معلم - برای یک بار هم که شده به صورت جدی و واقعی، به مشکلات کاری این بخش زحمتکش جامعه بنگرند و درصدد دگرگونی جدی این شرایط برآیند.

از دید ما، هم این معلم مظلوم و هم دانش آموز ضارب، هر دو قربانیان نظام ناهنجار فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هستند، ضمن اینکه خواستار اجرای عدالت از مجاری قانونی هستیم معتقدیم تنها برخورد قضایی نمی‌تواند از بروز مجدد این گونه حوادث، جلوگیری نماید بلکه باید با ریشه‌های آن برخورد شود. ما از همه همکاران خود، همچنین، درخواست می‌کنیم که در اعتراض به مرگ مظلومانه محسن خشخاشی و در همدردی با خانواده داغ دیده ایشان، در روز شنبه هشتم آذرماه ۹۳ [...] و در زنگ دوم این روز ضمن حضور در کلاس درس، [...] و به روشنگری درباره ریشه‌های این رخداد اندوه بار بپردازند. امید که همراهی وهمدلی جامعه فرهنگیان رهنمودی باشد برای تمامی جامعه درجهت کمک به استقرار صلح، مدارا، آرامش، عدالت و آزادی.

روج ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۸:۴۹
چرا نمی گذارند مردم خود برای خودشان عزاداری کنند!!!؟ ولی برای کسانی که هیچ اهمیتی برای مردم ندارند از بیت المال هم هزینه عزاداری می پردازند. این چه رسم مسلمانی است. چرا می خواهند واقعیات و ناهنجاری های جامعه را پنهان کنند!!!؟ (265014)
ایوب
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۴:۱۷
مثالی هست که میگه طرف از سایه خودش هم وحشت دارد حالا مثال مسئولین ماست که از هر جمعیت و هرحرکتی حتی تشییع جنازه هم وحشت دارند !!!!!! (265129)
فریاد بی صدا
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۴:۵۰
چند سالی میشه که معلمین مرتب از کمی حقوقشون بی خود می نالند
یه سر بکشید به مدارس ببینید چطور معلم ها پول بی زبون به اسم کلاس خصوصی از بچه ها میگیرند
هر کی تو کلاساشون شرکت نکنه یه زهر چشمی ازشون میگیرن تا حساب کار بیاد دستشون چند سالی میشه که گرفتار همچین معلمایی هستیم
ازابتدایی تا راهنمایی و دبیرستان از دولتی تا غیر انتفاعی
اصلا به خودشون زحمت نمیدن سر کلاس به بچه های مردم درس بدن کاری کردن که حتی برای درس های حفظیاتی هم باید برای یچه ها کلاس خصوصی بگیریم (265153)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۰۵
فریاد بی صدا فقط می تونم بگم برات متاسفم... . (265262)
فریاد صدا دار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۲:۳۱
راست میگی؟
بریم همشونو بکشیم؟
ببخشید احیانا شما عضو داعش نیستی ؟ (265332)
محمد تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۳:۰۵
خوبه دیگه ماهی یکی دو میلیون حقوق بعد ناراضی هم هستن فروردین 15 روز تابستان 3 ماه پنجشنبه ها برف اومد اسفند چند روز اخر تعطیل بعدشم این قشر فرهسیخته ناراضی درسم که کلا تعطیله و فقط حضور فیزیکی خدا بداد ماها برسه که با مدرک کارشناسی عمران و بعد 13 سال پیمانکاری بخاطر وصول نشدن مطالباتمون 6 ماهه خونه نشین شدیم و 2 ماه حتی نمیتونیم گوشت بخریم (265347)
ممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۱۴
وقتی ارزش علم در جامعه پایین آمده ارزش معلم هم پایین خواهد آمد.مقصر کسانی هستند که آینده ای برای دانش آموزان نگذاشتند .
نباید مقصر این ماجرا را یک پسر 14 ساله بدانیم .ملت باید بدانید چه می خواهد.
فکر کنید این پسر 14 ساله تحویل مردم داده شود.آیا با کشتن او دلشان خنک می شود.مطمئنا غیر .حتی خانواده ی معلم عزیز هم می دانند این بچه قربانی است.
