به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۷
 
۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۶۳۹۱۷
بابک زنجانی در آستین مسئولین این مملکت بزرگ شد

اظهارات صريح محمد دادکان در تلویزیون در باره فساد

چه كساني اين كارت‌ها را صادر كردند؟ در مجلس فساد وجود ندارد؟
گروه ورزشي: برنامه ورزش از نگاه 2 که جمعه شب روی آنتن رفت، با اظهارات صريح محمد دادكان درباره فساد در عرصه هاي مختلف مديريت كشور همراه شد. او گفت: «فساد فقط در ورزش است؟ فساد در شورای شهر نیست؟ در وزارتخانه‌های دیگر نیست؟ در مجلس شورای اسلامی نیست؟ یک نماینده یک میلیارد تومان خرج می‌کند که وارد مجلس شود؛ او هر ماه 10 تا 12 میلیون تومان حقوق می‌گیرد که چهار سالش می‌شود 500 میلیون، بعد این آقا می‌آید یک میلیارد تومان خرج کند که وارد مجلس شود؟
اظهارات صريح محمد دادکان در تلویزیون در باره فساد
این برنامه با حضور حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس و دکتر محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و عبدالرحمن شاه حسینی قاضی اسبق فوتبال در کمیته انضباطی و همچنين مصاحبه ضبط شده با كفاشيان و تماس تلفني با سردار صدرالسادات برگزار شد.

در ابتدای بحث، رسایی در خصوص ماجرای کارت های پایان خدمت در کمیسیون اصل 90 سخناني بيان كرد و گفت: «چهار مربی مطرح در امر صدور کارت‌های پایان خدمت نقش داشته‌اند. در بین دارندگان کارت‌های معافیت مورددار، مجری و خبرنگار هم داریم. جالب است که وقتی ما داشتیم این پرونده را پیگیری می‌کردیم، بعضی از نماینده‌ها دنبال این بودند که کار را متوقف کنیم. دلیلش هم این بود که در شهر آنها تیم نظامی وجود داشت که مسوولان این تیم مایل بودند از بازیکنان سرباز استفاده کنند. ما اجازه نمی‌دهیم اینها در تیم ملی یا باشگاه‌ها بازی کنند. تخصص‌شان فوتبال است؟ خیلی خب، همه پادگان‌ها تیم فوتبال دارند، این دوستان هم بروند در پادگان فوتبال بازی کنند!»

سپس دادکان در مورد کارت های معافیت گفت: «من دوست دارم بحث فساد در فوتبال را باید اصلاح کرد و گفت فساد مربوط به آدم های این فوتبال و ورزش است. فوتبال کدام فساد را دارد؟ ورزش چه فسادی دارد؟ آن آدم ها باید دید که صلاحیت حضور در جایگاه های فوتبالی را دارند؟ موضوع اصلی حرف های من در خصوص افرادی است که در این بخش ورزش و فوتبال پست می گیرند.»

شاه حسینی نیز در این مورد گفت: «من با دکتر دادکان موافقم. فوتبال و ورزش تعریف خاصی دارد. اشخاصی که در این حوزه وارد می شود به همراه عملکردشان زیر سوال است نه فوتبال. در خصوص کارت های پایان خدمت باید بگویم ممکن است سند یا کارتی، اساسا جعلی باشد. مثلا گواهی نامه رانندگی. یعنی از مرجع اصلی آن صادر نشده باشد و در این مورد، قانون تعریف صریحی دارد. اما در این خصوص، عکس قضیه رخ داده است. یعنی کارت های پایان خدمت اصالت دارد و از مراجع قانونی با رعایت تمام مراحل قانونی صادر شده است. منشا کارت ها مثل مدارک پزشکی مخدوش بوده است. طبق ماده 43 نظام وظیفه، این سازمان ورود کرده و به دنبال ریشه های آن است. حدود 118 کارت معافیت بازیکنان فوتبال محل تردید است. بحث کفالت، پزشکی، تک فرزندی و ... بوده است. بعد از اینکه مسائل را رسیدگی کردند، یک تعداد معدودی را ابطال کردند که باید به همه مسائل بررسی شوند.»

