به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۶۲۲۷۱
آزادی‌های سیاسی و اجتماعی باید تضمین شود

اگر کسی نظرمخالف دارد چرا باید بازداشت‌شود؟

نباید کسانی که کار حزبی می‌کنند٬ حصر شوند
گروه سياسي: دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: آزادی‌های سیاسی و اجتماعی مردم باید تضمین شود و اگر کسی نظر مخالف دارد نباید بازداشت شود.
اگر کسی نظرمخالف دارد چرا باید بازداشت‌شود؟
به گزارش ایلنا، حسین کمالی در ششمین کنگره حزب اسلامی کار گفت: زندگی کردن در نظام اسلامی برای ما افتخار است اما نارسایی‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید مورد اصلاح قرار گیرد. از این جهت باید تلاش کنیم. کمالی با بیان اینکه در شرایط امروز جمعیت روشن‌فکر کشور ناراضی هستند، گفت: هرچند بخش روشنفکر کشور نسبت به مسائل و مشکلات اظهار نارضایتی می‌کند اما به دنبال راهکار برای تغییر شرایط نیست.

کمالی ادامه داد: دولت نسبت به شرایط ناراضی است اما کمر همت برای تغییر و تحولات نبسته است و اقدام اساسی در این زمینه صورت نگرفته است. همچنین توده‌های مردم موقعیت مناسبی ندارند هر چند که صدا و سیما تلاش می‌کند تا مسائل اساسی کشور را نادیده بگیرد و به مسائل پیش پا افتاده بپردازد.

وی با انتقاد از اینکه برنامه‌های سرگرم‌کننده صدا و سیما کم نیستند، تاکید کرد: جای تاسف دارد که برنامه‌های آگاهی‌ دهنده برای تمامی اقشار جامعه مدنظر مدیران صدا و سیما نیست و در هیچ زمینه‌ای به مسائل اساسی پرداخته نمی‌شود این فقط در زمینه مسائل فرهنگی نیست زیرا ما در خصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی نیز دچار مشکلات بسیاری هستیم.

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه در کشور هیچ‌گاه به دنبال علت‌یابی در مسائل نیستیم، گفت: مسئولان همیشه به معلول‌ها توجه داشته‌اند، اشکالات و ایرادها نیز دیده شده است و اظهار نظر شده اما به علت‌ها نپرداخته‌اند اینکه آقای موسوی لاری به بحث داعش اشاره می‌کنند و امروز بسیاری از به وجودآمدن این مشکل اظهار نگرانی می‌کنند به این دلیل است که به معلول ها توجه شده است.

کمالی ادامه داد: داعش معلول یک ساختار سیاسی ناقص است اگر حکومت‌ها سیاست‌های درست و منطقی اتخاذ کنند، چنین مسائلی پیش نمی‌آید. وی به بحث شکل‌گیری تروریسم اشاره کرد و گفت: تروریسم با ایده اختناق و استبداد همراه است جمعی از مردم نمی‌توانند، حرف‌شان را به صورت ساده بزنند و آنجاست که دست به اسلحه بردن‌ها را می‌بینیم و به آن اعتراض می‌کنیم اما به شکل‌گیری آن توجه نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امثال بابک زنجانی اموال ملت را به جیب می‌زنند و این است که به علت کارها توجه نشده است، گفت: باید به شرایط توجه کرد و به ارائه راهکار پرداخت. امروز وضعیت اقتصادی کشور نابه‌هنجار است. اینکه بسیاری به مبالغ سرقت رفته و اختلاس توجه دارند جای تعجب است زیرا من به منابعی فکر می‌کنم که برده نشده اما به بدترین شکل ممکن هزینه شده است.

کمالی خاطرنشان کرد: در 108 سال گذشته 2 هزار میلیارد دلار پول در کشور به دست آمده با این پول می‌توان کشور جدیدی را از نو ساخت اما کشور ما در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا صنعت رو به رشدی داریم یا اقتصادمان سودده است؟ با این اقتصاد به هیچ‌جا نخواهیم رسید. 10 سال پیش پیش‌بینی کردم که تک‌تک واحدهای صنعتی تعطیل می‌شوند. امروز 80 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی یا تعطیل شده‌اند و یا در حال تعطیل شدن هستند.

حسین کمالی داشتن اقتصاد خوب را بر مبنای حکومت مبتنی بر دانش و تخصص دانست و گفت: متاسفانه به جای توجه به تخصص و علم روز به روز به دلیل بی‌توجهی اقتصاد ما ضرر دید. کارگاه‌های تولیدی تعطیل شدند و این در حالی است که حقوق کارگران افزایش داده نشده است. وی با انتقاد از 10درصد کاهش حقوق کارگران گفت: به آقای روحانی عرض کردم می‌خواهید سال دیگر 10 درصد از حقوق کارگران را کاهش دهید؟ نباید با این قشر چنین برخوردی صورت بگیرد.

