به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۵ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۶۳۵۴۲
وضعیت موجود خوابگا‌ه‌ها راضی‌کننده نیست؛

پیوست فرهنگی خوابگاه‌ها در حال تدوین است

گروه جامعه: معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با بیان این‌که در حال‌حاضر برای خوابگاه‌ها پیوست فرهنگی به‌صورت مستند نداریم، خاطرنشان‌کرد:‌ چند ماهی است که در حال نوشتن و تدوین پیوست فرهنگی برای خوابگاه‌ها هستیم که در این پیوست فرهنگی به ریزترین نکات زندگی خوابگاهی توجه می‌شود.
پیوست فرهنگی خوابگاه‌ها در حال تدوین است
محمدرضا داود‌آبادی‌ فراهانی اظهار‌کرد: افتتاح دو خوابگاه جدید دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، بازدید از وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه، بررسی امکانات موجود در خوابگاه‌ها و هم‌چنین نشست با دانشجویان از اهداف سفر به اهواز بوده است. وی وضعیت موجود خوابگاه‌های کشور را نامطلوب توصیف کرد و با بیان این‌که اغلب خوابگاه‌های دانشگاه‌های سطح کشور قدیمی هستند و به همین دلیل وضعیت مطلوبی ندارند، گفت:‌ ما خودمان نیز از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی راضی نیستیم؛ البته خوابگاه‌هایی که اخیرا ساخته شده است، به‌ لحاظ امکانات رفاهی وضعیت بهتری نسبت به خوابگاه‌های قدیمی دارند. در این خوابگاه‌ها مکان‌هایی برای امور ورزشی و فرهنگی در نظر گرفته شده‌است، در‌حالی‌که خوابگاه‌های قدیمی اکثرا این تسهیلات را ندارند؛ البته به‌طور کلی خوابگاه‌ها‌ی موجود با خوابگاه‌های آرمانی که مدنظر ماست فاصله دارد.

داودآبادی‌فراهانی با بیان این‌که نظرسنجی از دانشجویان درباره وضعیت خوابگاه‌ها در حال اجراست، ‌افزود:‌ برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که اغلب دانشجوی دکتری حرفه‌ای هستند و سال‌های زیادی در خوابگاه‌ها حضور دارند، وضعیت خوابگاه‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد و حتما باید در خوابگاه‌ها برنامه‌ای در نظر گرفته‌شود که به فعالیت‌های ورزشی و فوق‌برنامه آن‌ها نیز توجه شود؛ چرا که ‌تمامی این موارد ریز در زندگی دانشجویان موثر است. وی خاطرنشان کرد: وضعیت موجود خوابگا‌ه‌ها راضی‌کننده نیست، البته مشخص است که در سال‌های گذشته کارهایی پیرامون بهبود وضعیت خوابگاه‌ها صورت گرفته است ولی هنوز تا رسیدن به نقطه آرمانی مد‌نظر ما فاصله زیادی وجود دارد. ما منابع مالی لازم را برای ساخت، تجهیز و تکمیل خوبگاه‌ها در اختیار نداریم؛ به هر حال یا دولت این منابع را به ما اختصاص نمی دهد و یا جز اولویت‌هایش نیست. به هرحال به روش‌های تامین مالی دیگری فکر می‌کنیم که بتوانیم وضع موجود را بهبود بخشیم، ولی این قضیه در کوتاه مدت قابل حل نیست و در واقع فرایندی میان‌مدت و طولانی‌مدت است.

معاون دانشجویی‌و فرهنگی وزارت بهداشت در ادامه اظهارداشت:‌ از برنامه‌های حوزه فرهنگی این است که برای کانون‌های فرهنگی، کانون‌های اجتماعی و تشکل‌های سیاسی فضایی باز کنیم که تعداد آن‌ها افزایش یابد. معتقدیم در برنامه‌های فرهنگی، سیاسی و ورزشی ما می‌توانیم جمع بیشتری از دانشجویان را تحت پوشش قرار‌دهیم. در حال حاضر حدود 30 درصد از دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی و سیاسی فعالیت می‌کنند و باید شرایطی را فراهم کنیم که دانشجویان فرصت و فضای بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی و ورزشی داشته باشند. داودآبادی‌فراهانی یادآورشد:‌ دانشجویان باید شکوفایی فرهنگی، علمی و هم‌چنین سلامت جسمانی خوبی داشته باشند و فضای باز سیاسی ایجاد شود تا حرف‌های‌شان را بیان کنند و تضارب آرا و اندیشه صورت‌گیرد.

خوابگاه دخترانه بوستان با ظرفیت 400 نفر و خوابگاه 52 واحدی متاهلی شهید‌رجایی، با حضور داوود‌آبادی‌فراهانی افتتاح شد. حضور معاون دانشجویی ‌و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان ‌و‌ آموزش پزشکی، در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و پاسخ به پرسش‌های آن‌ها، از دیگر برنامه‌ها بود.
مرجع : ایسنا