کفاشیان که مصاحبه ای خارج از استودیو داشت نیز در بخش اول حرف هایش گفت: از این مدل کارت ها همه رفته اند و گرفته اند. مثلا بقال و ... هم از کارت ها دارند و این برعهده فوتبال نیست. دادکان در ادامه اظهارات صريحش اضافه کرد: «اگر غذا شور شد، باید آشپز را مواخذه کرد نه اینکه نمکدان را برداشت. مثلا الان فقط فساد در فوتبال است؟ در جاهای دیگر نیست. مردم اگر حقیقت را بشنوند، قبول می کنند. این فسادها در شورای شهر یا مجلس یا سازمان ها و ارگان های دیگر نیست؟ نماینده مجلس یک میلیارد هزینه می کند و برجی 500 میلیون درآمد دارد. بیایید همه چیز را برای یکبار هم شده، به مردم بگویید. برای یکبار به مردم بگوییم ما سیگار فروش ها را نمی گیریم، می رویم به دنبال آنهایی که تریلی تریلی می آورند. کی به اندازه من فوتبال را می داند؟ 45 سال در ورزش هستم و 4 سال و 50 روز رئیس فدراسیون. اگر دنبال واقعیت ها بودید، نباید بنده دعوت شوم تا از من سوال شود؟ سمینار علم و ورزش می شود، من دعوت نمی شوم و خیاط ها را دعوت می کنند. روز دانشجو مرا دعوت نمی کنند. کمیسیون اصل 90 کسی را از من بهتر پیدا می کرد؟ من نمی توانستم به کمیسیون اصل 90 کمک کنم و اطلاعات بدهم؟»

وي ادامه داد: «دکتر یحیی زاده فوت کرد، روحش شاد. می گفت من گزارش تهیه کرده ام از فسادها اما تهدید شده ام که گزارش را در مجلس قرائت نکنم. فقط فساد در فوتبال است؟ وقتی طرف اهلیت ندارد، او را می گذارید در پست های تخصصی چه اتفاقی رخ می دهد؟ همین که می بینید. 8 سال در دوره قبلی در ورزش گفتند ساختیم و فلان و بهمان. یکبار مجلس از آنها پرسید چه کردید؟ والیبال، بسکتبال، هندبال و... همه در ورزشگاه آزادی باید کار کنند. تا کی باید به مردم دروغ بگوییم.»

صدرالسادات رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا که روی خط تلفنی برنامه آمده بود، گفت: «از زمانی که موضوع کارت های معافیت مطرح شد، حدود 118 بازیکن که کارتشان ابهام داشت، باطل شد. طبق قانون اگر ابهامی در مدارک فرستاده شده به سازمان وظیفه وجود داشته باشد، باید پیگیری کنیم. عدم اصالت برخی کارت ها وجود داشت و ما تحقیقات را شروع کردیم. در نهایت 58 کارت مورد بررسی مجدد قرار گرفت و ابطال شد. فقط 10 نفر از آنها بودند که به دنبال کارهای خود نیامدند و ما از طریق فدراسیون فوتبال به دنبال ماجرا رفتیم. اما پرونده کسانی که کارت معافیت شان باطل شد و نام شان به قوه قضائیه رفت، باید به خدمت سربازی بروند. وقتی بررسی صورت می گیرد، طبیعتا مراجع یا افراد دیگر با موضوع مواجه می شوند. ما همه کسانی که درگیر پرونده بودند را وارد پیگیری های مان کرده ایم و با قدرت به دنبال روشن شدن مسائل می رویم. همه آنهایی که نقش داشته اند، باید پاسخگو باشد. فعلا جلوی بازی بازیکنان گرفته شده تا ببینیم در آینده در پیگیری ها و بررسی های مان به چه نکاتی برمی خوریم.»

رسایی در پاسخ به حرف های دادکان افزود: «ما اگر دادکان را دعوت نکرده ایم، دلیل داشتیم چون سایرین را دعوت نکردیم تا از آنها اطلاعات بگیریم. کمیسیون اصل 90 فقط به دنبال پرونده فوتبال نیست، ما کارهای دیگری هم داریم. ما که کلانتری نیستیم به فوتبالی ها بگوییم بیا کمیسیون اصل 90 و پاسخگو باش! نکته دیگر اینکه مطمئنم جاهای دیگر هم فساد وجود دارد. وجود فساد عیب نیست بلکه سکوت و عدم برخورد با فساد عیب است.»

