به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۶۴۸۰۸

ایسنا عملا به تقابل با اصلاح‌طلبان درآمده

گروه سياسي: خبرگزاری دانشجويان ايران (ایسنا) که پس از روی کار آمدن سرپرست جدید از حدود یک ماه پیش، بر خلاف سیاست دولت روحانی، سیاست سانسور سیدمحمد خاتمی را در پیش گرفته، خبر روز دوشنبه ی دفتر او را نیز منتشر نکرد.
ایسنا عملا به تقابل با اصلاح‌طلبان درآمده
به گزارش انصاف‌نیوز، البته در این مدت یک ماهه، دو خبر ناقص و کاملا سانسور شده از رییس جمهور اسبق در ایسنا امکان انتشار پیدا کرد. از سوی دیگر، تنها خبری که در این هفته در ایسنا درباره ی خاتمی منتشر شده، به اظهارنظری بر می گردد که روز یکشنبه 7 دی ماه با تیتر «کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه رونمایی شد»، منتشر شده که در آن به نقل از «مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران» آمده است: «ما سران فتنه را محدود به موسوی و کروبی نمی دانیم و سید محمد خاتمی را نیز جز عوامل اصلی فتنه می دانیم».

این خبرگزاری که در زمان خاتمی تاسیس شد و توانست انحصار تنها خبرگزاری کشور را بشکند و خبرگزاری پیشرو با بالاترین کارآمدی و اعتماد مخاطب باشد، در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در دست نزدیکان او بارها دست به دست شد. ایسنا زیرمجموعه‌ی جهاد دانشگاهی است که در زمان احمدی‌نژاد وضعیتی مشابه داشت.

از جمله یکی از روسای جهاد در زمان احمدی‌نژاد، حمیدرضا طیبی از دوستان او بود که پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در زمانی که وزارت علوم مدیریت باثباتی پیدا نکرده بود، دوباره به ریاست این نهاد منصوب شده و حالا با منصوب شدن سرپرستی جدید در ایسنا، این خبرگزاری سیاست‌هایی بسته‌تر از دوره‌ی احمدی‌نژاد در پیش گرفته است. پس از انتصاب علی متقیان در 6 آذرماه جاری به سرپرستی ایسنا، این خبرگزاری که عنوان کامل آن «خبرگزاری دانشجویان ایران» است، برنامه‌های 16 آذر را سانسور شده منتشر کرد و پیام خاتمی را نیز منتشر نکرد.

ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۲:۵۸
اقای روحانی تا کی باید عوامل دولت گذشته باید در اردوی اجرایی شنا باشند ؟ این اقا را بیانداز بیرون کسی که بر علیه خاتمی باشد بر علیه ماست .چرا به حرف مردم گوش نمیکنید؟ (273584)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۵:۲۸
تا زمانیکه روحانی باج بدهد و افراد غیر سر کارها باشند وضعیت همین خواهد بود . (273649)
سم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۰۹
حتما دستوره! (273589)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۲۱
ما سران فتنه را محدود به موسوی و کروبی نمی دانیم و سید محمد خاتمی را نیز جز عوامل اصلی فتنه می دانیم»..... کی به نظر تو اهمیت میده آخه عمو؟ مهم اکثریتن که خاتمی تاج سرشونه. مشکل از جایی شروع شد که اقلیت تریبون دار شدن و اکثریت منزوی! (273596)
--------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۲۵
مگر دست دولت نیست این خبرگزاری؟! (273600)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۲۵
جالبه هرخبر مربوط به خاتمی قسمت نظراتش بازه, چرا?! (273601)
ایرانی
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۵:۳۷
برای اینه که با نازشو بکشیم چشم دشمناش کور بشه، مرسی بهار اگه این کارو می کنی (273654)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۱:۲۵
آقای روحانی!
یکی از دلایل اصلی رای دادن به شما حمایت آقای خاتمی بود.
اگه جلوی تهمت های نماینده ها رو نمی تونید بگیرید, جلوی مدیر ایسنا رو که می تونید بگیرید, اون جاهایی که میتونید کاری کنید و کاری نمی کنید بیشتر طرفدارانتون رو آزار میده. قرار نیست جور همه رو آقای ظریف بکشه. ما از عملکردتون تو سیاست داخلی راضی نیستیم. تو انتخاب استانداران هم ضعیف عمل کردید,