اخلاق در جامعه فرو پاشیده است.چرا 40 سال پیش معلمین اینقدر والاقدر بودند؟؟؟ (265197)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۲۰
اینها ازمسلمانی فقط اسمش رودارند!!!اسلام روابزارچماق کردن بکوبن توسرهرکسی که انتقادمیکنه،ازصحنه سیاست،زندگی،بندازنش بیرون،واززندگی ساقطشون کنن (265202)
دموکراسی اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۷:۰۸
از این به بعد پدر ، مادر یا اقوام فوت کرد فقط به نیروی انتظامی و نیروهای خود سر اطلاع میدیم تا برادران تصمیم بگیرند!!!!!!!! در جامعه فعلی فقط و فقط در خاکسپاری عزیزانمان ازاد بودیم که شکر خدا انهم از ما گرفتند .خسته نباشی برادر! (265227)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۳:۳۱
آقا کجا نیرو خود سر میگیرن ما هم بریم ثبت نام کنیم (265356)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۰۶
نگو.فقط امریکا پر از این چیزاس.تلویزیون نمی بینی. (265015)
رسولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۲۶
نظام آمریکا الان 35 ساله در حال فروپاشیه و چیزی دیگه نمونده ..
تلویزیون گفت . من خودم شنیدم . خوشحال شدم و نسبت به مسایلی که در ایران اتفاق افتاد زیاد احساسی نداشتم .. راستی یک تیر از سمت مسجد القصی به سمت ساختمون روبرویی شلیک شد . رنگش قرمز بود و حدود 385 بار دور خودش چرخید و به ساختمون خورد ... !!

اینم تلویزیون گفت . من خودم شنیدم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (265166)
ن آشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۰۸
با سلام و احترام به همه معلمان
معلمان محترم اين قدر از حقوق كم دم نزنيد حقوق شما نسبت به مدرك و كارتان خيلي هم زياد است من ليسانس در يك كارگاه كار ميكنم و با حقوق 680هزار تومان آن وقت معلمان با سه ماه تعطيلي تابستان و تعطيلات بهار وزمستان حداقل ماهي يك ميلون حقوق دارند وناراضيند با اين حساب ماكارگران چي بگيم؟! (265016)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۴:۳۹
این دلیل نمیشه که چون شما حقوقت پایین تر از معلماس به معلما اعتراض کنی با این حساب بعضی نهادها با مدرک فوق دیپلم ماهی چن میلیون حقوق دارن.بانک ها، ادارات ..... (265142)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۰۲
من معلم معیشت و منزلت و احترام در جامعه و کلاس ندارم دولت و مجلس محترم توجه کنند کلید کاهش معضلات اجتماعی توجه به مدرسه و معلم محوریست نه ممنوعیت تنبیه و اجبار نمره دادن و دانش اموز محوری!!! که دست معلم در برخورد با دانش اموزان بی ادب و درس نخوان بسته باشد (265157)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۰۸
لیساااااااااااااااااااااانس؟؟؟
چقدر مدرکتون بالاست!!!!!!!!
گلم الان لیسانس رو بدون کنکور میگیرن!!!!!!!!!!!!!!
اگه سوادت در حد معلم ها بود حداقل کنکور تربیت معلم قبول میشدی!!!

کارگرها خیلی عزیز هستن و زحمتکش ولی حقوق معلم با استاد دانشگاه مقایسه میشه نه با کارگر!!!!!!