دادکان گفت: «همه این کارها درست بوده و جعلی نیست. از مراجع ذیصلاح گرفته شده و کاملا درست است. خیلی راحت می گفتند 20 تا 50 میلیون بدهید و کارت معافیت بگیرید. البته از بسیاری بازیکنان 70 میلیون گرفته اند! ما باید آن 20 میلیون
دادكان: بابک زنجانی در آستین همین مسئولین این مملکت بزرگ شد اما فوتبالیست ها هنری دارند که تخصص شان است و از آستین کسی خارج نمی شوند
تومان را برگردانیم به بازیکنان و آنها را سپس بفرستیم به پادگان تا خدمت سربازی شان را بگذرانند. از طرف دیگر پول های بیت المال از جای دیگری رفته، آن 12 هزار میلیارد تومان و 3 هزار میلیارد تومان بیت المال هنوز برنگشته و...» در این لحظه رسایی گفت: «این پول ها را هم به حساب بیت المال برمی گردانیم» که دادکان فورا جواب داد: «امیدوارم به عمر من و شما قد بدهد و آن روز را هم ببینیم!»

رسایی جواب داد: «همه در این پرونده باید پاسخگو باشند، هم کسانی که کارت ها را تائید کردند و هم بازیکنانی که دانسته این کارت ها را گرفته اند. این یک کلاهبرداری است و سر قانون کلاه گذاشته اند. ما با عواملی که در این موضوع نقش داشته اند، برخورد کرده ایم. مثلا 4 مربی مطرح کشور در این موضوع نقش داشته اند، یا مدیران یک هیات در یک شهرستان که نزدیک به فدراسیون فوتبال بود را تحت نظر داشتیم. من وقتی از آقای صدرالسادات توضیح می خواهم، ایشان از عوامل خودشان دفاع نکردند. در همه دنیا کار جعل وجود دارد و دوستان ما نیز دنبال توجیه نبودند. فقط امروز و این بار نبوده، همه وجود داشته است. مهم این است که ما وقتی فساد را می بینیم، برخورد می کنیم یا نه؟ من وقتی می بینم فدراسیون فوتبال همکاری نمی کند، می گویم فسادی در حال رخ دادن است. مشکل اینجاست که می بینید. تیم ملی داشت به اردوی آفریقای جنوبی می رفت که ما مقابل بازیکنانی که کارت شان باطل شده ایستاده ایم اما چرا فدراسیون اجازه می دهد که آن بازیکن به فرودگاه برود؟ چرا مسئولان فدراسیون به دنبال توجیه هستند و می خواهند مدارک جعلی بازیکنان را نادیده بگیرند؟ چرا مربی تیم ملی را ملزم می کنند که مصاحبه کند یا نامه بنویسد که بازیکنان را ببخشید. یک مربی خارجی نامه نوشته تا دستگاه های نظارتی کارشان را دنبال نکنند. برخی از نمایندگان ما در مجلس دنبال آن بودند که ما کار را رها کنیم، چرا؟ چون تیم شهرشان نظامی بود و می خواستند بازیکنان را به شهر و تیم شهرشان ببرند آن هم با پولی بسیار کم. ما اینها را فساد می دانیم و به این نمایندگان عزیز هم گفتیم که کارشان فساد است. گفتند چون اکثر بازیکنان اصل خوزستان هستند، اگر نام شان را اعلام کنیم بحران امنیتی درخوزستان به وجود می آید. ما نام ها را اعلام کردیم و دیدید که هیچ اتفاقی رخ نداد. این عدالت نیست که ما بگذاریم فوتبالیست ها با این شرایط به فوتبال ادامه دهند. به هر حال طرف وقتی یک میلیارد بدهی مالیاتی دارد، یک ماشین یک میلیاردی سوار می شود در مقابل کارگر زحمت کشی که فورا در موردش مسائل مالیاتی اجرا می شود باید عدالت در موردش رعایت شود. البته عدد کارت های معافیت 100هزار کارت نیست. فکر می کنم حدود 118 نفر از فوتبال و کمتر از این در صنف های دیگر.»

شاه حسینی گفت: «از لحاظ مقررات باید همه ما مطیع قانون باشیم. ما در بحث کارت های معافیت از سه مرجع حرف می زنیم؛ مرجعی که کارت را صادر کرده آن هم به حکم قانون، مرجع قضایی که عاجزانه از رئیس قوه قضائیه خواهش می کنم یک نگاه ویژه ای نسبت به پرونده های قضایی در مورد کارت های جعلی داشته باشند. کسانی که فوتبالیست ها را به این راه بردند، باید با آنها برخورد شود. اگر نظامی هستند یا غیرنظامی باید با آنها طبق قانون برخورد شود. و سومین مرجع، فدراسیون فوتبال است. ما در بحث اسناد جعلی می گوییم اگر یک سند در ابتدا درست باشد و بعدا صحت آن لغو شود، باید دوباره مورد بررسی قرار بگیرد. این پرونده فراتر از آن است که یک بازیکن شخصا بتواند قانون را دور بزند ما باید به دنبال یقه سفید ها و دانه درشت ها برویم تا پرونده مشخص باشد.»

