به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۶۵۴۹۴

فرشاد پیوس: پدرِ پرسپولیس را درآوردند!

گروه ورزشی: پیشکسوت و مهاجم گلزن دهه 60 و 70 باشگاه پرسپولیس پس از ماه ها سکوت خود در مصاحبه با ما را شکست. او که از شرایط این باشگاه دل خوشی نداشت، حرف های جالبی به زبان آورد.
فرشاد پیوس: پدرِ پرسپولیس را درآوردند!
فرشاد پیوس چند ماهی بود که مصاحبه نمی کرد. او سکوت کرده بود و نمی خواست موضع خود در قبال اتفاقاتی که می افتد را رسانه ای کند. پیوس که همیشه با خبرنگاران رابطه خوبی داشته، در مورد سکوتش با ما صحبت کرد:

*آقای پیوس چند ماهی بود که سکوت را ترجیح دادید و هیچ مصاحبه ای نمی کردید. دلیل این قضیه چه بود؟
چه چیزی باید می گفتم؟ چه حرفی باقی مانده؟ این همه به پرسپولیس جفا شد، آقایان آمدند و رفتند و پدر باشگاه را درآوردند. هر کسی می آید، دوست و رفیقش را می آورد. نه مدیر درست و حسابی، نه بازیکن موثری و نه مشاور خوبی در این باشگاه می بینم. باید سکوت کنم دیگر.

*چقدر دل تان پُر است!
بله! من ماه ها بود مصاحبه نمی کردم اما حالا می خواهم سکوتم را در خبرورزشی بشکنم. هواداران مرا در کوچه و خیابان می بینند و نسبت به وضعیت باشگاه اعتراض می کنند. چه جوابی به آنها بدهم؟ از خجالت آب می شوم! هر سال مشکلات باشگاه بیشتر می شود، هرفصل بدهی ها چند برابر می شود. بازیکن پول نمی گیرد. پرسپولیس یک زمانی جای رفاقت ها بود حالا شده جای پول درآوردن. به خدا نسل ما برای پیراهن این تیم جان می داد حالا بازیکنان اگر سودی برای شان نداشته باشد به پرسپولیس نمی آیند.

*با این اوضاعی که شما می گویید، چه آینده ای را متصور هستید؟
با این روند، هیچ چیزی بهتر نمی شود. این همه بدهی و تفکرات غلط مدیریتی. شما همین فصل نقل و انتقالات را ببینید که تیم را چطور بستند. من فکر می کنم در لیگ اصلا شرایط مان خوب نیست و در آسیا هم آبروریزی می شود. روند کاری خوب نیست. با این روند باشگاه نابود می شود.
*شما از درخشان انتقاد دارید؟
نه من سال هاست با او رفاقت دارم. البته چند سالی می شود که حمید را ندیدم اما درخشان به هر حال پیشکسوت باشگاه بوده و احترامش واجب است. من حامی او هستم چون پاس های طلایی اش را از یاد نمی برم. اما معتقدم درخشان در قبول «این» پرسپولیس دچار اشتباه شد، اصلا نباید پایش را در باشگاه می گذاشت. او که دید اوضاع چقدر خراب است، چرا آمد؟ با این حال امیدوارم موفق باشد.

*نتایجی که گرفته شما را راضی می کند؟
شاید خیلی ها منتقد درخشان باشند اما من می گویم پرسپولیسی ها با نتیجه دربی زنده هستند و درخشان هم که دربی را برده است. نباید به او بابت اتفاقاتی که می افتد خرده گرفت چون دست حمید خالی بود.

*مقصر این اتفاقات چه کسی است؟
مدیرانی که بی خود و بی جهت آمدند و رفتند. آنها باید تلاش می کردند تا رابطه شان با وزارت ورزش حفظ می شد. من آرزو می کنم یک روز پرسپولیس با سرمایه گذاری بزرگ و بدون دخالت دولتی ها راه خودش را پیدا کند، استعدادیابی داشته باشد و بتواند قهرمانی های زیادی به دست آورد ولی با این روند، چنین مسائلی امکان پذیر نیست. به خدا هواداران شاکی و عصبانی هستند اما هیچ کس به حرف شان گوش نمی دهد و دلش برای این هواداران نمی سوزد.

*بگذریم! جام ملت ها در پیش است. شرایط تیم ملی را چطور می بینید؟
در دور مقدماتی چون آماده سازی خوبی نداشتیم، کارمان سخت است. قطر، امارات و بحرین تیم های مهم و سرسختی هستند که عبور از آنها، کارمان را دشوار می کند به خصوص که امکانات و بازی های تدارکاتی خوبی نداشتیم. ولی بازیکنان با شور و اشتیاق و انگیزه کار می کنند و امیدوارم یک جایگاه خوب به دست بیاوریم.
*قهرمان آسیا می شویم؟
پیش بینی خیلی سخت است ولی الان می بینم که کارلوس کروش گریه را شروع کرده و می گوید تیم به موفقیتی نمی رسد. البته همه چیز تقصیر فدراسیون هم بود ولی راهی نیست جز امیدواری به تیم ملی. من از مردم می خواهم برای موفقیت ایران دعا کنند تا ان شالله بازیکنان با دست پر به ایران برگردند و مردم را خوشحال کنند.