کبوتر با کبوتر باز با باز (265158)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۱۲
با سلام و احترام به تمام اقشار زحمتکش جامعه
اگر قرار باشد معلمان به بهترین شکل ممکن وظایفشان را انجام دهند نباید شغل دوم داشته باشند و برای هر ساعت تدریس ساعتها تفکر و برنامه ریزی داشته باشند. تعطیلات تابستان فرصتی برای بازاندیشی و یافتن روشهای نوین برای تدریس و تربیت است. معلمان باید فرصت کافی برای مطالعه و تحقیق داشته باشند و همه اینها در گرو این است که از لحاظ اقتصادی تامین باشند. معلمی را با هیچ شغل دیگری نباید مقایسه کرد. همین مقایسه ها باعث ایجاد وضعیت تاسف بار در آموزش و پرورش شده. متاسفم (265160)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۵۶
. . .پر نمی دانی که بقیه ادارات و وزارتخانه ها حداقل دوبرابر معلمان حقوق و مزایا و اضافه کار میگیرند، بعضی شغلهای خصوصی مثل متخصصان و بازاریان ماهی چند صد میلیون درآمد دارند و مالیات هم نمی دهند. من خودم 20 سال است معلم هستم، هنوز خانه ندارم و مستاجرم. (265177)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۰
بیا برو یک هفته تدریس کن تا بفهمی چه خبر است شما از دست بچه خودتان به تنگ می آیید وای به حال..... (265183)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۱۲
کاملا موافقم. سریع این قضیه را هم به دست گرفتن و مظلوم نمایی میکن برای افزایش حقوق و امکانات. ولی در برابر اخباری مثل معلم متجاوز یا معلمی که رگ دست دانش آموزش را قطع کرده سکوت میکنن
به قول معروف هرکی به فکر خیشه ...... (265194)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۷:۱۳
مادر خود من هم معلم هست
وقتی شما تونستی به مدت 9 ماه از پس حداقل 20 شاگرد (که هر کدوم شرایط خاصی دارن ) هر روز نزدیک 5 ساعت در کلاس هستن بربیایی اونوقت بگید کارشون راحته (265229)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۷:۲۵
با دانش اموزان کار نکرده ای که بفهمی اعصاب خرد و حنجره خراب یعنی چه (265235)
آسو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۳۳
شما بهتره برای دفاع از حقوق خودت ، حقوق سایر اصناف رو زیاد نبینی.
از حق خودت دفاع کن (265249)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۰۹
بي احترامي به معلم را چند گروه باعث شدهاند اول خود آموزش وپرورش‘ به دانش آموز نبايد بگي رو چشمت ابرو است سريع معلم بازخواست شده و000 بگيرو ببند در بين معلمان بيشتر از بقيه ادارات است ؛ رسانه ها هم از يك طرف باعث اين مسئله اند به تبليغ تبلت مارشال توجه كنيد 000 خود معلم ها هم مقصرند دائم از نداري و بيچارگي خودشان سر كلاس صحبت مي كنند ؛ ودر پايان بايد گفت براي دانش آموزان گستاخ هيچ برنامه يا برخورديا عكس العملي كه حساب دست بچه هاي ديگه بياد ندارند (265017)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۱۶
جامعه امروز نتیجه سیستم اموزش و پرورش و دانشگاه کشور است نظام بیمار اموزشی جامعه ، بیمار ی بوجود آورده که گریبان همه را خواهد گرفت که نشانه های آن در حال بروز است اگر معالجه دقیق و علمی و اندیشمندانه و واقع بینانه و به دور از شعارزدگی و ایده آلیستی نشود در اینده نزدیک موجب فروپاشی اخلاق و فرهنگ و بطور کل جامعه میشود (265018)
فیضی
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۲۰
من به نوبه خودم درگذشت همکار ارجمندمان را به خانواده داغدارش تسلیت واقعا برای چنین فضای احساس شرم واینها ناشی از ضعفهای مدیریتی وزیر دست نشاندن آموزش وپرورش می باشد.واز تمام نهادهای دولتی وحکومتی خواهشمندم با دید باز به سیستم آ.پ نگاه شود چرا که زیر بنای یک کشور موفق باید در آ.پ جست وایجاد کرد . (265019)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۲۳
فکر کنید این اتفاق در آمریکا افتاده بود . امروز صدا و سیما چندین ساعت برایش سوگواری می کرد و نتیجه می گرفت که نظام آمریکا در حال فروپاشی است و اوباما نسبت به این اتفاق بی تفاوت بوده و غیره و غیره (265020)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۴۰
من هیچ وقت برای کسی آرزوی مرگ یا بیماری نکرده ام و انشالله بعد از این هم نخواهم کرد ولی یک سوال اساسی برایم پیش آمده و آن این است که چرا جوانان و مردم عادی اینهمه به سزطان مبتلا می شوند ولی یک عده خاص در بعضی موارد حتی دچار بیماری عادی هم نمی شوند!!!!؟ (265021)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۵۷
واقعا استانه تحمل مردم خيلي پايين اومده. چرا ي پسر بچه بايد سركلاس چاقو تو جيبش باشه؟؟!!!! (265024)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۵۷
معلمان و بازنشستگان فرهنگی حق دارند به حقوق بسیار کم خود اعتراض کنند ولی اعتراض به قتل این معلم فایده ای ندارد!!!