دادکان افزود: «فوتبالیست ها به غیر از گرفتن حکم از مراجع قضایی باید به فوتبال شان ادامه دهند. نمی خواهم بگویم در تیم های رسمی بازی کنند اما بگذارید به فوتبال شان در تیم های دیگر برسد.»
رسایی جواب داد: «هیچ کس از ته دل به سربازی نمی رود چون احساس خوبی از این موضوع ندارد. طرف یک مدتی از زیر سربازی در رفته اما به خودش می گوید وقتی پایم گیر بیفتند می روم زیر باد کولر و به تخصصم می پردازم. اما به عقیده ما عدالت می گوید این افراد که به دنبال دور زدن قانون بودند، باید بروند جای دیگری به غیر از فوتبال.» شاه حسینی گفت: «سازمان نظام وظیفه وقتی یک شخصی سرباز شناخته می شود، ممکن است آن فوتبالیست را بفرستد یک تیم محلی. این اختیار قانونی سازمان نظام وظیفه است. قانون می گوید هر کس با علم از یک تخلف آن کار را انجام دهد از 6 ماه تا یکسال حبس می شود.»

میلیونری تحت پوشش کمیته امداد!
رسایی مجددا گفت: «ما می گوییم اگر آقای ایکس کارت معافیت جعلی دارد، ما باید چطور با او برخورد کنیم. این مسائل چند دلیل عمده دارد؛ اول ضعف مقررات. مثلا آنهایی که فرزند طلاق بودند از خدمت معاف می شدند. ما پرونده ای داریم به نام فساد در عوامل و عناصر فوتبال و پرونده دیگری داریم در خصوص مسائل نظام وظیفه که یک بخش آن مربوط به فوتبالیست هاست. یکی از بازیکنان هست که پدر و مادرش طلاق واقعی نگرفته اند، طلاق سوری داشتند تا فرزندشان معاف شود. یا مورد دیگری که بازیکن قراردادی 900 میلیون تومانی بسته اما مادرش را تحت پوشش کمیته امداد کرده تا طبق آن قانون معاف شود!»

محمد دادکان همچنين ضمن حمله به وزارت ورزش، گفت که از طریق همین وزارتخانه دوباره با علی پروین تماس گرفته شده است: «وزارت ورزش در طول ده ماه، پنج مدیرعامل برای پرسپولیس انتخاب کرده؛ یعنی ما واقعا نمی‌توانیم یک مدیرعامل درست و حسابی برای تیمی مثل پرسپولیس انتخاب کنیم و بگذاریم سر کار؟ علی پروین دو، سه روز پیش به من زنگ زد و گفت از وزارت گفته‌اند یک کارهایی برای پرسپولیس انجام بده که من به او گفتم با این طناب پوسیده دوباره توی چاه نرو!»

رسایی گفت: «بابک زنجانی چطور شد بابک زنجانی؟ همین شد دیگر، دولت های قبلی مدام به او مدال می دادند. خروجی همه این رافت ها شد بابک زنجانی. ما نباید عدالت را قربانی مصلحت کنیم.» دادکان همچنین در خصوص مطرح شدن نام بابک زنجانی در قیاس با بازیکنان نیز گفت: «بابک زنجانی در آستین همین مسئولین این مملکت بزرگ شد اما فوتبالیست ها هنری دارند که تخصص شان است و از آستین کسی خارج نمی شوند! از طرفی اگر فدراسیونی تخلف داشته باشد، مجمع آن را مطرح می کند و رئیس آن فدراسیون باید برود.»

نسیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۰۹:۴۴
ما که چیزی نفهمیدیم...شما چیزی فهمیدید؟!....چرا فساد به این گسترده گی وجود دارد؟! (271246)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۰۹
واقعا چه کسی را گذاشته اند نائب رئیس کمیسیون اصل 90که خودش مشکل دار است؟آقای رسایی به چه دلیل هفته نامه 9دی خودرا باپول بیت المال به کتابخانه های عمومی می دادید؟آیا نهادکتابخانه های عمومی دولتی نیست؟شما اول برو خودتو صاف کن واز رانت ها بیرون بکش بعد گلوی دیگران را بگیر.حکایت فیلم سناتور شده .یاروخودرئیس باند موادمخدر بود همایش مبارزه با مواد گذاشته بود. (271471)
صادق
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۲۴
کمیسیون اصل نود:روح ا... حسینیان،حمید رسایی
" انرژی: میرکاظمی
"امنیت ملی:اسماعیل کوثری،جواد کریمی قدوسی
"شوراها: فاطمه آلیا،علیرضا زاکانی
"صنایع:مهرداد بذرپاس
"فرهنگی: بیژن نوباو،مرتضی آقا تهرانی

