به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۶۵۴۸۷
کارشکنی تندروها علیه مذاکرات

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 16 دی

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه به بازتاب عنوان های کارشکنی تندروها علیه مذاکرات و چشم ها به تصمیم آیت ا... است پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 16 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع کارشکنی تندروها علیه مذاکرات، اختصاص داد و نوشت: از همان ابتدای روی کارآمدن جمهوریخواهان، زمزمه اعمال تحریم های تازه و کارشکنی در روند مذاکرات شنیده شد. نکته ای که هم وندی شرمن مذاکره کننده ارشد هسته ای و هم سوزان رایس، مشاور امنیت ملی ایالات متحده نسبت بدان واکنش نشان داده و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از مخالفت و مقاومت دولت اوباما برای اعمال تحریم های تازه گفت اما سه سناتور تندرو کنگره همواره بر مواضع ضدایرانی خود پای فشرده و سخن از فشار بر ایران می گفتند. اکنون سناتور باب کروگر که یکی از اضلاع سه گانه این مثلث و از تندروهای جمهوریخواه بوده و قرار است عهده دار مسوولیت ریاست کمیته روابط خارجی سنا شود در اظهارنظری تند و خصمانه، گفته است: اگر توافق هسته ای نهایی حاصل نشود، کنگره تحریم های علیه ایران را افزایش خواهد داد. وی همچنین تاکید کرده است: هیچ تردیدی وجود ندارد که قانون گذاران، تحریم ها علیه ایران را افزایش خواهند داد.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان چشم ها به تصمیم آیت ا... است، نوشت: محمدرضا تابش نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص احتمال سفر آیت ا... هاشمی به عربستان پیرامون موضوع کاهش قیمت نفت اذعان کرد: برخی روحانیون عالی رتبه و مراجع از آیت ا... هاشمی خواسته اند که با عربستان مذاکره کند اما با توجه به تحولات در عرصه سیاسی و قدرت عربستان که درحال تضعیف است و افزایش قدرت منطقه ای و بین المللی ایران، این کار خیلی به مصلحت نیست. اگر زمینه سازی ها و اعتماد بیشتری بین 2 کشور ایجاد شده و رفع کدورت شود در آن شرایط رفتن آیت ا... هاشمی کارساز است.

این روزنامه با انتخاب موضوع تقسیم بندی انتخاباتی پایتخت، نوشت: محمد هاشمی مسوول دفتر آیت ا... هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: برخی می گفتند تهران را به هفت هشت منطقه تقسیم بندی کنیم و برای روش تقسیم بندی می گفتند دایره ای را فرض کنید و مرکز تهران را درنظر بگیرید و از مرکز تهران به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب خطی بکشیم ولی هنوز تصویب نشده است. محمد هاشمی درمورد قانون انتخابات کشور که درحال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی اعضای مجمع است، گفت: آن چیزی که در جلسه گذشته مطرح و تصویب شد این است که منتخب انتخابات در دور اول انتخابات باید اکثریت مطلق، یعنی همان نصف به علاوه یک و در دور دوم اکثریت نسبی را کسب کند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در قانون انتخابات قرار است که انتخابات مجلس و شوراها به صورت تک مرحله ای برگزار شود؟ اظهار کرد: این مساله هنوز در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده و نمی تواند تصویب شود، حتی در پیش نویس قانون انتخابات هم نیست.

صدور قرار مجرمیت برای بابک زنجانی، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا الان در رابطه با پرونده بابک زنجانی، 6 نفر در بازداشت هستند و بقیه با تبدیل قرار آزادند، اما از بیش از 50 نفر به عنوان مطلع و متهم تحقیق شده است. وی ادامه داد: همچنین بازپرس پرونده گفته که برای بابک زنجانی بیش از 20 هزار صفحه قرار مجرمیت صادر شده که باید دادستان آن را با دقت بخواند و اگر بپذیرد کیفرخواست صادر می شود؛ لذا مشخص نیست که دادگاه چه وقت برگزار می شود، اما تلاش قوه قضاییه این بوده و هست که پرونده با دقت توام با عدالت رسیدگی شود و مهم این بوده که بتوان اموال را شناسایی کرد تا به بیت المال بازگردد.

این روزنامه با بررسی موضوع عبور هواپیماهای ناتو از ایران، ممنوع، نوشت: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: هواپیماهای ناتو حق عبور از ایران را ندارند. امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در سخنانی در مستند فرود اجباری با بیان اینکه پیشتر از طریق سازمان بین المللی ایکائو مطرح کرده بودیم که بعضی از هواپیماهای کشورها از جمله هواپیماهای ناتو حق عبور از فضای جمهوری اسلامی ایران را ندارند.