به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۶۵۰۳۶
زیباکلام به وزیر ارشاد: بیانات شما تأسف‌آور است

5سال اتهام زدید و 5 دقیقه مجال‌دفاع ندادید

گروه سياسي: صادق زیباکلام در نامه ای به وزیر ارشاد، از اظهارات وی درباره آنچه فتنه خوانده می شود، ابراز تاسف کرد و نوشت: مردم اگر در آن چهار سال داستان فتنه را باور کرده بودند در آن صورت جناب آقای دکتر سعید جلیلی خیلی بیشتر از ۴ میلیون رأی می‌بایستی می‌آوردند. شما نمایندگی دولتی را دارید که نزدیک به ۱۹ میلیون نفر به آن رأی داده‌اند. به نظر جنابعالی، چند درصد از آن ۱۹ میلیون داستان «فتنه» را پذیرفته‌اند؟
5سال اتهام زدید و 5 دقیقه مجال‌دفاع ندادید
به گزارش بهارنيوز، متن این نامه که در فیس بوک صادق زیباکلام منتشر شده، بدین شرح است:
بسمه تعالی
جناب آقای علی جنتی
وزیر محترم ارشاد اسلامی دامت اقباله
با سلام و تحیات. خبرگزاری‌های وابسته به اصولگرایان بیاناتی از جنابعالی در خصوص «فتنه» گزارش کرده‌اند که اگر واقعاً شما چنین مطالبی گفته باشید، تأسف‌آور است. نه از باب محتوایی که بیش از پنج سال است صد مرتبه بدتر از آن‌ها را برخی از اصولگرایان شبانه‌روز و از تریبون‌های عدیده دولتی که انحصاراً در اختیار خودشان است پخش و تکرار کرده‌اند. اگر آنان به راستی اسناد و مدارکی دال بر همکاری «سران فتنه» با کشورهای دیگر می‌داشتند در این پنج سال، پنجاه هزار بار آن را پخش کرده بودند. آنان خودشان پارچه «فتنه» را بافتند، خودشان هم آن را بریدند، دوختند، پروو کردند و نهایتاً هم آن را به تن عده‌ای آویختند و بعد هم یکسره از جنس و دوخت و طرح آن به یکدیگر تبریک و تهنیت می‌گویند. جناب جنتی، اگر در عالم واقعیت «فتنه»‌ای رخ داده و وجود خارجی می‌داشت، برپایی یک دادگاه علنی برای رسیدگی به آن کمترین اقدامی می‌بود که انتظار می‌رفت صورت بگیرد. برپایی دادگاه که جای خود دارد، شما در این پنج سال هرچه دلتان خواست گفتید و به «فتنه گران» نسبت دادید اما دریغ از آنکه حتی پنج دقیقه به آن‌ها هم مجال دفاع در قبال این کوهی از اتهامات که به آن‌ها نسبت داده‌اید بدهید.

اما جناب جنتی عرضم با حضرتعالی در فقره دیگری بود. به هر حال مردم اگر در آن چهار سال داستان فتنه را باور کرده بودند در آن صورت جناب آقای دکتر سعید جلیلی خیلی بیشتر از ۴ میلیون رأی می‌بایستی می‌آوردند. شما نمایندگی دولتی را دارید که نزدیک به ۱۹ میلیون نفر به آن رأی داده‌اند. به نظر جنابعالی، چند درصد از آن ۱۹ میلیون داستان «فتنه» را پذیرفته‌اند؟ اگر هم می‌فرمایید که جنابعالی به یک اصولی پایبند هستید و رأی موکلینتان برایتان ملاک نمی‌باشد و تابع اصولتان هستید، در آن صورت آیا قائل بودن به حقی به نام حق پاسخگویی برای متهمینی که ۵ سال است شما هر اتهامی که به فکرتان می رسیده به آنان نسبت داده‌اید هیچ جایی در نظام اصولی شما پیدا نمی‌کند؟
ایام به کام باد- صادق زیباکلام

روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۰۹:۵۳
من که نه تنها باور نکرده ام فتنه ای بوده، بلکه اعتقاد دادرم عده ای به خاطر به خطر افتادن منافعشان احمدی نژاد را به مردم غالب کردند. (274457)
بابک
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۲۴
آقای زیباکلام شما هم مثل آقای امیرحسین جهانشاهی خیلی خوشخیال تشریف دارید.