یعنی دولت میتواند سر هر کلاس یک سرباز برای نگهبانی بگذارد یا به معلمین حق حمل سلاح بدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
اینگونه قتل بخاطر جنون آنی فرد و داشتن مشکل روانی میباشد و نه هیچ چیز دیگر!!!!!!!!!!!!!!!! (265025)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۰۹:۵۷
واقعا جامعه ما به كجا ميره ؟ چرا مارو اينجوري كردند؟ ما انسانهاي بدي نبوديم قالبمون رو عوض كردند متاسفانه ،مقصر كيست به راستي؟ (265026)
باقلا فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۰:۰۶
کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (265029)
حمید
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۰:۰۹
واقعا بی لیاقتی مسئولین می باشد و چرا با همه ی موارد بصورت امنیتی برخورد میشه ؟ (265031)
معلمی از استان اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۰:۱۹
رسانه ملی به جای بالا بردن ارزش مدرسه و معلم چند سال است خود را درگیر ترویج لفظ فتنه 88!! کرده است
معلم با 20 سال سابقه و حقوق یک ملیون و خانه مستاجری و ..... یک فاجعه است (265036)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۸
البته بفرمایید رسانه ملی به جای پرداختن به فتنه 88 باید به فلان معلم متجاوز به دانش آموزانش میپرداخت و ارزشش را بالاتر میبرد (265190)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۰:۳۰
از همان سالهای اولیه دولت قبل که به بهانه سیاسی بودن صنف معلمان تعطیل شد معلوم بود که توطئه ای برای نابود کردن شان فرهنگیان در کار است
نباید فراموش کنیم که آموزش و پرورش ناموس کشور است و نباید به آن توهین شود!!!!!!!!!!!!!!! (265040)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۶
اگر به جای سیاست زدگی مسائل به درستی ریشه پابی میشد الان اوضاع این نبود.
لابد اگر فلان صنف تعطیل نمیشد اون بچه هم تحت تاثیر اون صنف معلمش را نمیکشت.
جمع کنید خودتون را (265188)
فرداد
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۰:۳۹
متاسفانه فرهنگ این مملکت نابود شده !! فرهنگی که بازیچه دست عده ای سیاست ورز شد که هر امکانی را برای بالا رفتن از پله های قدرت انجام دادند ! در یک جامعه همه ما مقصریم ولی انانی که رسانه ها و خصوصا رسانه میلی و اموزش و پرورش و اموزش عالی و نهاد های فرهنگی و... را اداره میکردند بیشتر مقصرند جامعه ای که تا کسی حرف میزند باید منتظر فحش خوار و مادر بود جامعه ای بیمار است حالا باز هم یه عده ای بیان و توجیه کنن!!!!! (265043)
و.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۰:۴۵
بهار جان یه پست بزار گزارش لحظه به لحظه از رای اعتماد امروز مجلس و زیرشم باز بزرا تا بتونیم نظر بدیم . چرا ما باید بریم تو فارس و در نظرات اونا شرکت کنیم چون بهار نیوز خودمون این امکان رو ازمون میگیره (265045)
صدر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۴:۱۵
و.ر برو خبرآنلاین اونجا دربست مال خودمونه . خبرآنلاین نمیذاره جیک مخالفین هم در بیاد. (265126)
دکتر بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۰:۵۷
"از دید ما، هم این معلم مظلوم و هم دانش آموز ضارب، هر دو قربانیان نظام ناهنجار فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هستند" بدون شک هر دو قربانی ساختار بیمار آموزشی شدند مثل هزاران نفر دیگر مثل جوانان بیکار که قربانی این سیستم ناهنجار شدند و این سیکل بیمار همچنان در گردش است و تدبیری برای آن نیست....... (265051)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۰:۵۷
