به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۵:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۶۲۷۸۹
محیط‌بانان را برای آموزش به اروپا می‌فرستیم

در بودجه،حقوق محیط‌بانان افزایش نیافته است

گروه جامعه: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: افزایش حقوق محیط بانان در بودجه ۹۴ لحاظ نشده اما قصد داریم تعدادی از این محیط بانان را برای آموزش‌های تکمیلی به اروپا اعزام کنیم.
در بودجه،حقوق محیط‌بانان افزایش نیافته است
معصومه ابتکار با بیان این مطلب افزود: افزایش حقوق فرآیندی است که باید از سوی دولت تصویب شود و جزء اختیارات روسای دستگاه‌ها به شمار نمی‌رود. بنابراین رئیس یک دستگاه نمی‌تواند رأساً افزایش حقوقی را برای کارمندانش اعمال کند و بر همین اساس ما نیز نمی‌توانیم حقوق محیط بانان را افزایش دهیم و در بودجه 94 نیز بند جدایی برای این موضوع نداریم. وی تصریح کرد: با این وجود در سال گذشته توانستیم حق کشف معوقه چندساله محیط‌بانان را بپردازیم و به دنبال راهکاری برای افزایش دریافتی‌های محیط بانان هستیم.

ابتکار گفت: یکی از اقداماتی که در سازمان محیط زیست کشور برای ارتقاء جایگاه محیط‌بانان صورت گرفته، برگزاری دوره‌های آموزشی برای محیط‌‌بانان است که با اتمام این دوره‌ تا هفته آینده، 500 محیط‌بان برای اولین بار دوره‌های پایه آموزش محیط بانی را طبق استانداردهای جهانی دیده‌اند. به گفته وی، این تعداد محیط‌بان آموزش دیده نیمی از هزار محیط بانی هستند که آموزش آنها در اولویت برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و بر همین اساس این محیط‌بانان آموزش دیده می‌توانند از این ارتقاء شغلی استفاده کرده و پایه حقوق بیشتری دریافت کنند. به گفته معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به زودی از بین این 500 محیط‌بان دوره دیده گروهی انتخاب شده و برای گذراندن یک دوره تخصصی به اروپا فرستاده می‌شوند.
مرجع : آنا