آقای جهانشاهی قرار است بیاید در بازسازی اقتصاد ایران کمک کند.من فقط مانده ام ایشان چه کار می تواند انجام دهد؟ایشان مرد طنازی است.
آقای جهانشاهی قرار است بیاید رابطه ایران با عربستان را خوب کند.این هم جوک است.
قرار است به مسئله هسته ای کمک کند.این هم جوک است.
آقای زباکلام این نامه نگاری چه فایده ای دارد؟اگر جرات دارید به فرد اصلی نامه بدهید.
کلا آقای زیباکلام و جهانشاهی جوکرهای خوبی هستند.بیش از حد طناز هستید. (274467)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۱:۳۱
کسانی که به بنده منفی دادن حرف من را درک نکردند.
من بسیار ساده به شما گفتم مشکلات به قدری بنیادین و اساسی است که با تغییر افراد قرار نیست حل شود.
آقای جهانشاهی فردی است شبیه نوری زاده که ثبات سیاسی ندارد و به راحتی فریب می خورد.دیدیم که چگونه سردارمدحی هر دورا سرکار گذاشت.
شرایط فعلی ماهیتا با قبل از انتخابات 92 تفاوتی ندارد.نمونه اش مذاکرات اتمی بود که شکست خورد.تحریمها افزایش یافت.
پس چرا فکر می کنید نامه نگاری در این حد فایده دارد.. . . (274489)
گیلانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۲:۵۲
آقای بابک خان و شما هم جرات نداشتید . . . شجاعت دکتر قابل تحسین است (274509)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۰:۱۴
خوب ما ادعای اصلاح نداریم
شعار هم نمی دهیم
داریم کارگری می کنیم. (274602)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۳:۳۶
الان دقیقا چه ربطی به حرفای زیبا کلام داشت شما جواب زیبا کلام را بدهید مخصوصا این صحبتشون را که 5 سال هر چه دوس داشتند گفتند 5 دقیقه نذاشتن از افراد فتنه! کسی حرف بزنه (274519)
ســـــــــــــــــــــــــــــــینــــــــــــــــــا
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۲۴
آیا این عدالته که در یک مملکت اسلامی کسانی بدون محاکمه حصر شوند؟
آیا اگر حضرت علی(ع) بود اینکار رو میکرد؟ (274468)
سوال
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۵۱
برادران افراطی :
چرا بعد از سال 88 به وزیر وقت کشور آقای محصولی هیچ پستی داده نشد، آیا پس از پی بردن به تخلفات ایشان دستوری به احمدی نژاد نرسید که باید وی را بیرون کند ؟
آیا خس و خاشاک خواندن معترضین ( که بعد احمدی نژاد را مجبور کردند بیاید در سیما آنرا اصلاح کند )، و یا گماردن کامران دانشجو که مورد مخالفت اکثریت قاطع قشر دانشگاهی بود به وزارت علوم ( که رفتن او به هر دانشگاهی میتوانست زمینه درگیری و خونریزی و شعله ورشدن وقایع شود ) اقداماتی مشکوک نبود ؟ ادامه دارد . . ا (274479)
سوال
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۵۷
. . . آیا سپردن سازمان ثروتمند تامین اجتماعی به دست مرتضوی با توجه به سابقه وی و یا سپردن سازمان مبارزه با فساد اقتصادی به آقای رحیمی و یا سپردن مدیریت بزرگترین خودروسازان کشور به جوانی بی تجربه همه اتفاقی و بدون غرض بود ؟. (274481)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۱:۳۶
در تکمیل سوالهای بالا باید پرسید چه کسی با نفت 5 دلاری در زمان جنگ کشورداری کرد و چه کسی با نفت 150 دلاری ارزش دلار را تا 3900 تومان بالا برد و در زمان دولت بی سیاستش 5 قطعنامه بر کشور تحمیل کرد ، اکنون میتوان فهمید که چرا امام جمعه مرحوم شمیران گفت که فتنه یک سر بیشتر نداشت و او هم احمدی نژاد بود . ای (274491)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۳:۵۱
هرگز ، حضرت امیر (ع ) با این شرط خلافت را پذیرفتند که اگر بیت المال مهریه زن ها شده باشد آنرا برگردانند. ما چه کردیم؟ (274523)
