به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۴۲
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۶۵۱۲۴

ارسال فیلم مصاحبه با بالن به کره‌شمالی!

گروه هنري: فیلم مصاحبه با رخدادی به نام هک شدن سونی پیکچرز به یکی از مشهورترین فیلم‌های تاریخ تبدیل شده است ولی در برخی از کشورها مانند کره شمالی که محل رخ دادن این فیلم (و یکی از محل‌های احتمالی وقوع هک سونی پیکچرز) است، دیدن این فیلم برای مردم غیرممکن خواهد بود.
ارسال فیلم مصاحبه با بالن به کره‌شمالی!
یکی از فعالان حامی دموکراسی به نام پارک سانگ هاک که از اهالی کره جنوبی است تصمیم دارد تا با یک روش بسیار منحصربه‌فرد به سراغ شکستن این حصارها برود و فیلم را به دست مردم کره شمالی برساند. گفتنی است راه‌های زمینی کره شمالی کاملا از نظر نظامی بسته شده‌اند و راه‌های هوایی نیز توسط سیستم‌های پدافند و رادارهای پیشرفته کنترل می‌شوند ولی این اوامر موجب نشده است تا سانگ هاک از این برنامه منصرف شود بلکه او با استفاده از بالون‌های ویژه‌ای برای فرستادن فیلم‌ها به صورت غیرقابل ردیابی شدن با رادار اقدام خواهد کرد.

تعداد فیلم‌های ارسالی برابر با 100 هزار نسخه خواهد بود که این نسخه‌ها در دو فرمت دی‌وی‌دی و فلش دیسک خواهند بود تا بتوان راحت‌تر آن‌ها را مشاهده کرد. در کره شمالی افراد اندکی به امکاناتی مانند پخش‌کننده تصویری و کامپیوتر مجهز هستند ولی این افراد نیز می‌ترسند تا حتی نام مصاحبه را در اینترنت جستجو کنند. به این ترتیب با اقدام سانگ هاک می‌توان انتظار داشت که افرادی بتوانند با کم‌ترین ریسک دستگیری به تماشای این فیلم بپردازند.