به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۶۲۰۱۶
در آغاز فصل سرما و بارش برف و باران

هشدار درباره اوضاع 2 میلیون آواره عراقی

گروه بين الملل: سازمان‌های بشردوستانه با اشاره به آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در اقلیم کردستان عراق که بیشترین آوارگان عراقی را در خود جای داده است، نسبت به بدتر شدن وضعیت این آوارگان هشدار دادند.
هشدار درباره اوضاع 2 میلیون آواره عراقی
تیم امدادرسان سازمان ملل اعلام کرد که تعداد آوارگان عراقی که بر اثر موج خشونت‌ها از ابتدای سال 2014 از منازل‌شان کوچ کرده‌اند به 2.1 میلیون تن می‌رسد در حالی که از زمان حمله داعش از ابتدای ژوئن تعداد این آوارگان روز به روز بیشتر می‌شود. تیم سازمان ملل اعلام کرد: هزاران تن دیگر به ویژه در منطقه کرکوک واقع در شمال عراق همچنان از منازلشان متواری شده‌اند و این افراد به کمک‌های فوری سازمان‌های بشردوستانه نیاز دارند. تیم امدادرسان سازمان ملل با اشاره به آغاز بارش برف در برخی از مناطق استان دهوک واقع در شمال غرب کردستان عراق که تعداد زیادی از آوارگان در آنجا حضور دارند، اعلام کرد: به دلیل نبود پناهگاه‌های مناسب و گرم در آغاز فصل سرما سلامت آوارگان در معرض خطر است.

سازمان‌های بشردوستانه غیردولتی با اشاره به اینکه آوارگان در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند از سازمان ملل خواستند تا هرچه سریعتر به یاری آنان بشتابد. در همین راستا برنامه سازمان ملل برای تامین نیازهای آوارگان عراق و سوریه نیازمند بودجه 173 میلیون دلاری است که یکی از برنامه‌های سازمان ملل برای این آوارگان است. از سوی دیگر، نیروهای پلیس کردستان عراق بیش از 10 تن از آوارگان ایزدی را که در اعتراض به وضعیت‌شان دست به تظاهرات زده بودند در چادرهای نزدیک شهر دهوک بازداشت کردند. آوارگان ایزدی در اعتراض به شرایط بد خود، خیس شدن چادرها بر اثر باران و نبود امکانات لازم از جمله مواد غذایی کافی، دست به اعتراض زدند.
مرجع : ايسنا