نسل دهه40الی60 نسلی بودن که هم به بزرگتر از خود و هم به معلمان و استادان خود و الان هم اگر کسی از آ استادان در قید حیات باشند احترام می گزارند و همان نسلی بودن که در جبه ها حماسه می آفريدن اما متاسفانه به دليل برنامه ريزی های غلط و نبود پشتوانه های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی نسلی که با آن روبرو هستم با بسیاری ناهنجاری روبرو هستند که متاسفانه هیچ برنامه ای نیز برای آن نداشته و نداریم (265052)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۱:۰۰
علت در گیری چه بوده که باعث مرگش شده (265054)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۱:۰۷
قتل اين معلم هم افتاد گردن حكومت و نظام
بعد ادعاتون ميشه ما سياسي كار نيستيم! (265057)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۳۵
عزیزم نظام مقصر نیست اما تنظیم آئین نامه انظباطی ضعیف که برخورد جدی با دانش آموز خاطی نمی کند مقصر است شما آئین نامه انظباطی و اجرائی مدارس را مطالعه بفرمائید (265213)
قلی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۵۱
قتل این معلم به گردن 42 نهادی است که همه به موازات هم کار فرهنگی می کنند و تا این معضلات دیده می شود همه کنار رفته و می گویند : کی بود کی بود؟ من نبود!
قتل این معلم به گردن تمامی کسانی است که فقر را به جای عزت به مردم داده اند!
و ...
دولت را من و شما می سازیم ولی ای کاش هر وقت می سازیم با کمی تأمل و تدبیر بسازیم.
8 سالی که گذشت زمان کمی برای تخریب هزار سال تمدن نبود. (265276)
1515
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۱:۳۸
براي همه كساني كه حتي حق دفاع حداقلي رو حتي در مطبوعات به فرهنگيان مظلوم نمي دهند متاسفم -آثار اين كاررو درسالهاي آينده خواهيد ديد . (265068)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۱:۴۹
بیانیه صنفی معلمان خوب نوشته. اما بهار تو خودت فهمیدی چجوری خبر را درج کردی؟ "..جود بحران‌ در آموزش و پرورش دانسته و نسبت به ترویج سیاست‌هایی که به عادی شدن خشونت در جامعه منجر می‌شود هشدار دادند..." بحران در آموزش و پرورش و تنبیه بدنی دانش آموزان و یا خشونت علیه معلمان ( که این دومی بسیار بسیار نادر هست) مقوله ای جداست و خشونت روز افزون در جامعه ما مقوله ای دیگر. (265072)
متاسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۲:۰۲
تا چند روز دیگه خانواده قاتل دست به دامان هنرمند و تلویزیون و ..... که بچه مونو اعدام نکنن ولی هیچکس یقه پدر رو مادری رو که این بچه رو بزرگ کرده نمی گیره که این تربیت شماست ؟!!! (265077)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۲
البته توجه کن. اسمش روشه آموزش و پرورش
بچه ها روزی 8 ساعت در مدرسه هستن یعنی بیشتر از خونه. پس همین معلم ها در شکل گیری شخصیتشون بی تاثیر نیستن (265185)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۱۳
24-8=16 (265268)
000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۱:۲۸
مرتضی جان ساعت خواب را حساب نکن. (265312)
دکتر بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۲:۴۴
16 ساعت 10 ساعتش خوابه (265340)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۲:۱۵
جامعه ای که ارزش معلم اش را نمی داند رو به انحطاط است /روحش شاد و بگویم شهید علم (265079)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۰
جامعه ای که ارزش دانش آموزش را هم نمیدونه رو به انحطاط است
معلم گرامی چرا در برابر رفتار همکارتون که با شلنگ رگ دست دانش آموزی را پاره کرده بود معترض نشدی؟
مگه خشونت با خشونت فرق داره؟ (265181)