محمود دزفولی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۹:۱۱
خدائیش اول اگه موسوی جرمی کرده که نکرده چرا زنش رو هم در حصر گذاشته اید؟؟؟؟؟
دوم موسوی و کروبی رو آزاد کنید و بزارید مردم به دیدارشان بروند ببینید چه جمعیتی که جمع نمی شود. (274598)
ا ت ش ب ی گ زاده
Germany
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۳۲
من هم مثل شما فکر میکنم اقا ر.آ دو روز پیش گفت:((سران فتنه اندازه سگ کودتاچیلن نوژه شرف ندارند))
عزیزان شما را قسم میدم به جد سید بزرگوار اقا میر حسین عزیز و مظلومیتش
باید از الان برای انتخابات سال اینده برنامه ریزی کنیم و جواب بی شرمی و بی حیاییاین جماعت نوظهور را با رای بالا به اصلاحات اصلا" به هر ادم نامردی در این
کشور غیر از این جماعت از خدا بیخبر و مظلوم کش بدیم تا اینا بفهمند نه با تریبونهای نماز جمعه و نه بارسانه میلی مردم گول نمیخورند. (274624)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۰۶
آیت الله آملی لاریجانی گفتند که قراره مهندس موسوی و کروبی رو محاکمه کنند اما منتظر مجوزهای لازم هستند. منبع: صراط نیوز
ولی من از مراجع قضایی بعنوان یک شهروند این مملکت میخوام که محاکمه علنی باشه تا ما اصلاح طلبان از صحت تهمت هایی که زده شده باخبر شیم! ممنون. (274460)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۳۹
عوام فریبی بس است . ایا رای دادگاه را هرچه باشد قبول دارید؟ (274586)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۳:۰۴
فريب و گول و خيانت به مردم که اساسا" روش و شيوه افولگرايان و شمايان، دنباله روان آنها، ميباشد! قطعا" خواهيم پذيرفت! شمايان چطور!؟ رأي قاضي عادل بيطرف و خداترس را قبول داريد!؟ (کليشه اي جواب نده، اگر وجدان داري به آن رجوع کن بعد جواب بده) (274639)
محمود دزفولی
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۹:۰۵
ای سید در حصر بیادت هستیم... (274596)
آفتاب آمد دلیل آفتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۰۸
رای 4 ملیونی آقای جلیلی فتنه گویان را رسوا کرد!

با این تفاوت که سال 92 اقشار ضعیف جامعه یارانه دریافت می کردند بنابراین رای جلیلی حداقل بر اساس نظر فتنه گویان باید به 30 میلیون می رسید ونه 4 میلیون!! (274461)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۵:۳۸
به این اسامی توجه کنید
موسوی اردبیلی.صانعی.موسوی خوئینیها.موسوی.موسوی تبریزی.موسوی بجنوردی. موسوی لاری.سیدسراج موسوی.محتشمی پور.منتجب نیا.امام جمارانی. هاشمی رفسنجانی.ناطق نوری.خاتمی.همه وهمه خانه نشین وبه زعم بعضیا مردود شدند. چندسال دیگه هم روحانی مردوذمیشه وبه اینا ملحق میشه.قطار انقلاب هرچه جلو می رود همه را پیاده می کند وروزی خود بنیانگذار راحل را فتنه گر وآمریکایی معرفی می کننداین جماعت افراطی دنیاطلب (274545)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۴۲
فکر کنم یکی از اینها بدهکار بانکی 1000 میلیارد تومانی باشد (274588)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۰۹
منم دقیقا همین برام سواله همیشه .چطور 20 ملیون به قول خودشون شد 4ملیون اونم با کلی تدارکات اااا (274611)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۳:۰۷
درست ميگي! منم فکر ميکنم همه اون طرفي ها بدهکاران 800 ميليارد دلاري درآمد مردم ناشي از فروش نفت در 8 سال محموت هستند! (274640)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۱۴
درود استاد دقیقا حرف دل مارا میزنی اقای زیبا کلام.