دیگه خودت تا ته خط مجلس دهم رو برو (271531)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۱۳
وقتی اینهمه پول تودست وبال فدارسیون فوتبال است وباشگاهها میلیاردی پول هزینه می کنندمعلومه که فسادبوجود می آید انوقت 100هزارتومان به حقوق معلم بدبخت می خواهنداضافه کنندمیخواهدجانشان دربیاد.اینه عدالت ؟ (271474)
نوروز
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۰۸
چون بجای شایسته سالاری مدیریت رو فقط به خودیها! میدن و تخصص اصلا ملاک نیست
و افراد نابلد حتی اگه سالم باشن بخاطر عدم آگاهی و تسلط زمینه مناسبی برای بروز فساد میشن
حالا اگه این مدیر ناشی و نابلد دنبال منافع حزبی و باندیش هم باشه میشه آش شله قلمکار دولت نهم و دهم (271497)
ایدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۳:۱۲
میفهمیدیم که روزمان این نبود ...کی میفهمیم خدا میدونه (271569)
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۰:۰۷
در نهایت فوتبالیستهای جوان بیچاره محاکمه خواهند شد و از مسببین این امر فقط مثلا تحت عنوان د-ر، ع-ن و...ذکر خواهد شد و این داستان ادامه دارد... (271249)
واقع بین
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۳۳
بهتر است ارتش حرفه ای شود تا قویتر هم شود ولی از کسانیکه مشمول هستند و می خواهند معاف شوند به نسبت در آمد سالیانه ای که در دوسال خارج از خدمت دارند مثلا نصفش را بگیرند تا معاف شود و آن پول را خرج ارتش کنند و گرنه بردن یک متخصص پزشکی و یا دیگر متخصصین و ورزشکاران حرفه ای به پادگان جز اتلاف سرمایه کشور نیست (271272)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۰۱
دوست خوبم حواست باشه کی رو با کی مقایسه میکنی تخصص ی پزشک و مهندس و..... کجا تخصص فوتبالیست کجا!!! (271404)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۵۱
تا جای که یاد دارم این آقای دادکان انسان پاک دست و خوش نیتی بوده اند از طرفی صراحت بیان ایشان قابل تحسین است آفرین بر چنین انسانهای با کمالی (271276)
یاشاسین اردبیل
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۴۶
اما حیف. سالهاست که ریاست فدراسیون ما شخصی مانند دادکان را داد میزنه اما دکتر دادکان به دلیل درستکار بودنش نباید رئیس فدراسیون بشه. (271540)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۰:۰۹
من با اين كه از رسايي بدم مي آيد و نظراتش اغلب برايم غير قابل تحمل است ولي در اين مورد تحسين مي كنم. واقعا درست مي گويد. متخلف بايد مجازات شود و فرقي ندارد چه كسي باشد و در چه جايگاهي باشد. به علاوه در همه كشورها انجام سربازي را يك وظيفه مقدس مي دانند و هر گونه تخلف در مورد از نظر جامعه نابخشودني است. (271250)
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۱۴
چرا هیچکدام از آقا زاده ها سربازی نمی روند ؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه خیلی از کشورها سربازی را کنار گذاشتند. (271267)
مشد حسن
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۳:۳۵
ای بابا حیف نیس پورش سوارای پنت هاوس نشین افتاب مهتاب ندیده سربازی برن؟!
من و شما میریم شاید دوتا تخم مرغ یه تیکه کره دادن، میخوریم کیف میکنیم (271573)
ایرانی ستمدیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۲۹
برای مبارزه (واقعی و نه شعاری) با فساد در سرزمین عزیزم هرکس قدمی بردارد درودش می کنم حتی اگر دشمنم باشد. (271271)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۵۹
زود قضاوت نکن به همین خاطر است ما همه چیز را زود فراموش میکنیم ،آدم و عالم دوست دارند متخلف مجازات شود اینکه حرف جدیدی نیست به دل شما نشسته! (271282)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۲:۰۱
نابخشودنی ترین چیز این است که من باسواد باکلی مشغله ی کاری بایدبروم؛ درحالی که اگرسربازنشوم وظیفه ی امروزینم هم کمترازسربازی نیست، ولی یک نفر که چون بچه پولداراست و تمام وقتش صرف دوردور کردن با ماشین پدرجان است سربازی اش را می خرد و به ریش من می خندد! (271284)
ایرانی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۲:۰۲
خود رسایی را ی باید مجازات کند . چقدر در آمد دارد؟ چقدر سرمایه دارد؟ یه حساب سرانگشتی از حقوقش بکنیذ . (271285)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۰:۲۹
ايراني عزيز!
بحث سر حقوق رسايي و امثال اون نيست... اينجا بحث سر اين رانتهاييه كه از طريق موقعيت نمايندگي مجلس دارن بدست ميارن وگرنه حقوق مجلس واسه يه روز پول تو جيبي بچه هاشونه...!!!! (271535)
بهادر
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۱۷
بله آقار رسایی درست گفتند. اما چرا در فسادهای دیگر این جدیتها وجود ندارد . اگر هم چیزی هست سربسته می ماند وکسی چیزی نمیفهمد که چی شد؟ ولی ایشان باید قبول کنند که دولت قبل با بی تدبیری و انتصابات نامناسب، بیشتر از دولتهای دیگر مسبب ترویج فساد بوده است. (271309)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۰:۱۹
حرفا قشنگه اما درعمل چيزي نميبينيم (271252)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۰:۲۹
آقای رسایی چرا تو ۸سال قبل این حرف ها رو نمیزدی؟؟؟؟
توی مملکت ما چه خبره ؟؟؟؟
کی افتاده دنبال فساد۰۰۰۰۰ (271256)
نارسایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۲
والا به خدا
یه جوری از بابک زنجانی یاد کرده انگار نه انگار که مدالای این بابا رو دولتی به یارو داده که تا چند وقت قبل همین رسایی و هم پالکی هاش ازشون کارت هدیه می گرفتن و رگ گردنی می شدن براشون !!!!!!!!!!!!! (271353)