کمالی معتقد است اگر اصلاح ساختار اداری نداشته باشیم صنعت سود‌ده نمی‌شود و این باعث ضرر به همه بخش‌ها می‌شود. بنابراین باید با اصلاح ساختار اقتصادی به تولید در چارچوب رقابت شکل دهیم. در سیستم فعلی فردایمان از امروزمان بدتر است بنابراین باید از تجربه و روش دیگر کشورها استفاده کنیم. اینکه امروز ده میلیون بیسواد مطلق در کشور وجود دارد و 300 هزار کارفرمای بیسواد نیازمند تغییر در شرایط است.

کمالی با تاکید بر اینکه باید به ریشه‌ها بپردزایم و ایرادات را ببینم تا راهکار اراده دهیم، گفت: اینکه ماهیانه 4 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور میان مردم توزیع می‌شود، نمی‌تواند کارکردی در وضعیت بهتر کشور داشته باشد چنین روشی نشان می‌دهد که دولت‌ها همیشه به دنبال کار راحت هستند. بنابراین با اصلاح ساختار می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم. بیشتر از اینکه نگران سوءاستفاده‌های ناشی از اختلاف باشم، نگران فرهنگ کار هستم. نگران اینکه کارگری که ماهیانه 600 هزار تومان حقوق می‌گیرد وقتی خبر اختلاس را می‌شنود چه حسی دارد.

دبیر کل حزب اسلامی کار با انتقاد از اینکه دولت‌ها خود را مالک نفت می‌دانند، گفت: نفت مال ملت است و مردم مدیریت آن را به دولت‌ها سپرده اند بنابراین باید دخل و خرج آن به صورت درست باشد. مدت‌هاست راجع‌ به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صحبت می‌کنیم و اینکه افرادی می‌خواهند وارد کار حزبی شوند. بنابراین نباید کسانی که می‌خواهند کار حزبی کنند با درگیری و حصر مواجه شوند. آزادی‌های سیاسی و اجتماعی مردم باید تضمین شود و اگر کسی نظر مخالف دارد چرا باید بازداشت شود؟

وی تاکید کرد: علت اینکه احزاب رشد نمی‌کنند نگاه بد به احزاب است. فرهنگ یکسویه گویی در کشور ما را دچار مشکلات بسیاری کرده و از آنجایی که مسائل در کشور اصلا مورد بحث قرار نمی‌گیرند این فرهنگ توسعه یافته است. برای قدرتمندتر شدن احزاب باید از فرهنگ یکسویه گویی فاصله بگیریم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم زیرا نقش احزاب و تاثیر آنها در جامعه بسیار مهم است.

کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۴:۳۸
بهارجان!
نمیدونی چقدراین خبرت به دل من نشست، انگارآقای کمالی اززبان من سخن گفته بود.
زنده باد کار، آزادی، جامعه ی مدنی (267107)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۵:۱۶
دستیابی به کار،ازادی،جامعه مدنی،دراینجا چیزی شبیهه رویاست!!!
واقعیت اینجا اینکه،،لبخندازلب مردم رفته!!!!! (267123)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۵:۵۳
افسانه جان!
اینقدرازنبود لبخند وشادی وسیاهی گفتیم که حتی خودمان و حامیانمان هم به رکود دچارشدند؛ پس چرا این زخمها را دوباره بازکنیم و به دنبال راهی برای فردایمان نباشیم؟ (267135)
کارگزاراصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۶:۳۲
حق با افسانه است چرا که ما سرپایی مردیم یا به عبارتی مرده متحرک .برای زندگی مان ،کارمان، زن بچه هایمان ،تفکراتمان،لباس پوشیدنهایمان،دشمنیهایمان ،
مدرسه بچه هایمان ،دینمان، مذهبمان،دوستی هایمان ، حس بیناییمان ،شنواییمان و........................................یک سری ادم تصمیم میگیرند و ما باید اجرا کنیم در غیر اینصورت میشیم مرتد یا ضد انقلاب هزارتا انگ دیگه میخوریم تا اینکه از زندگی ساقط بشیم.مگر نمیبینید یه عده شدند ارباب و ما هم جز رعیتی این اقایان کار دیگری بلد نیستیم.چون ما حقی نداریم !!!!! (267142)
008
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۴:۴۷
دليل اصلي مشكلات اقتصادي انحصاري بودن بازار هاي بزرگ كار است كه دست دولت است .بخش خصوصي ام بايد با رانت بتواند سرپا باشد/ دلين اين هم ورود افراد نابلد و مهره چيني بد در سياست و اقتصاد است افرادي كه با پول مدرك گرفتن و الان تز اقتصادي ميدن. (267113)
دکاندار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۰:۵۳
بغیراز جبهه پایداری همه ضدانفلاب.ضدولایت وبیدین ولیبرال وسکولارهستند. (267215)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۵:۰۵
تو اين مملكت ما آزادي بيان داريم...
ولي آزادي بعد از بيان نداريم...!!! (267121)
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۶:۲۲
آزادی بعد از بیان همان انتخابات است البته اگر به صحت انتخابات اعتقاد دارید.اگر بیان شما جامعیت داشته باشد به کرسی می نشیند و الا ... . (267139)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۵۳
آزادي بيان موردنظر شما رو هم تو انتخابات سال 88 ديديم...!!!!! (267182)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۵۶
يه حرفايي هست كه نميشه اينجا زد...!
البته قبلا نوشتم ولي بهار نيوز تأييد نكرده...!
مردم و ملت هم ميدونن كه تو اين مملكت چه خبره؟! (267185)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۲:۰۰
تو کشور ما یا همین اندازه موجود آزادی، یا بیان
آزادی بیان مال غرب گمراه و آمریکای جهانخواره (267222)
کارگزاران اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۵:۲۱
اقای کمالی عزیز بسیار زیبا بیان کردید خدا ازتون راضی باشد .واقعا"حرفهایی را بیان کردید مثل پتک برسر عده ای قدرت طلب و انحصار طلب زده شد اگر حیا داشته باشند. (267126)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۶:۲۷
ادبیاتتان سخیف است. مثل اعتراضات 88.
این وضعیت طی سال ها بوجود آمده نه طی 8 سال . بابک زنجانی دزد است اگر در دوره احمدی نژاد باشد آنوقت اگر شهرام جزایری و کرباسچی مجلس ششم اصلاح طلب و رئیس آن را با پول بخرند و اموال شهرداری را بالا بکشند هیچی نیست . لعنت خدا بر زنجانی و جزایری و... (267141)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۶:۳۴
ایشان در حالی از آزادی سیاسی سخن می رانند که نزدیک به 35 سال است که رئیس حزب کار هستند وبه همراه وزیر فعلی کار ورفاه (ربیعی ) این حزب را در اختیار دارند ایشان را چه کسی به این سمت برگزیده است ؟؟؟؟ واقعا زمونه برعکس شده بهار جان قرار نیست هرکس میدان را خالی دید ومن منم کرد شما هم حرف هایش را بدون نقد یا گوشزد کردن حقایق چاپ کنید کاش ایشان را به چالش می کشیدند که تا به حال چند بار مجوز راهپیمایی کارگران در روز کارگر را اخذ کرده ویا اینکه کی می خواهند بازنشسته شوند بگذار دیگران هم خدمت کنند (267143)
ای بابا
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۷:۱۴
ایران رو به پیشرفت و توسعه است . باور نداری از 118 بپرس (267148)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۷:۱۸
دولت باید به حال شیوه ی پرداخت کنونی یارانه فکری بکنه. اینکه دارا و ندار، یارانه بگیرن اون هم به طور مساوی با عدالت سازگار نیست! (267150)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۱:۵۴
:)اصلاح طلب همیشه نالان وهمیشه گریان و یک دهن همیشه جنبان با دستان وپاهایی ناتوان از انجام کاری برای مردم.حالا چرا جز ولیز میکنید حالا که روحانی به قول خودتان با ارای شما سرکاره.پس چرا بازم نق به جون بقیه میزنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟معلومه شماها عاجزید چه در قدرت چه بیرون قدرت. (267220)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۲:۱۲
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: بطور قطع نگرانی ما درباره حمایت ایران از گروه‌های تروریستی! چون حزب‌الله و دیگران و همچنین اقدامات بی‌ثبات‌کننده آنها در بخش‌هایی از منطقه همچنان برجای خود باقی است و حتی اگر بتوانیم به توافق جامع برسیم تحریم‌ها علیه اینگونه اقدامات باقی است و باقی خواهد ماند.هارف همچنین درخصوص اظهارات روز سه‌شنبه ظریف در نشست «دیپلماسی هسته‌ای» دانشگاه علامه طباطبایی مبنی بر اینکه دیگر جهان بر طبل جنگ علیه ایران نمی‌کوبد، گفت: ما همیشه گفته‌ایم که یک نتیجه دیپلماتیک (267226)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۲:۱۳
برای موضوع هسته‌ای ایران بادوام‌ترین و طولانی‌مدت‌ترین نتیجه‌ای است که به بهترین شکل به نفع همگان و مهم‌تر از همه به نفع امنیت ملی ما است. اوباما به وضوح اعلام کرده است که ما تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای صورت می‌دهیم اما دیپلماسی گزینه مورد نظر ما است. این به این دلیل نیست که ما این گزینه را بیش از گزینه‌های دیگر دوست داریم بلکه به این دلیل است که این بادوام‌ترین و بهترین گزینه‌ است. به همین دلیل در این پروسه (مذاکره با ایران) شرکت کرده‌ایم و به همین دلی (267227)
سلطانی ازکرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۳:۱۸
اقای کمالی واقعادیدی یک کارگریاکارمند(مستمری بگیرازنظرتمام دولتمردان)با30سال کارانهم درحکومت اسلامی دریافتی700هزارتومان با4نفردانشگاهی یک لحظه خودتان رابگذاریدجای ان نفرببینیدچطوری زندگی میکنداین زندگی نیست؟خواهش دارم ازاین حرفهای بیهوده نزنیدخودتان بامردم بیچاره مقایسه کنید.واقعابه نوکریاکلفت منزلت ماهی چندمیدهید؟خدایامارا بهصراط مستقیم هدایت کن (267241)