البته ناگفته نماند اینها با این افکارشان مردم را از تلوزیون میلی خودشان فراری میدهند و بعدبه نظر خودشان یک اشتغال زایی به را ه میندازند با نام سازمان مبارزه با دیش ماهواره وشورای مبارزه با .................. بچه های خودی را جمع میکنند دور ور خودشان بایک حقوق مکفی و ما هم رگردان وبیکار میگردیم با خط 11 (274462)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۴۵
با این همه ماهواره وسایت چرا حرف اول واخر تان را نمی زنید؟ (274589)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۳:۰۸
انگاري خيلي شيرين خوابيدي عزيزم!! حرف اول و آخر ما رو هنوز نفهميدي!!!؟ (274641)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۱۵
هیچ آدم سلیم العقلی نمی پذیردکه موسوی گفته باشدعکس امام راحل را پاره کنید ویا به عاشورا حمله وبی حرمتی کنید وطرفداران وافعی ایشان هرگز این کاررا نمی کنند.این کارایا ازطرف نفوذی های افراطی رقیب صورت گرفته برای بدبین کردن مردم وبهره برداری سیاسی وانداختن آن به گردن اصلاح طلبان ویا کار فرصت طلبان مخالف نظام بوده که از فضای بوجود آمده سوء استفاده کردندودرهردوحالت کارآنان محکوم است.. (274463)
دکاندار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۲:۲۹
یه روزی همه حقایق برملا خواهدشد.البته قاطبه مردم فهمیده اندچه شده است وچرابعضیا مسائل را وارونه وعکس نشان می دهند.این شکاف اجتماعی ونابرابری وتبعیض در نشان دادن واقعیات یه روزی طغیان می کنه.ماکه داریم میمیریم.بغض گلویمونوگرفته واز خدامی خواهیم افراطیون رانیست ونابودبگرداند.باورکنیدچندبار خواستم با پتک بکوبم توسرتلویزیون وقتی یک طرفه قضاوت می کند. (274503)
:D
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۳:۱۴
باهات موافقم عزیز. به برادران میگیم چرا موسویو انداختید حصر؟ میگن چون عکس امام پاره شده و به حسینیه فلان و فلان حمله شده. خب آیا به دستور خود موسوی انجام شده این کارها؟ (274514)
سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۳۸
به دستور موسوی نبوده ولی یکبار موسوی گفته اینا از ما نیستن؟؟؟ گفته مردم دیگه نیاید تو خیابون اغتشاش کنید؟؟؟ اگه تقلب شده بود چرا تو اون مهلتی که دادن و 5روز تمدید کردن نیومدن؟؟؟ و خیلی چراها و سوال های دیگه!!!
