به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۶۴۴۲۶

عجب اينترنتي داريم؛ بهتر از كره شمالي!

عجب اينترنتي داريم؛ بهتر از كره شمالي!
گروه فناوري: يكي از كاربران سايت با ارسال متني براي بهارنيوز نوشته است: از راه نرسیده کامپیوتر را روشن میکنم، نمونه سوال‌هاي امتحانی باید جواب داده بشه و وقت اصلا نیست، اما "مبین نت" این چیزها حالی اش نیست، صفحه سبز رنگ اعصاب خردکنش خبر از جوانمرگ شدن اینترنتم میدهد، فکر میکنم 4 گیگ اینترنت کی تمام شده آن هم ظرف مدت 12 روز !؟

البته کارم مهمتر از فکر کردن به این چیزهاست، شارژ می‌کنم، اس ام اس نفرت انگیز برداشت از حساب بانک ملت قبل از چشیدن مزه پول توسط مبین نت، موبایل مرا مزین می‌کند.
.... یکی دو ساعت بعد: همچنان پای کامپیوتر، با اینکه شارژ انجام شده سرعت اینترنتم که قاعدتا باید یک مگابیت باشد بسیار کمتر از اینها می‌زند. شماره پشتیبانی مبین نت رو می‌گیرم، با صدای آشکار عصبانی انتقاد‌هاي تندی می‌کنم، صدای آقای اونطرف خط آرامشی توام با مسخرگی را القا می‌کند، بیشتر عصبانی می‌شم، تهدید می‌کنم که دیگه از "مبین نت" سرویس نگیرم، ظاهرا مهم نیست!
توسط آقای پشتیبان به صفحه تست سرعت خود سایت راهنمایی مي‌شوم.
سرعت دانلود 545 kbps
سرعت آپلود 25 kbps
اعتراض می‌کنم که من اینترنتم باید یک مگابیت و یا به عبارتی 1024 kbps باشه! دوست پشتیبان در ادامه همون حالت مسخره اعتراض میکنن که اینترنت شما 1/4 هست و ممکنه سرعتتون تا 256 هم کاهش پیدا کنه‌! باز هم اعتراض کردم که من قبلا هم با پدیده اینترنت! آشنا بودم و اینکه اینترنت اشتراکی باشد لزوما به معنای کاهش سرعت درخواستی شما نیست که این موضوع حداقل در اینترنت مخابراتی با اشتراک 1/10 و 1/20 اصلا باعث افت سرعت نمیشه، البته ایشون باز هم سعی در توجیه من داشتن و در نهابت در مقابل انفجار من هم گفتن همینی که هست (یا همچین چیزی)
البته این نوع پاسخگویی در دولت‌هاي رانتیر و نفتی که کارمندان نه از مالیات مردم که از پول نفت حقوق می‌گیرند طبیعی و نهادینه شده بود از قبل! تعداد انگشت شماری از کارمندان دولتی معمولا حاضر به پاسخگویی هستند و تقریبا همه با این برخورد آشنا هستیم ...!

اما شگفتا که شرکت به اصطلاح "خصوصی" مبین نت ظاهرا حقوق کارمندانش را از پول ما و بقیه کاربرها پرداخت نمی‌کنند! که اینطور بی اهمیت و اغلب توهین آمیز با مشتری برخورد می‌شود. من شدیدا درخواست دارم اگر مبین نت به چاه نفت یا چیزی شبیه نفت دسترسی دارد لطفا شرکت خدمات اینترنت خود را تعطیل کند و به امور ديگري غير از اينترنت بپردازد تا هم کارمندانش نیاز به پاسخگویی نداشته باشند هم کاربرانی چون حقیر به مرحله جنون نرسند. و سخن پاياني اينكه: اينترنتي داريم كه فقط مي توانيم پزش را بدهيم كه در كل دنيا، از اينترنت كره شمالي بهتر است!

سيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۳۹
يک نگاهي به صاحبان شرکت مبين نت بياندازيد تا بفهمي انها از چاه نفت هم مهمترند برادر (272516)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۵۸
حالا مثلا اینترنت مخابرات خیلی خوبه؟