کا کا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۳۷
آقای رسایی هشت سال قبل را یادش رفته تازه بیدار شده و می خواد با فساد مبارزه کنه (271422)
و تو چه می دانی بابک کیست؟!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۰:۴۲
پولهای بابک مال خودش نیست مال اربابانش است به خاطر همین هیچوقت ان پولها (هفت هزار میلیارد تومان) پیدا نخواهد شد! (271258)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۰:۴۵
درود بر شرفت (271259)
نبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۵۴
منظورت کدام شخص است؟از چند نفر نام برده شده! (271279)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۰:۵۱
این آقایون مجلس چون میدونن آزار دادن فوتبالیستها سروصدای زیادی میکند و برای انتخابات دور بعدی لازم دارند دنبال این هستند ولی اون مبالغ کنده مثل 3000 میلیارد خیلی از خوداشون هم باید جواب بدن.با این کار می خان دل مردم رو خنک کنند وبگن مافسادرو ریشه کن کردیم. (271261)
مهران
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۱۹
دقیقا درست گفتید؛ فوتبالیستها به جایی وصل نیستند......... (271311)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۵۰
به ویژه فوتبالیست های مظلوم خوزستانی (271392)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۰:۵۶
یه همکار دارم وقتی که ازش بابت کارهای ناتمام و غلطش توضیح می خوایی یک ساعت آسمون و ریسمون برات می بافه و آخرش آدم پشیمون می شه که عجب اشتباهی کردم موضوع رو باهاش مطرح کردم ، آقای دادکان ما همه می دونیم همه جا فساد هست ولی این موضوع راجع به فساد در ورزش بوده نباید برای باز کردن مشکل از سرمون تقصیر ها رو گردن دیگران بندازیم وانگهی از این کارتهای تقلبی و مشکلات مدارس فوتبال و دلال بازیکن در زمان تصدی حضرتعالی کم نبوده که البته کسی دنبال شکافتن قبرستان کهنه نیست موضوع سرگرمی جدیده!!! (271263)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۰۸
تيم ملي بيشتر از 30ساله تو اسيا قهرمان نشده،4 سالم روش. اجراي عدالت از هر چيزي شيرين تره. (271266)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۲:۴۵
تو ایران عدالت فقط واسه ضعیفاست . آره عزیزم. ایناها مگه چی کارکردن اوناهایی رو که کارت دادن کو؟ (271297)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۳
شما به كسي كه سالي 1ميليارد پول بي زبونو ميگيره ،دو زار بازي بلد نيست اخرشم معلوم ميشه پول داده كارت گرفته ميگي بيچاره؟؟!!!!!!!!! (271358)
دادا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۰۳
داداشی شما هم برو فوتبال بلزی کن 10 میلیارد بگیر دادا دزدی که نکرده. (271457)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۴۴
چرا اصلا موضوع مافیت اینقدر در کشور جدی است؟؟؟اصلا چرا به این آسانی معافیت می دهند؟؟؟خیلی از دوستانم بدون اینکه بیماری خاصی داشته باشند معاف شده اند و در خارج از کشور ادامه تحصیل می دهند.سوال:کسی که می تواند تنها در خارج دکترا بخواند،نمی تواند در دفتر یک پادگان یا کلانتری خدمت کند؟؟مگر همه سربازان چتر بازی می کنند یا آر پی جی می زنند؟؟متاسفانه قوانین است که راه را برای تخلف باز می کنند،معافیت پزشکی باید فقط برای نقص عضو باشد،یکی شماره عینکش زیاد است معاف می دهند!قوانین عصر رضا خان هنوزاجرا میشه (271275)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۵۳
آقای رسایی خطا خطاست و به اندازه آن باید مجرم مجازات شود و به همان اندازه هم قیاس شود قیاس فوتبالیست ها با زنجانی مع الفارق است. دوم آنکه نظام وظیفه و قانون گذار مقصر اصلی هستند کارت ها واقعی است مدارک ارائه شده درست بررسی نشده و یا احتمالا تقلب و فساد شده. فوتبالیست ها خیلی بدند پول مفت می گیرند و بد بازی می کنند ولی فاسد نیستند فاسد آن کسی است که پول بیت المال یا حرام را به آنها می دهد مشکل از شمای قانون گذار است که قوانین صدور کارت را مولا بختکی نوشتید. (271278)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۱:۵۷
اقای رسایی اگه فوتبالیستها خدمت نرفته اند . . . شما لطفا قانون در مجلس عوض کنید شما هم خدمت تشریف ببرید (271281)
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۲:۰۸
من بعضی از نظرات اقای رسایی را قبول ندارم ولی در این مورد حرف ایشان درست است -باید مثل بقیه مردم عادی که اگر کارت جعلی داشتند مجازات می شدند فوتبالیستها هم مجازات شوند-و از فوتبال محروم شوند- (271287)
نوروز
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۱۳
بله احمدی نژاد هم پشت دوربین حرفای شیک و فانتزی و دهن پرکن زیاد زد
اما عمل چی !؟ (271498)
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۲:۴۲
علی یارت پسر حاج مصطفی
جام می و خون دل هر یک به کسی دادند در دایره قسمت اوضاع چنین باشد (271295)
م.ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۲:۵۲
چرا به مثالی که دکتر دادکان در مورد حمام و جن های داخل حمام زد اشاره ای نکردید خیلی مثال درست و بامزه ای بود (271299)
نوروز
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۵۶
تصادفا دیشب برنامه رو دیدم و محمد دادکان مثل همیشه آگاهانه و با صداقت حرفشو زد.
بزرگانی مثل دادکان و صفایی فراهانی که سواد و صداقت دارن خونه نشین شدن و امثال علی آبادی و کفاشیان ( که یا کلا ورزشی نیستن یا ااشتباهین) مدیر شدن که قرار داد فوتبالیستها سال دو برابر شد
تیمهای ملی بد نتیجه میگیرن
یه روز حرف فساد و در آوردن بازی" میشه
یه روز معافیتهای جعلی
مدیران باشگاها به نوبت اوین تشریف میبرن...