شما نمیدونی چه خسارت ها که تو اون سال به ملت وارد شد؟ چه خون ها که به ناحق ریخته شد؟ چراااااااا؟؟؟ (274627)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۴۷
پس چرا در بیانیه هاشان محکوم نکردند؟ (274590)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۳:۱۲
علي، تو واقعا" اطلاع نداري، يا خودت رو به کوچه علي چپ زده اي!؟ بيانيه هاي ميرحسين رو توي سايت کلمه زده، برو بخونشون ببين راجع به پاره کردن عکس و عاشورا چي گفته، اونوقت اگه داري پيش وجدان خودت دو دو تا کن!!! شماها مدعيان اصولگرائي، همه تون اينجوري فکر ميکنيد يا با اين شيوه، ننه من غريبم بازي درمياريد؟ (274642)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۱۷
درودبر اقاي زيباكلام كه فعلا ايشان و جناب مطهري بزرگ تنها زبان مردم ايرانند ،واقعا مردانه پاي حق و صداي مردم ايستاده ايد ازتون واقعا ممنونم جوانمردان،دوما خطاب به اقاي جنتي ،اقاي جنتي باعرض معذرت انگار شما ترسيده ايد از تهديد به استيضاح مجلس ،ومن واقعا متاسفم كه رييس جمهور كساني رو وزير خودش كرده كه حاظرند بخاطر حفظ صندلي ورياست خويش هر حقي را پايمال كنيد، (274464)
شهروند ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۲۳
دوستان!!! فتنه بهونه ای شد برای کاسبی و جیب پر کردن برخی در این چند سال. اونها بارشون رو بستند و به ریش ما میخندند. فتنه ساخته ذهن خودشونه. این مسئله دقیقا مشابه حمله به برجهای دوقلو و مبارزه با تروریسم در خاورمیانه است. خودشون برجهارو منفجر کردن تا بتونن چندسالی به بهونه ای جولان بدن.
ایام بکام. (274465)
شهروند درجه 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۴۵
در مورد برجهای دو قلو منهتن آمریکا مطمئن نیستم که کار چه کسانی بود (احمدی نژاد اصرار داشت کار خود آمریکاییهاست!)
اما در مورد قصد وهدف اصلی کاسبان فتنه مطمئنم چیزی جز قورت کشیدن بیت المال چیز دیگری نبود (274477)
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۲۵
برخورد با كروبي و موسوي را با مصدق قبل از انقلاب مقايسه كنيد نكته ها قابل تاملي وجود داره.... (274469)
49.3%
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۳۰
آقای روشنفکر . درود . به نظرت رای معین 84 را چطوری تفسیر میفرمایید . بعد هم زیاد ننازید شما 50 درصد بعلاوه هفت دهم درصد رای آوردید . لطفا به اندازه خودتان حرف بزنید . مطمئن باشید اگه الان انتخابات شود همین رای را هم نخواهید داشت . ولی فعلا خوش باشید چرا که با این گند کاریها و بی تدبیریها بیش از چهار سال حاکم نیستید.باز هم درود (274473)
جواب
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۱:۰۹
رای مجموع اصلاحطلبآن ( معین ، کروبی، هاشمی و مهر علیزاده ) بیش از رای اصولگراها و چندین برابر رای افراطیها به احمدی نژاد بود . (274483)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۱:۲۴
اولا محبوبیت روحانی الان حدود 59 درصد است. از طرفی فرض اگر فقط دو کاندیدا وجود داشت رای روحانی مال خودش بود و از طرف دیگر فقط اگر 20 درصد ارا به روحانی می رسید رای کل 70 درصد می شد. پس ده درصد افت محبوبیت طبیعی اسن. (274488)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۳۲
با حمد و ثنای الهی
افراطیون با این 7 دهم درصد فقط خواستند انتخابات به مرحله دوم کشیده نشود. چون در مرحله دوم شکست سختتری میخوردند. (274582)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۱۹
تو خیالت راحت باشه که تا هزار سال رییس جمهوری نخواهید داشت ، چون قبلی کشور رو هزار سال به عقب برد (274617)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۳۰
36 میلیون نفر تو نتخابات 92 شرکت کردند یعنی 36 میلیون نفر سالم بودن انتخابات ایران رو قبول دارن یعنی 36 میلیون نفر قبول دارن که تقلب یه دروغ بزرگ بوده و فتنه رو باور دارن, حالا این بین بعضیا حاضر نیستند موضوع رو به روی خودشون بیارند