ساکت المتکلمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۲:۲۳
ظاهرا مردم با زبان رفتاری و غافلگیری های ناگهانی شان بامدیران سخن می گویندو آن ها را متوجه ضعف هایشان می کنند.زبانی که نیرومند تر از هر ابزاری است. (265082)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۲:۲۹
وقتي برا ديدن اعدام ي آدم 1000 نفر ميريم صف مي كشيم، وقتي برا تحميل عقايد مذهبي چه كار ها كه نمي كنيم . انتظار دارين موقع اعتراض و نزاع به هم گل بديم و با هم به گفتگو بپردازيم؟ (265084)
شسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۲:۲۹
بهار نیوز سایت مستقل چرا سرو ته هستی این تیترت یعنی چی فقط می خوای تا یک سال دیگه به هر بهانه ای از مرتضی پاشائی تیتر داشته باشی ..... (265085)
دبیر شیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۲:۳۵
با 23سال سابقه آموزشی طعم انواع نا ملایمت ها را در این جامعه چشیده ام.از جامعه ای که ارزشها فقط در رنگ ولعاب خلاصه می شودانتظاری نیست .موراد ذکر شده توسط همکارانم درد دل 13میلیون فرهنگی ودانش آموز است. (265090)
اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۲:۵۰
لطفا پیگیر حقوق معلملین عزیز باشید (265098)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۳:۰۸
معلمان قشر زحمت کش وبدبختی هستند حالا هم باید بخاطر این شغل ضربات جاقو هم پذیرا باشند (265105)
شسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۷:۱۶
هنوز سیلی که سال پنجم ابتدائی به خاطر ننوشتن فقط یک بار تکالیفم رو از یادنبردم اونم بعد از بیست سال (265231)
هما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۳۵
درست صحبت كن بابا من فرهنگيم به هيچ وجه هم ادم بدبختي نيستم اين چه جور ادبيات شما ملته 90 درصد خانماي فاميلم فرهنگي هستن وهيچ كدوم هم بدبخت نيستن شما دوست داري خودتو تحقير كني مشكلي نيست از بقيه مايه نذار يك دليل ديگه پايين اومدن ارج فرهنگيا بكار بردن همين واژه هاست مساله اصلي خشونت تو اين مملكت مساله يك روز دو روز نيست ريشه دارتر از اين حرفاست من خودم تا به حال به هيچ وجه دست روي شاگردي بلند نكردم ولي همه شاگردام از والدينشون كتك ميخورن اينو چي ميگين (265251)
کاوه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۳:۲۳
خداوند رحمتش کنه ولی باید یه سروسامانی به این وضعیت داد در زمان ما حدود 15 سال پیش یه دانش آموز معلممونو یه سیلی زد اما اون زمان با مسئله راحت برخورد شد تا امروز با نسل 70-80که اصلا قید و بند و خط قرمز یندارن و راحت میشه گفت یاغی.دوم اون زمان که در زمان انقلاب فرهنگی از نخبها تا قبولی ها متوسط رو از دانشگاه و کرسی درس دور کردن و عده ای رو که اغلب لیاقت نداشتن و به عناوینی به دانشگاهها و... راه دادن با روشی به دور از عقل و علم تربیت و آموزش دادن هر دوره نسلی نافهم تر یاغی تر بوجود میاد که تصورشم (265112)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۳:۴۵
همکار عزیزم .روحت شاد . (265114)
معلم باز نشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۴:۱۷
فعلا مهمترین مشکل برخی بزرگان "فتنه" و "مخالفت با مذاکره" است..مشکلات فرهنگی اعتیاد فقر فحشا بیکاری و ......که مهم نیست و گر نه دلواپسان گرامی دلواپس این امور میشدند... (265130)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۵:۵۷
عزیز من هر آدم روستایی که فوت کنه حداقل 3000 نفر برای مراسمش میان. چون همه اهالی روستا با هم فامیلن و یه حس قبیله ای دارن. اینجا که آموزش پرورشی های بروجرد هم حتما میان تا ....
