به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۶۴۵۱۷

کودک داعشي كه عاشق نانسی عجرم بود!

گروه بین الملل: چند روز پیش یک کودک سوری، خود را روبروی یک مسجد در بغداد، تسلیم نیروهای امنیتی عراق کرد.
جزئیات ماجرا حاکی از آن است که این کودک را گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، برای یک حمله انتحاری فرستاده بود؛ ماجرایی که بار دیگر، در‌ها را بر روی بحث بر سر جذب کودکان توسط گروه‌های تندرو می‌گشاید. اسید برهو، کودک سوری، هفدهم دسامبر جاری در حالی که کمربندی انفجاری به تن داشت، روبروی یک مسجد شیعی در بغداد ایستاد. اندکی بعد به سمت نیروهای امنیتی حاضر در محل رفت و خود را تسلیم کرد تا بدین ترتیب بتواند از چنگ داعش بگریزد.

این کودک ۱۴ ساله، بازی فوتبال و تماشای فیلم‌های سینمایی را دوست داشت. او عاشق نانسی عجرم خواننده لبنانی بود و آرزو داشت پزشک شود. اما هنگامی که داعش شهر این کودک، یعنی منبج در شمال حلب سوریه را تصرف کرد، او مجبور به پیوستن به اردوگاه‌های آموزش نظامی این گروه تندرو شد. پس از آن شبه نظامیان داعش، او را برای عملیات انتحاری مجهز کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که داعش ماهانه، دویست تا سیصد کودک را به عضویت خود در می‌آورد.

یک فیلم ویدیویی منتشر شده که گویا از استان الرقه سوریه است، مجموعه‌ای از کودکان را در یکی از اردوگاه‌های داعش نشان می‌دهد که به زبان عربی سخن نمی‌گویند. یکی از کودکان خود را از قزاقستان معرفی کرد. نه تنها فنون جنگ و به کار گیری اسلحه به این کودکان آموزش داده می‌شود، بلکه یاد می‌گیرند که چگونه بمب بسازند و به چه صورت، عملیات انتحاری انجام دهند. این اطلاعات را گزارش‌های سازمان ملل متحد نیز تایید می‌کند.  گروه داعش مناطق وسیعی از شمال عراق و سوریه را تصرف کرده و در این مناطق، برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است.
مرجع : العربیه