همه از هم بدتر هستن

من موندم چطوری ماهی 10 گیگ مصرف میکنم بدون حتی دانلود یا نگاه کردن فیلم (272596)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۷:۳۳
یکی از گلایه های ما از دولت روحانی اوضاع بی سامان اینترنته. همین مخابرات تو دوره ی گذشته سرعت دانلود شبانه 2 مگش 256 بود اما جشنواره امسال سرعتش 50 شده. تو این اوضاعی که علاوه بر لپ تاب و کامپیوتر گوشی ها هم مصرف کننده نت شدن به خدا ترافیکایی که در نظر می گیرن کفاف یک هفته رو هم نمیده. اینترنت اگه با همین وضع پیش بره پاشنه آشیل دولت خواهد بود چون عموم مردم هم باهاش سروکار دارن... (272719)
نت زغالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۷:۳۸
آقا ما از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید. نمی خوایم سرعتو بالا ببرید لطف کنید کمترش نکنید.پهنای باند نخواستیم همون ترافیکای قدیمو بذارید.ترافیک شده 4 گیگ در ماه. یه خامواده 4 نفره که نمی تونن همه با هم جمع بشن و دورهمی خبر بخونن. اگه هر نفر 1 گیگ ببره یعنی روزانه 33 مگ برای هر نفر با این ترافیک حتی نمیشه روزی یک بار ایملمونو چک کنیم!!!! (272723)
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۷:۳۸
روحانی به خدا بابت اینترنت مچکر نیستیم که هیچ خیلی هم شاکی ایم. (272724)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۴:۵۹
مسئولین و کارکنان مبین نت اگر پشتشان گرم نبود اینگونه گستاخانه با کاربران مجبور خود که هیچ حق انتخابی ندارند صحبت نمی کردند !!!! (272630)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۵:۰۶
به این میگن مشتری مداری و یا اینکه حق بامشتری است تا جائیکه از شعار بیرون نرفته والا در عمل مشتری باید ساکت و تماشا کند چگونه حقش توسط از ما بهتران پایمال میشود و برای او هیچگونه حق اعتراضی وجود در نظر نگرفته اند . (272634)
پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۴۲
برای منزل اینترنت از شرکت مخابرات خریداری کردم ولی راضی نیست و نمیدونم چکار کنم....همین. (272518)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۱۲
همشون عین همن . (272747)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۴۳
بنده این افتخار بزرگ را ملت ایران تبریک میگویم چرا که در اینترنت بالاتر از کره شمالی هستیم و در این زمینه سیمرغ زرین جغد را به مسئولین ذیربط اهدا میکنیم!!!! (272519)
سید محمد
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۵۱
دقیقا بنده هم همچین شرایطی را با مبین نت تجربه کرده و میکنم. اینترنت بسرعت و در کمال تعجب و بدون مصرف آنچنانی تمام میشود. تمام آپدیت های اتوماتیک رو بستم و نرم افزارهای نظارتی اینترنت دزدی رو هم روی سیستمم نصب کردم با اینحال... و در ضمن تماسهای پشتیبانی به نتیجه نمیرسه. شاید بالای 4 الی 5 ساعت در مجموع با کارشناسان این شرکت صحبت کرده ام ولی هیچ نتیجه ای حاصل نمیشه. و در محلی که من هستم متاسفانه چاره ای جز استفاده از مبین نت ندارم. ضمن اینکه سایر سرویسها هم آنچنان تفاوتی با مبین نت ندارند. (272524)
سید محمد
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۵۴
یه سوال هم دارم. چه علتی داره فقط شرکت آسیاتک روی سیستمهای فیبرنوری خدمات ADSL ارائه بده؟؟ بجز استفاده از رانت؟؟ اینترنتشون بسیار ضعیفه و قطع و وصلش زیاده. پشتیبانی هم اصلن نداره. قبل از تبدیل خط تلفن به فیبر نوری به مدت دو سال از خدمات یک شرکت دیگه استفاده میکردم و نسبتا راضی بودم ولی بعد از تبدیل خط به فیبرنوری فقط باید از آسیاتک استفاده کنیم. چرا؟؟ (272526)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۲۰:۴۶
آسیا تک فوق العاده است..
خیلی هم راضیم ازش..
20 گیگ خریدم یک ماهه الان 8 روز دیگه تموم میشه 14 گیگم از ترافیکمم مونده..! (272827)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۰۹:۵۶