اینا همونهایی هستند که مردم رو ماهی فرض می کنن. (274474)
اصلاحات نوین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۲:۳۳
عزیزم بنده در انتخابات شرکت کردم تا فقط به نزدیک ترین کاندید ممکن به اصلاحات و جنبش مردمی سبز رای بدهم و آن هم در ابتدا دکتر عارف بود و سپس دکتر روحانی...در نتیجه نه تنها تمامی کسانی که (36 میلیون نفر) بر عقیده حکومتی قضایای 88 هم نظر نیستند بلکه با توجه به نتیجه انتخابات و رای تک رقمی دکتر جلیلی "اکثریت مطلق" اتفاقا""عکس"" حکومت درباره اتفاقات سال88 فکر میکنند. (274505)
اصلاحات نوین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۲:۳۶
دکتر زیباکلام عزیز تمامی حرف شما متین و درست ولی تا جایی که اطلاع دارم آقای علی جنتی گرامی که حرفی بر علیه اصلاحات و اعتراض بر حق مردم در سال 88 نزده تنها معاونت وی حرفهایی سخیف و غیرکارشناسی و نادرستی در مورد آن و حامیان آن مهم (از جمله استاد شجریان) زده اند که البته نیز باید رئیس این معاون(یعنی وزیر) پاسخگو باشند و کاری بکنند و افراطیون را از دولت اعتدال اصلاح و اگر نشد پاک کنند. (274506)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۳:۱۹
نه عزیزم از اون ۳۶ میلیون نفر بهت قول میدم ۳۲ میلیون نفر رای دادن که نماینده ی شما انتخاب نشه! (274515)
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۴۸
پس یعنی قبول داشتن که شورای نگهبان رأی شون رو نمیخوره دیگه! نه؟؟؟
په جوری میشه یکسال اونی که خودشون میخوان انتخاب میکنن ولی یه سال اونی که مردم بخوان! عجیب نیست؟ (274630)
سيد نعمت ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۳:۱۷
تو شيرين بخواب و عجايبت رو بشمار سميرا خانوم! (274645)
علی
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۵:۱۲
یعنی آنهایی که به خواست اصلاحطلب ها به روحانی رای دادند یعنی سال 88 اعتراضی نداشتند ؟ (274540)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۳۵
آقا رضا با سلام
اگر در انتخابات 92 هم شکست میخوردیم باز هم در انتخابات شرکت میکردیم.مردم سالاری روش باند سعید مرتضوی نیست (274584)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۱۷
نه آقا ! اکثرا رای دادند که دوباره فردی مثل معجزه هزاره سوم رییس جمهور نشه ، البته افراطیون واقعیت رو کامل می دانند اما صداقت ندارد و وارونه حرف می زنند (274616)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۳:۱۵
رضا عزيزم، دو دو تا چندتا ميشه!؟ جونم که تو مخ مخ مملکت موني، ندزدنت يه وقت! بپ نچايي با اين نتيجه گيريت! (274643)
مردم بی پناه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۰:۵۷
ظاهرا" اتهام زدن واهی و قبل از محاکمه در اینها ژنتیکی و عادتی است
. . . م (274480)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۱:۰۳
خداوند جای حق نشسته . . . وضعیت آقای مرتضوی را ملاحظه بفرمایید. منتظر وعده خداوند باشید. راست و چپ نمی شناسد. (274482)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۱:۱۱
حیف نمی تونم حرفهای دلم رو بزنم (274484)
عمو فتنه
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۱:۱۷
. . . نه من، نه خانواده ام، نه دوستان و آشناهام هیچ کدوم کوچیک ترین اعتقادی به این فتنه ی خیالی نداریم. والسلام (274486)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۱:۳۳
لطفا 30 ثانیه هم حق به موسوی وکروبی بدهید رسانه گویا ملی می باشد تا لب بگشایند شاید مردم ندانند سابقه وخدمات انها به نظام را (274490)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۱۴
مردم خوب میدونند ، بخاطر همینه که مخاطبان بی بی سی و من و تو خیلی بیشتر از صدا و سیماست دیگه (274615)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۱:۴۰
درود بر زیبا کلام گل گفتی از آقای علی جنتی هم میخواهیم راه بدرش را نرود و حرفهایی که بدرش در نمازجمعه تکرار میکند را نگوید