در دوره مدیریت کوتاه قدان!! به مملکت به آدمای کوچیک پست بزرگ دادن
و این شد (271400)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۵۵
الان که کفاشیان هیچکاره است یا وزنه برداری که دست اهلش یه سر بزنین ببینید اینها با قهرمانان بعد از خودشون چه می کنند. ، روی هوا نظر ندین لطفا. (271466)
نوروز
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۲:۴۴
کفاشیان محصول دوره علی ابادی هست
درباره مدیریت رضازاده در فدراسیون وزنه برداری چیزی نمیگم که عملکرد تیم ملی و وضعیت ملی پوشها گواه مدیریت ضعیفشه و بهداد سلیمی نمونه اش
اگه حمایت پایداریی ها نبود خیلی قبلتر رضازاده باید فدراسیونو ترک میکرد برادر (271565)
حمادى
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۱۶
فسادى كه رسايى بخواد پيگيريش كنه معلومه آخرش چى درمياد؟!!! (271308)
ع م
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۲۳
حمید رساییو اوردنش در مورد فساد باهاش صحبت میکنند!!!!! (271312)
davood
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۳۰
دكتر دادكان و شاه حسيني و ... ديگه فساد فوتبال ايران و نمايش ميدند و خيلي هم خوب اما اصل فوتبال كجاست؟ جايي كه هوادار ميخواد بازي تماشا كنه ؟ يكروز هدايتي تيتر ميشه يكروز 6 و 4 . دايي و ژنرال و سلطان . پول هاي كثيف و حساب هاي پر نشدني فوتبال رو گرفتند از مردم . فوتبال هم خاطره اي شد براي نسل بعد (271323)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۲
بابا این فوتبال ما اینقدر ارزش نداره که اینقدر وقت براش صرف بشه.
این همه آدم تحصیل کرده فوق لیسانس و دکتر، دو سال میرن سربازی عمرشون تلف میشه، کسی چیزی نمیگه، حالا این فوتبالیستها (اگه بشه بهشون گفت فوتبالیست) چیشون بیشتره که اینقدر تمرکز روشون هست.