اما تشیع مرتضی پاشایی از همه اقشار جامعه بود. (265179)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۴۱
هموطن بروجرد رروستا نیست..حداقل اگر خوب متن خبر رو میخوندی میفهمیدی که بروجرد شهره (265275)
جواد عبد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۸
من خودم معلم هستم .خداشاهداست وضع اموزش وپرورش فاجعه بار است.شمانگا ه کنید که بسیاری ازمعلمان برای گذراندن زندگی به مشاغل دیگری روی اورد ه اند وازسوی دیگر عدم وجود تربیت صحیح باعث فروپاشی پایه های احترام متقابل هم درجامعه وهم میان دانش اموز ومعلم شد ه است .عزیزان شما به میزان حقوق معلمان در جوامع دیگر نگاه کنید که بالا ترین حقوق را می گیرند زیرا همه می دانند که صاحبان همه مشاغل اززیر دست معلم عبور می کنند وتا وضع اموزش وپرورش درست نشود هیچ برنا مه سازندگی وتوسعه درست نخواهدشد. (265189)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۸:۰۷
من معلم نه معیشت مناسب دارم نه منزلت خوب در جامعه و کلاس خدایا کمکم کن!!!!! (265239)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۱۳
واقعا متاسفم از کسانی که در مورد قشر فرهنگی اینگونه صحبت و اظهار نظر میکنن طبق آمار بالاترین میزان تحصیلات در بدنه دولت مربوط به آموزش و پرورش است. کاش اونایی که معلمی را شغل آسان می دانند رو یک ساعت سر کلاس 30 نفره دبیرستانی بزاری ببینم چطور کلاس رو کنترل میکنه که هم درسش رو بده و هم نظم رعایت شه. واقعا متاسفم. علت این پدیده تاسف بار ابتدا قوانین و سیاست های غلط جدید آموزش و پرورش نسبت به معلم و دانش آموز و دوم معضل فرهنگی خانواده و جامعه . (265267)
ای سان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۲۳
الان ما به مدرسه پول کمک به مدرسه دادیم الان از اون پول هیچ خبری نیس معلوم نیست که پولو چیکارش کردن باید اموزش وپرورش دنبال کنه که ببینه پول کجاس؟؟؟؟؟ خدابه همه ی معلمان صبربده (265269)
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۲۴
در همین لحظه که خبر را می خواندم تلویزیون حکومت ما، برای فلسطین پیرهن پاره می کند
خاک توی سر ماها. (265271)
اینور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۲۵
عذر میخوام توهین نشه ازدست بعضی پسرا اینجورکارابرمیاد (265272)
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۱۹:۳۸
.کسانی که فکر می کنند کار تدریس راحت هست پیشنهاد میکنم یک سال تحصیلی این کارو انجام بدن بعد نظر بدن آیا کار معلمی با 42 تا دانش آموز در هر کلاس راحته یا نه ..بعد میفهمن که نیاز به سه ماه استراحت مغز و اعصاب و تمدد اعصاب دارن ...معلمین قشر زحمت کشی هستند و شاید از شریف ترین شغلهاست اما همه فکر می کنند تعطیلی دارن وودقت کردید با تعطیلی و بی پولی اخه به کی خوش میگذره کاش حقوق معلمین مث ارگان های دولتی بود بدون تعطیلی ووو شرایط راحتی در اکثر ارگانها برای کارمندانشون هست (265274)
یک شهروند فرهنگی
Spain
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۰:۱۸
پیدایش مدارس غیر دولتی سبب گستاخی مدیران ، موسسین ، خانواده ها و دانش آموزان شده است. وقتی مدیر و موسس یک مدرسه می گوید پولی که یک شاگرد برای من می آورد از یک معلم که اخراج شود با ارزش تر است باید هم در مدراس دولتی و هم غیر دولتی با معلمین در همه مقاطع بدین صورت رفتار شود . خود آقای وزیر کلیه این مطالب را بهتر از همه می داند. چون از یک خانواده فرهنگی است و با مدارس دولتی و غیر دولتی آشنایی کامل دارد ولی سکوت کرده ، چون مصلحت خود را در این می داند. (265292)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۱:۱۲
اه بس کن دیگه مرتضی مرتضی
مرد تموم شد رفت مثل خیلی آدمای دیگه
همچین بتش کردن انگاری کی بوده (265304)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۵ ۲۲:۳۴
وای بر جامعه ای که منزلت معلمش اینگونه باشد. (265336)