حرف آخر ,
لطفا تدبیری کنید
تا
امیدوار بمونیم!
بدرود. (273819)
صمصام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۳:۱۶
بنده با جناب خاتمی زاویه دارم اما این مرد بقدری شریف و با فضیلت است که نظر بد یا نظر خوب در موردش بی تاثیر است. (273861)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۳۰
احتمالا يكى از شروط محاقظه كارهاى مجلس براى راى به فرهادى ، تحميل يكنفر براى ايسنا بوده !! (273604)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۳۳
برادران ما موسوی و کروبی در دام فتنه احمدی نزاد افتادنند (273607)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۴۱
روحانی مچکریم (273610)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۴۲
انقدر سانسور کنن که خسته بشن. خاتمی تو دل مردم هست، دل مردم رو که نمیتونن سانسور کنن. (273611)
شازده احتجاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۴۸
با این عقب نشینی های پی در پی دولت روحانی داره به نقطه صفر و دولت احمدی نژاد برمیگرده
آقای روحانی شما که به دلواپسان پیام 24 خرداد رو گوشزد میکنی
نکنه خود شما این پیام رو فراموش کردی ! (273612)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۴۹
واقعا اوضاع دولت در بخش رسانه اي خراب ،‌ هر روز هم بدتر داره ميشه (273613)
لطفا منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۳:۵۰
من آدم صبوری هستم .اما آقای روحانی از رفتار خودتو وزرات راضی نیستم داری چکار میکنی مرد مومن این فرصتی که شما داری به دشمنان میدی تنها باعث میشه که اونکار ناتمام دوران قدرتشون رو تکمیل کنن شما فرصت دوباره بشون دادی کاش بدونی داری چکار میکنی .اینان رقیب نیستن دشمنن. اما ازت در مقابل دشمنان حمایت میکنم (273614)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۴:۱۷
دولت چرا؟
داری به ریشه ی خود تیشه می زنی!
این که دیگر مطالبه ی مردمی نیست. خودت هم به خودت رحم نمی کنی؟ (273629)
دوستدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۴:۲۱
در سال 88 و بعد از آن و قبل از آن حتی یک مورد دعوت اقای خاتمی به تظاهرات و خشونت و .... وجود ندارد (هنوز هیچکدامشان یک مدرک رو نکرده اند) همه حرفهای ایشان دعوت به همدلی و وفاق و ادب بوده متاسفانه طرف مقابل بخاطر منش فرهنگی و صبور ایشان مرز انصاف و ادب را رد کرده است پروردگار همه با اخلاقان و مهربانان را حفظ کند (273630)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۴:۳۶
دیگه این از ضعفهای دولته که نتونسته خبرگزاری دانشجویان رو به نظر دانشجویان مملکت نزدیک کنه! (273636)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۵:۳۶
آقای انصاری شماهم مثل اودرمصاحبتون خیلی چیزهارابه عمدیاسهودروغ گفتید!!!!!!!! (273652)
اصلاحات واقعی می خوایم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۵:۵۰
جالب این جا است که اگر امکان حضور خاتمی در انتخابات وجود داشت روحانی
هیچ شانسی نداشت. موفقیت اقای روحانی یک دلیل بیشتر نداشت: تائید و حمایت
روحانی. ملت باید کاری کرد. اگه همینطوری پیش بره روحانی یکی یکی تو همه چیز کوتاه میاد. معذرت خواهی دردی رو دوا نخواهد کرد. عجول نیستم. اما دو سال گذشته و به ویژه در حوزه توسعه سیاسی هیچ گشایشی رو شاهد نبودیم. باید یک پیام واضح و روشن بهشون بدیم. بدون تعارف و رودراوسی: اقای روحانی به اندازه کافی بر کردیم، وقته عمله، وگرنه دور بعد به شمارای نمی دهیم. (273657)
هیراد
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۶:۰۳
جناب روحانی هم که در زمینه سیاست داخلی فقط و فقط شعار داده و عملا هیچ کاری نکرده. از وضع آزادی مطبوعات و اینترنت بگیر تا مسئله حصر و هر چیزی که فکرشو بکنیم. فقط هم بلده بگه از دست دولت خارجه. فقط ما موندیم چطوره که دولت قبلی دستش باز بود که همه مسائل میفته گردن دولت قبل، اما این دولت دستش بسته ست! وظایف دولت و رئیس جمهور مشخصه. آقای روحانی بجای حرف زدن و شعار دادن به وظایفت و خواسته های کسانی که بهت رای دادن عمل کن. (273665)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۶:۳۲
چرا کسی چیزی به اینها نمیگه ،مگر خاتمی کیه که هر ننه قمری در موردش اظهارنظر کنه و بهش اهانت کنه خاتمی یعنی یک ملت اگه باور نداند امتحان کنند (273674)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۱۷:۵۵
اولا" مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه ..ثانیا" اسم ایسنا بقواره اش میخوره به این نام ایول سنای امریکا(ایسنا) چون مواضع ایسنا با سنای امریکا در مورد اصلاح طلبان یکی است پیگیری کنید متوجه میشوید. (273702)
فرهاد
United States
۱۳۹۳/۱۰/۰۹ ۲۳:۴۸
خاتمی=مساوی زیباترین آرزوهای یک ملت. در های قلوب ملت ایران همیشه به روی سید عزیزمان بازاست ایسنا وامثالهم اول به خودشون نگاه کنن بعد اسم آقای خاتمی را بیارن (273874)