آقای جنتی خواهشا جلوی افراطیون کوتاه نیایید سخنگوی ارشاد هم داره حرفهای رسایی وبایداریها تکرار میکنه (274494)
مردم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۴:۰۸
سلام،به نظرمی رسدازترس استیضاح تغییرموضع داده اند؛اما این اظهارات مانند اعتراف تحت شکنجه ،اعتباری ندارد! (274527)
بانشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۳:۳۳
تعداد رسانه های اصلاح طلب چه روزنامه و سایت و ... سه چهار برابره رسانه های اصول گراست در ثانی شما شب و روز دارید هنجارهای حکومت رو (حالا چه درست چه غلط ) به مسخره می گیرید .انصاف داشته باشید استاد (274518)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۰:۱۸
هرچی باشه به اندازه رسانه های اصولگرا یارانه نمیگیرن در ثانی تلویزیون خصوصی اصولگراها (تمام رسانه های تصویری دنیا صهیونیستی هستند) تاثیرش بیشتر از همه روزنامه ها وسایت هاست (274603)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۱۲
تنهایی گفتی یا کمکت کردن ، راستشو بگو (274614)
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۵:۱۱
به این اسامی توجه کنید: رسایی- پناهیان- شریعتمداری- صفار-اقاتهرانی-حداد-کوثری وغیره چند بار اومدن تلویزیون؟ از سال88تا 92 هر هفته برنامه دیروز امروز فردا پخش شد اگه اثری داشت چرا حداد نتونست 1میلیون رای بیاره هاااا؟ جلیلی نتونست رای بیاره؟ اینا که هر روز فتنه را محکوم کرده بودند گفتن مردم اینارو به زباله دان تاریخ فرستادند اخه کدوم مردم؟ خب چرا انتخابات 92 این مردم به اونی که رسایی و شریعتمداری و صفار رای دادند رای ندادند؟ هاااا ؟ خاتمی سران فتنه نبود؟ او از روحانی حمایت کرد و رای اورد.... (274539)
درود بر مخالف من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۷:۴۲
همه ی این چیزهایی که میگم همه از روی سند و مدرک است. ۵ روز قبل از انتخابات ۹۲ در نظرسنجی ریاست جمهوری موتورجستجوگر تی نیوز جناب روحانی دوم یا سوم بودن . در سومین روز مانده به انتخابات وقتی دکتر عارف کناره گیری کرده و سید محمد خاتمی از روحانی علناً حمایت کردند جناب روحانی در صدر همه ی نظرسنجی ها قرار گرفت. پس خاتمی نقش بسیار بسیار تاثیرگذاری در ایران امروز دارد. (274575)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۱۱
مهم ترین دلیل رای آوردن آقای روحانی حمایت دکتر سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی بود ، و همچنین وعده رفع حصر و آزادی و ... که متاسفانه بعد از یک سال و نیم هنوز عملی نشدند (274612)
بازم واقعیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۵:۲۹
برین تمام روزنامه فروشیهای شهرتون بپرسین بیشترین روزنامه که برای دکه روزنامه فروشی میارن کدومن؟ اگه نگفت کیهان به من لعنت کنید. بعد غروبش برید بپرسید خب روزنامه اضافی ندارین برای پاک کردن شیشه ؟یا برای سبزی فروشی واسه بستن سبزی؟ روزنامه فروش ببین چی میگه اگه نگفت کیهان دو گونی دارم ببر سبزی بپیچون من اسممو عوض میکنم همین روزنامه یه نفره داد میزنه فتنه (274542)
در جستجوی حقیقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۷:۱۵
سلام من ناراحتم از اقای روحانی و اطرافیانشون بخاطر مواضع دو پهلوشون
اقای روحانی بالاخره یا شما با موسوی و کروبی دارین یا ندارین
اگه دارین پس چرا در انتخابات از اقای خاتمی حمایت کردین پس چرا وعده ی رفع حصر دادین پس چرا گفتین کاری کنیم همه ی زندانی ها سیاسی ازاد شوند پس چرا وقتی حزب ها یا افرادی ک بقول اینا فتنه گرن ازتون حمایت کردن هیچی نگفتین مثل مشارکت مجاهدین انقلاب اسلامی و.......... پس چرا در دانشگاه ازاد گفتین چهار سال است فتنه فتنه میکنید به وقتش همه چیو میگیم چرا در اغاز ریاست جمهوری (274567)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۱۷
کله گندها همه رو گذاشتن سر کار همشون دستشون
توی یه کاسه است خنده داره وضع جامعه ما در خفا یکی هستن
در آشکارا تظاهر به دشمنی باهم میکنن اصولگرا و اصلاح طلب و...