کاملا با سخنان این دوست عزیز موافقم . سرعت اینترنت در ایران افتضاح و شرکت هایی نظیر مبین که مدعی امکانات و رسیدگی و پشتیبانی و سرعت هستند سرعت واقعی رو ارئه نمیدن . با سرعت 512 نمی تونی یک دانلود درست و حسابی داشته باشی . قطعی هم که زیاد داره . امیدوارم مبین نت این پست رو ببینه و کامنت ها رو بخونه . بهار جان اگه میشه این پست رو برای مدیریت این شرکت ارسال کنید (272528)
مردم بدبهت شده از خصوصي سازي هاي صوري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۰:۰۶
اين هم نتيجه خلوصي سازي به حاي حصوصي سازي (272536)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۰:۱۱
واقعا دستت دردنكنه حرف دل منو هم زدي،ً،درد اگر يكي بودي،چه بودي،غم اگر اندكي بودي،چبودي! (272538)
مشتري ناراضي مبين نت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۰:۲۷
حيف از مبين نيت!! اين شركت مشابهه شركت هاي سيليكون ولي آمريكا در استارت آپ،خودش را خوب معرفي كرد و رشد خوبي هم داشت اما متاسفانه گرفتار فرهنگ غالب "حق با مشتري نيست"شد غافل از اينكه در دنياي فناوري ايران با آمريكا و جا هاي ديگر هيچ فرقي ندارد . هم مي تواند بستر رشد خارق العاده براي شما را فراهم كند و هم مي تواند با كشاندن نقاط ضعف شما به دنياي مجاري ، بيچاره ات كند، مثل همين اعتراض مشتري بالا، از مبين نت شاكي است ، كارمندان مبين نت از من هم كلاه برداري كردند پول1 مگابیت را اما چيزي ديگري تحويل. (272542)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۰:۵۲
هنگامی که هیچ جا و هیچ گاه حق نقد و اعتراض به تو نمی دهند و اگرهم به انتقاد دست یازی شهروند درجه ی 2 حساب می شوی، طبیعی است که این خصایل به پایین دستهای بی مقداری چون اینها هم نفوذکند.چون ممئنن و پشتشان گرم است ما شهروندان درجه ی 2 باشکایت و اعتراض به جایی نخواهیم رسید... (272550)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۱:۵۱
همیشه نیمه ی خالی لیوان رو میبینید! میدونید چند نفر در آفریقا و ... در حسرت همین هستن؟ واقعا مردم چه انتظاراتی دارن ... (272568)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۲:۴۸
با تمام نيازي كه به اينترنت احساس ميكنم، تا الان زير بار پول زور دادن به اين جور شركتها نرفتم. به عبارتي كلا بي خيال اينترنت شدم و گيم بازي ميكنم!!!!! اينم اينترنت شركته... به خدا دروغ نميگم (272592)
قاسم شیخی
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۳:۵۹
یعنی گذرت به گرگ بیابان بیفته ولی به مبین نت و آسیا تک نیفته.......... (272617)
hh
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۴:۰۸
مبین نت بدترین شرکت ارائه دهنده اینترنت تو ایرانه. فقط نامحدود مخابرات یا های وب. والسلام (272619)
حمیدضا
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۴:۲۴
12 روز 4 گیگ ؟ من 29هم شارژ شد 6 گیگ الان تمومه ! صرفه جویی رو به ما هم یاد بده تو رو خدا (272621)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۷:۴۲
خب شما داری حرف زور میزنی ؛ مخابرات یک مگابیت رو به مبلغ ۲۲۰۰۰۰ تومان میفروشه به سرویس دهنده ها؛ یعنی شما اگه بخوای همیشه ۱ مگ داشته باشی باید ماهی ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کنی؛ در نهایت اون پشتیبانه چیکار باید بکنه غیر از توضیح دادن نسبت تقسیم ۱ به ۴ ؟ اصلا مگه مخابرات به سرویس دهنده ها SLA میده که شما از اونا انتظار دارید ؟ خیلی کلیشه ای و گیشه ای بود خبرت . (272729)
شاکر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۱۹
اوه اوه آقا مبین نت گفتی کردی کبابم. یعنی از داعش اینترنت بگیری از اینا نگیری. نه تنها گردنت رو میزنن قبلش جفت گوشاتم میبرن. (272753)
یک ایرانی
Sweden
۱۳۹۳/۱۰/۰۶ ۱۸:۵۶
به نظرم اگه همین آقایونی که اعتراض دارند به برخورده کارمند مبین نت یا خوده شرکتش، اگه خودشون توی همون شرکت کار کنند دقیقا همون جواب رو به مشتری میدند و اگه صاحب شرکت هم بودند عمرا خدمات بهتری ارائه میدانند. جامعه ی ما فقط توی پاچه همدیگر کردن شده. هر کسی اندازه ی زورش. شرکت مبین نت اندازه ی قدرتش تو پاچه مردم میکنه باقالی فروش سریال کوچه هم اندازه قدرتش توش پاچه ملت میکنه. بعدش همه هم از همدیگر شاکی هستیم. از خودمون شروع کنیم جامعه هم درست میشه کم کم. (272767)