شادی ملی، با یک طنز مهران مدیری در صدا و سیما هر شب میتونه رخ بده. آقا ما نخوایم با فوتبال شاد شیم، چه کسی رو باید ببینیم. قانون باید اجرا بشه. اینکه فلانی دزدی کرده، دلیلی نمیشه که من هم دزدی کنم.
از آقای دادکان انتظار نداشتم. (271332)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۴
جعل و استفاده از سند مجعول و ارتشا جرم است و مرتکب باید مجازات شود همه باید در مقابل قانون یکسان باشند. عدم عدالت و نابرابری مردم را نسبت به مسئولین و مجریان قانون بدبین می کند. آقای شاه حسینی گفتند باید یقه سفیدهارو بگیریند تا کار درست شود. نخیر جناب شاه حسینی مشکل یقه سفید نیست مشکل ساختار است. مشکل عدم نظارت است. این ها است که فرد را تبدیل به یقه سفید می کند. (271335)
سيدجوادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۸
خيلي جالبه!!
رسايي خودش يكي از حاميان دولتهاي نهم و دهم بوده و هست!! اونوقت اومده ادعاي مبارزه با فساد ميكنه!!!!!!!! (271360)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۲۳
احسنت بر برادر دادکان (271415)
کا کا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۳۵
دور زدن مردم ، اگه واقعا راست می گویید پس کی ؟ مردم همه چی را می دانند فقط نمی توانند حرف بزنند . بله، اگه فساد نبود، الان این مملکت گلستان بود . (271421)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۴۸
بهترین بازیکن تیم ملی آلمان و قهرمان جهان فقط به دلیل رانندگی بدون گواهی نامه طی چند سال 500000 یورو جریمه شد. (271430)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۵۷
اونجا قانونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینجا پول و پارتی و رشوه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (271493)
747
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۵۶
امروز یه شیرینی فروش شیرینی های کهنه اش رو تو شهر ما حراج کرده بود همه بیات اما قابل خوردن صف بود یه مردی تو صف بهم گفت ادم عزتش را باید بزاره گرو اما وقتی دست خالی میرم خونه خورد میشم ادم می مونه تو کشور ما چه خبره . . . د (271467)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۱۹
اقاي رساي شمابه عنوان يك نماينده واقعا اراختلاس وكلاه برداري وفساد در مسولين دولت قبل خبر نداشتيد (271477)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۰۴
حرف حق رو زدی دکتر دادکان (271496)
کشکولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۱۸
وقتی کوچکترین تخلف مردم را با جرایم سنگین مجازات مکنند چرا در این قضایا اینقدر تعلل میکنند (271544)
اسماعيل ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۳:۴۷
اي خداي مهربان.آياروزي براي قضاوت شما درمورد اين مملكت هست؟ آقايون چرابامردم بازي ميكنيد؟95درصد وشايد بيشتر مردم حرف دلشان حرف دل دادكان ودادكانهاست.پس چراحرف دل مردم را قبول نميكنيد؟اين دزدي ها"رشوهخواري ها"مال بيت المال راخوردن"بعضي از آقايان هم درباندهاي مختلف دزديها دست داشتن"را همه من وشماهاوهمه مردم ايران ميدانند.پس چه كسي بايد بلند شودوجلوي اينها رابگيرد؟مگر مملكت قانون نداره؟چرا ما دم ازعدالت علي ميزنيم؟كدام عدالت؟پس كي بايد اين عدالت را اجراكند؟شما هركدام ازمسئولين ميتوانيد پيش وجدانتا (271576)