همشون سروته یک کرباس هستند (274579)
بی بضاعت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۲۸
با سلام خدمت استاد ارجمند آقای زیبا کلام که الحق کلامت زیباست
برادر گرامی اینکه فتنه ای بوده بنظر تمامی این مردم بزرگوار حتما بوده وآن فتنه همان علم کردن جریان فتنه ای بوده که با دادو بیداد کردن کلمه فتنه مردم را از حقایق موجود وجاری این مملکت دور می کنند ولی بدانید که مردم واقعا اگر به این هیاهو باور داشتند به قول فرمایش شما به جلیلی رای می دادند... (274581)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۸:۳۳
این همه فضای مجازی هست خوب شما واقای موسوی حرف تان را بزنید. الان مثل 20 سال قبل نیست که بگین ما روزنامه وتلوزیون نداریم . من 5سال است که واقعا منتظرم ببینم حرف حسابتان چیست؟ شما وبقیه هواداران قول میدهید نتیجه محاکمه را هرچه باشد قبول کنید یا مثل سال 88 میخواهید اشوب راه بندازید؟ عقل هم چیز خوبی است (274583)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۹:۱۳
ما اين همه علامه داريم!پس چرا عقبكى ميريم؟ (274599)
انقلابی دیماه 56
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۱۹:۲۸
فقط دو نفر انصاف به خرج دادند و در مقابل تهمتها به جناب میرحسین و دیگر سران اصلاح طلب واکنش نشان دادند و آن هم آقایان عسگراولادی و دعاگو بودند که . . . !مرحوم عسگراولادی میرحسین و کروبی را فتنه گر ندانست و مرحوم دعاگو هم اعتقادش این بود که فتنه یک سر بیشتر نداشت که آن هم احمدی نژاد بود. (274600)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۰۸
واقعا سخنان و تحلیل های دکتر زیبا کلام کاملا منطقی است و ایرادی به آنها وارد نیست ، ایشان حرف حق رو می زنند و منطقی و شجاعانه صحبت می کنند ، اما همه میدونیم که که منافع باعث میشه افرادی به این صحبت ها واکنش منفی نشان دهند ، وگرنه صحبت درست و منطقی ایرادیی نداره (274610)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۱:۳۵
اگه آقایونی که در حصر بسر میبرند چرا یه دفه نیومدن اون اتفاقات رو محکوم کنند.وقایع عاشورا و ....کسی که دلش برای وطنش می تپه هیچوقت با دشمنای قسم خورده این کشور همراه نمیشه.من قبل از اون انتخابات از طرفدارای موسویبودم.اما با اون کاراش افسوس خوردم که ... (274626)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۲:۰۰
واقعیت حرف خوبی زدی- اینا خودشون حبس کردن از مردم مایه میزارن مگه ما مردم نیستیم؟ رای مارو در سال92 ندیدید؟ کامنتهای بالا رو ببین البته اینا و من هم فتنه گریم فقط شریعت مداری و رسایی و صفار معصومند (274631)
یک ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۲:۱۵
دکتر جان بخاطر اینکه خیلی اهل دموکراسی اند (274633)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۳:۱۷
الان از مثبت منفیای این سایت باید چه نتیجه ای بگیریم؟ آیا باید گفت که بازدیدکنندگان این سایت فتنه گرن؟ از نظرات سایتی مثل تابناک که به اصولگراها نزدیکتر هست چی؟ مردم که 9 دی ثابت کردن از فتنه گرا بیزارن، پس چرا همه به حرفایی که به نفع آقایان موسوی و کروبی هست مثبت میدن؟ (274644)
سوته دل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۲ ۲۳:۳۹
از من گفتن اخراجت میکنند صادق جان مثل دکتر بشیریه (274648)